„Siekiame aukščiausių tikslų – susigrąžinti Lietuvos ralio čempionų titulą. Kadangi šiemet dėl techninių problemų nepavyko baigti žiemos ralio, vieną minusą savo sąskaitoje jau turime. Antrame etape – Latvijoje vykusiame „Talsi“ ralyje – nugalėjome. Žemaitijoje tiesiog nebegalime sau leisti nefinišuoti. Važiuosime iki galo bet kokia kaina. Pagrindinis prioritetas – pergalė, – kalba sportininkas, pasiryžęs pagerinti rekordą ir penktąkart tapti šių varžybų nugalėtoju.
Iki šiol V. Švedui yra pavykę laimėti du ralius iš trijų Druskininkuose, o „300 ežerų ralyje“ jis nugalėjo tris sykius iš keturių. Tokie pasiekimai, anot lenktynininko, išlaiko tikslų kartelę ypač aukštai – kovoti tik dėl pergalių.
Šiųmetis sezonas V. Švedui – kupinas staigmenų ir neplanuotų amplua. Dalyvavimas Šiaurės Europos zonos (NEZ) šalių ir Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapuose vienam tituluočiausių Lietuvos lenktynininkų tebuvo preliudija naujiems iššūkiams. Balandžio mėnesį vykusiose „Arena Motor Show“ šoninio slydimo varžybose ralio meistras parodė galįs varžytis ir „drifto“ trasoje ant kiek neįprastos betoninės Kauno „Žalgirio“ arenos dangos. Tąkart jis nugalėjo autosporto daugiakovėje.
Praėjusį savaitgalį V. Švedas komandoje su Ramūnu Čapkausku ir Deividu Jociumi 1000 kilometrų lenktynėse Palangoje, pilotuodamas „formulei“ prilyginamą „Aquila CR1“ bolidą, po bemaž dešimtečio pertraukos prisiminė įgūdžius žiedinėje asfalto trasoje. Čia garsių Lietuvos ralio atstovų trejetas spėjo įveikti 767 km, kai varžybos neplanuotai buvo nutrauktos dėl apmaudžios varžovų avarijos ir iškilusių trasos saugumo problemų, tačiau to pakako iškovoti pirmą vietą X1 prototipų klasėje.
„Žemaitijos“ ralyje „Juta Racing“ komandos vėliavnešys startuos išbandymų jau patikrintu savuoju „Mistubishi Lancer EVO X“ automobiliu. Ilgametė V. Švedo ir Ž. Sakalausko tandemo patirtis – pagrindinis faktorius, padėsiantis vėl greitai perprasti trasas, kurias šiemet sudarys vien keliai su žvyro danga.
„Tokia atgalinė adaptacija yra nepalyginamai paprastesnė nei toji, kurią patyriau pirmąkart persėdęs iš keturių ratų pavarą turinčio ralio automobilio į galu varomą itin galingą žiedinių lenktynių bolidą. Žinoma, savo paties galimybių išbandymas sėdint prie kitokių automobilių vairo, be jokios abejonės, žavi ir suteikia naujos patirties. Vis dėlto, kad ir ką bemėginčiau, iki šiol neatradau kitos autosporto šakos, kuri labiau trauktų negu mano taip mylimas ralis. Tad jaučiuosi, lyg grįžčiau ten, kur viskas sava ir labai gerai pažįstama“, – apie artėjantį startą kalba V. Švedas.
Vos prieš savaitę 1000 kilometrų lenktynėse V. Švedas vieningai kovojo bendroje komandoje su R. Čapkausku, o ralyje jiems teks rungtis tarpusavyje. Tačiau V. Švedas sako, kad tai tėra sportas: „Pirmiausiai, mudu esame geri draugai, visada palaikome vienas kitą. Ramūnas man padeda perprasti žiedinių lenktynių specifiką, o aš jam atsilyginu savo žiniomis ir patirtimi ralyje. Netgi mūsų serviso zonos varžybose būna greta, kad prireikus pagelbėtume vienas kitam, pasidalintume automobilių detalėmis ar mechanikų pajėgomis. Neabejoju, kad bičiuliška atmosfera lydės ir „Žemaitijos“ ralyje. Dalyvavimas tūkstančio kilometrų lenktynėse tik sustiprino tą pasitikėjimą vienas kitu bei parodė, kad net ir kritinėse situacijose mūsų požiūriai visiškai sutampa.“
Penktadienį ralio dalyvių lauks administracinė ir techninė komisijos bei bandomasis greičio ruožas. Šeštadienį ryte Kelmėje bus duotas varžybų startas. Sportininkai keturis greičio ruožus įveiks po du kartus, o tris – po vieną sykį. Organizatoriai sako lenktynininkams parengę įvairiapusiškus greičio ruožus – nuo plačių greitų tiesiųjų iki labai vingiuotų ir techniškai sudėtingų atkarpų bei miško keliukų su minkšta kelio danga. Dalis trasos daugeliui jau bus pažįstama, bet žadama ir naujų atkarpų, kurios iš dalyvių pareikalaus itin darnaus ekipažo narių darbo, o nemokamai ralį stebėsiantiems žiūrovams nepagailės gerų emocijų.
Prie starto linijos „Žemaitijos“ ralyje išsirikiuos apie pusšimtis ekipažų, tarp kurių – svečiai iš kaimyninės Lenkijos ir Baltarusijos.