„B-ON“ istorija (tuomet ji vadinosi „Streetscooter“ prasidėjo dar 2010 metais. Tuomet keletas entuziastingai nusiteikę bendrovės įkūrėjai žiniasklaidos atstovus tikino sukūrė itin pigius, ekologiškus elektrinius furgonus, kurių pritaikomumas gali būti praktiškai neišsemiamas.
Praėjus ketveriems veiklos metams, „Streetscooter“ perėmė Vokietijos pašto tarnyba („Deutsche Post“). Pastaroji tikėjosi, kad šios įmonės įsigijimas leis per labai trumpą elektrifikuoti labai didžiulį įmonės transporto priemonių parką.
2016 m. balandžio mėnesį „Deutsche Post“ paskelbė apie prasidėsiančią šių furgonų serijinę gamybą, su tikslu kasmet pagaminti iki 10 000 automobilių. Praėjus vieneriems metams, Vokietijoje buvo atidaryta antroji, tokio pat pajėgumo gamykla.
Ši įmonės raida daugeliui leido suprasti, jog elektrinio furgono projektas yra sėkmingas. Šį įspūdį dar labiau sustiprino 2019 m. pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Kinijos įmone „Chery“, kuri turėjo leisti automobilių gamybos pajėgumus padidinti iki net 100 tūkst. vienetų per metus.
Vis dėlto, netrukus Vokietijos žiniasklaidoje pasirodė pranešimai apie galimą furgonų gamintojo pardavimą ar netgi uždarymą. Tikėtina, jog investicijų nenorėjusi prarasti „Deutsche Post“ iš visų jėgų ieškojo naujojo savininko, kuris turėtų noro, pinigų ir kantrybės toliau vystyti šį nepelningą projektą.
„Deutsche Post“ džiaugsmui, „Streetscooter“ panoro įsigyti Liuksemburge įsikūrusi „Odin Automotive“, kuri pažadėjo tęsti įmonės veiklą, tačiau 2022 m. pardavimų apimtys išliko ganėtinai kuklios – jos siekė vos 2447 vienetus. Nepaisant to, „B-ON“ įmonės atstovai tikino, jog 2023-iesiems bendrovė jau turi 11 tūkst. užsakymų, o neįvardintas pirkėjas planavo užsakyti dar 30 tūkst. elektrinių furgonų.
Ir ties šiuo momentu į „B-ON“ gamyklą atvyksta Vokietijos kancleris Olafas Scholzas, kuris žiniasklaidos atstovams teigė, jog „B-ON“ yra geras veikiančio elektromobilumo pavyzdys. Deja, tikėtina, jog jis buvo tik marionetė „Odin Automotive“ spektaklyje siekiant pritraukti naujus investuotojus.
„B-ON“ šią savaitę paskelbė, jog jau yra parengusi visus reikalingus dokumentus, kurie leist paskelbti bankrotą. Dėl to 170 iš 700 įmonėje dirbančių žmonių iš karto neteks darbo, o likusieji lauks, ar yra vilties toliau restruktūrizuotis (bankrotas nebūtinai turi baigtis likvidavimu, nors dažnai taip ir suvokiamas) globojant naujam investuotojui.