• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Moteriškas automobilis“ - ne vieną kartą girdėta frazė, kuri puikiai tinka norint apibūdinti automobilį, kuriam trūksta griežtų, raumeningų formų arba tiktų stereotipiškam vyro vairuotojo paveikslui. 
Dailiosios lyties atstovės automobilių pramonėje dirba įvairiausiose pozicijose. Nuo dizaino padalinio vadovių iki koncerno vėliavnešių, tačiau iki 2004 metų pasaulis nebuvo matęs automobilio prie kurio kūrimo dirbo tik moterys. Tikrąja to žodžio prasme.
2001 metų rudenį, „Volvo“ kompanijos būstinėje dirbančios moterys nusprendė, jog atėjo metas imtis iniciatyvos ir sukurti automobilį prie kurio kūrimo būtų prisidėjusios dailiosios lyties atstovės. Kadangi tai buvo pačių darbuotojų inicijuotas projektas, iš pradžių jis privalėjo įgauti formą ir po to sulaukti „Volvo“ markės vadovo įvertinimo, kurio žodis ir nuosprendis visuomet būdavo lemiamas.
2001 metų pabaigoje pradėję rutulioti šią idėją, galutinis produktas, o tiksliau - idėjos prezentacija, buvo paruošta ir pristatyta 2002 metų vasarą. Tuomet „Volvo“ lengvųjų automobilių divizijai vadovavęs Hans-Olov Olssonas moterišką projektą įvertino teigiamai ir uždegė žalią šviesą realaus dydžio koncepciniam automobiliui.
„Volvo“ vadovo sprendimas leisti pradėti kurti moterišką automobilį nebuvo netikėtas. Devinto dešimtmečio pradžioje „Volvo“ kompanijoje buvo įkurtas departamentas, kuriame dirbusios moterys vertindavo būsimus šios markės modelius ir jų kūrėjams leisdavo suprasti ar tikras sprendimas ar dizaino elementas patiks moterims. Dabar tokio tipo departamentai yra normalus dalykas, tačiau anuomet tokie skyriai neegzistavo.
Viena iš šio projekto autorių, Maria Widell Christiansen, kalbėdama apie projektą 2004 metais sakė, jog prieš prasidedant „Volvo YCC“ kūrimo darbams, inžinierių komanda išskyrė kelis prioritetus į kuriuos reikėjo atsižvelgti. Automobilis privalėjo turėti gausų kiekį daiktų dėtuvių, įlipimas ir išlipimas privalėjo būti patogus, automobilis turėjo pasižymėti geru matomumu, automobilis privalėjo turėti galimybę jį personalizuoti, automobilis privalėjo būti lengvai valdomas ir lengvai pastatomas į stovėjimo vietą.

„Moteriškas automobilis“ - ne vieną kartą girdėta frazė, kuri puikiai tinka norint apibūdinti automobilį, kuriam trūksta griežtų, raumeningų formų arba tiktų stereotipiškam vyro vairuotojo paveikslui. 
Dailiosios lyties atstovės automobilių pramonėje dirba įvairiausiose pozicijose. Nuo dizaino padalinio vadovių iki koncerno vėliavnešių, tačiau iki 2004 metų pasaulis nebuvo matęs automobilio prie kurio kūrimo dirbo tik moterys. Tikrąja to žodžio prasme.
2001 metų rudenį, „Volvo“ kompanijos būstinėje dirbančios moterys nusprendė, jog atėjo metas imtis iniciatyvos ir sukurti automobilį prie kurio kūrimo būtų prisidėjusios dailiosios lyties atstovės. Kadangi tai buvo pačių darbuotojų inicijuotas projektas, iš pradžių jis privalėjo įgauti formą ir po to sulaukti „Volvo“ markės vadovo įvertinimo, kurio žodis ir nuosprendis visuomet būdavo lemiamas.
2001 metų pabaigoje pradėję rutulioti šią idėją, galutinis produktas, o tiksliau - idėjos prezentacija, buvo paruošta ir pristatyta 2002 metų vasarą. Tuomet „Volvo“ lengvųjų automobilių divizijai vadovavęs Hans-Olov Olssonas moterišką projektą įvertino teigiamai ir uždegė žalią šviesą realaus dydžio koncepciniam automobiliui.
„Volvo“ vadovo sprendimas leisti pradėti kurti moterišką automobilį nebuvo netikėtas. Devinto dešimtmečio pradžioje „Volvo“ kompanijoje buvo įkurtas departamentas, kuriame dirbusios moterys vertindavo būsimus šios markės modelius ir jų kūrėjams leisdavo suprasti ar tikras sprendimas ar dizaino elementas patiks moterims. Dabar tokio tipo departamentai yra normalus dalykas, tačiau anuomet tokie skyriai neegzistavo.
Viena iš šio projekto autorių, Maria Widell Christiansen, kalbėdama apie projektą 2004 metais sakė, jog prieš prasidedant „Volvo YCC“ kūrimo darbams, inžinierių komanda išskyrė kelis prioritetus į kuriuos reikėjo atsižvelgti. Automobilis privalėjo turėti gausų kiekį daiktų dėtuvių, įlipimas ir išlipimas privalėjo būti patogus, automobilis turėjo pasižymėti geru matomumu, automobilis privalėjo turėti galimybę jį personalizuoti, automobilis privalėjo būti lengvai valdomas ir lengvai pastatomas į stovėjimo vietą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volvo YCC (1)


Moteriškos dėtuvės
Kas yra moteriškos dėtuvės? Pažvelgus į bet kurio automobilio interjerą - pamatytume keletą esminių ir daugelį metų nesikeičiančių dėtuvių duryse, centrinėje konsolėje ar porankyje. Tuo tarpu moterys kurdamos „Volvo YCC“ automobilį norėjo, jog jame būtų patogi vieta pasidėti stilingą rankinę, mobilų telefoną, raktus nuo namų, nešiojamą kompiuterį ar sportinį krepšį.
Projekto autorės manė, jog pati patogiausia vieta pasidėti daiktus yra tarpas tarp priekinių sėdynių. Logiška, bet juk toje vietoje visuomet būna rankinis stabdis bei pavarų perjungimo svirtis.
Vietoj to, kad pakeistų savo koncepciją, moterys nusprendė rankinio stabdžio ir pavarų perjungimo svirtis sumontuoti kitose vietose. Tokiu būdu pavarų perjungimo svirtis evoliucionavo į svirteles šalia vairo, o rankinį stabdį pakeitė elektroninis, kurio valdymas buvo patikėtas kukliam mygtukui.
Centrinėje konsolėje atsirado dėtuvės, kuriose galima pasidėti raktus, mobilų telefoną ir kitus smulkius daiktus.

REKLAMA

Volvo YCC (13)


Technologijos 
Kaip ir minėjome anksčiau, vienas iš reikalavimų naujam automobiliui buvo patogus būdas į jį įlipti ir išlipti. Moterų kolektyvas šią problemą išsprendė labai originaliai. Tradicines duris pakeitė „Lamborghini“ stiliaus analogai, kurie pasikelia į viršų. Be to, į automobilį sumontavus orinę pakabą, vairuotojai priėjus prie „Volvo YCC“ mašinos kėbulas truputėlį pakildavo, o jį įlipus - nusileisdavo.
„Volvo YCC“ turėjo ir dar vieną įdomią technologiją, kuri moderniuose automobiliuose tapo norma - tai automatiškai atsidarantis arba užsidarantis bagažinės dangtis. „Volvo YCC“ kūrėjos ant užvedimo raktelio įdiegė specialų mygtuką, kurį paspaudus automobilis gauna signalą, jog vairuotojai atėjus prie galinės „YCC“ dalies turi atsidaryti bagažinės dangtis.

REKLAMA
REKLAMA

Volvo YCC (2)


Jokio galvos skausmo
Kuriant „Volvo YCC“ modelį, projekto autorės nemažai dėmesio skyrė dar vienam parametrui - galvos skausmo nekeliančiai eksploatacijai. Viena iš projekto autorių, Eva-Lisa Andresson, pristatydama projektą teigė, jog daugelis moterų vairuotojų nenori žinoti kaip reikia pakeisti tepalus ar pakeisti stabdžių trinkeles.
„Norėjome, jog būsimo automobilio eksploatacija nesuktų galvos. Dėl šios priežasties sumontavome tik du dangtelius. Atidarius pirmąjį dangtelį - galėsite įsipilti kuro. Atidarę antrąjį - įpilsite langų skysčio. Atsiradus rimtesniems gedimams automobilis būtų transportuojamas į artimiausią atstovybę“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volvo YCC (9)


Lengvas vairavimas
Esame įsitikinę, jog interneto platybėse esate matę vairuotojų, kurioms labai sunkiai sekasi automobilį pastatyti į stovėjimo vietą. Tik nesusidarykite įspūdžio, jog bandome pasakyti, jog moterys blogos vairuotojos - tikrai ne, tačiau „Volvo YCC“ kūrėjos norėdamos palengvinti gyvenimą toms, kurios turi prastesnius vairavimo įgūdžius, į „Volvo YCC“ įdiegė automatinę automobilio statymo sistemą. „Autopark“ sistema pilnavertiškai perimdavo automobilio statymo procesą. Vairuotojai tik reikėdavo surasti laisvą stovėjimo vietą.
O kokį variklį turėjo moteriškas automobilis? Automobilio ratus suko 215 arklio galių išvystanti hibridinė jėgainė. 5 cilindrų jėgos agregatas buvo aprūpintas „Start/Stop“ sistema bei dvigubos sankabos pavarų dėže. Prietaisais, kurie 2004 metais atrodė kaip iš fantastiškos srities.

GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų