Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
„Volvo Trucks“ patobulino „I-Save“ koncepciją, leidžiančią dar labiau sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 emisiją, o kartu pagerinti vairavimą, kad važiavimas būtų malonesnis. „I-Save“ apima variklio technologijos ir valdymo programinės įrangos optimizavimą, taip pat ir oro pasipriešinimo mažinimo priemones, siekiant vieno tikslo – kiek įmanoma padidinti energijos vartojimo efektyvumą.
Siekdami maksimaliai optimizuoti variklio degimo procesą, „Volvo Trucks“ žengė dar vieną žingsnį vystydami „I-Save“ koncepciją. Purkštukai, suspaudimo laipsnis ir skirstomasis velenas buvo pritaikyti specialiai patobulintiems ir unikaliems naujos konstrukcijos stūmokliams. Taip pat sumažėjo bendras variklio svoris ir vidinė trintis, buvo patobulinti didelio našumo turbokompresorius ir alyvos siurblys, net degalų, oro bei alyvos filtrai gavo patentuotus patobulinimus, siekiant geresnio jėgos agregatų veikimo.
„Nors mūsų varikliai pasižymi itin aukštu našumu, dar kartą nuodugniai išnagrinėjome daug svarbių detalių, kurios kartu leidžia daug sutaupyti. Viskas tik tam, kad iš kiekvieno degalų lašo gautume kuo daugiau naudingos energijos“, – sako Helena Alsiö, „Volvo Trucks“ jėgos agregatų viceprezidentė.
Sklandžiau, sumaniau, greičiau
„I-Save“ širdis – 13 litrų darbinio tūrio variklis D13TC su „Volvo“ turbo junginio technologija, kuri leidžia ilgiau važiuoti žemais variklio sūkiais ir aukštomis pavaromis. Rezultatas – sklandesnis ir tylesnis važiavimas. Variklis gali išlaikyti didelį efektyvumą visame sūkių diapazone, o geriausias rezultatas pasiekiamas nuo 900 iki 1300 aps./min.
Be visų techninės įrangos atnaujinimų, buvo įdiegta naujos kartos variklio valdymo programinė įranga, kuri palaiko ryšį su atnaujinta „I-Shift“ pavarų dėže. Įrangos modernizavimas ne tik sumažina degalų sąnaudas, bet ir aiškiai pagerina vairavimą, kadangi šis išmanios pavarų perjungimo strategijos atnaujinimas užtikrina greitesnę veiką ir dar harmoningesnę vairavimo patirtį.
„I-Torque“ yra nauja intelektuali sukimo momento valdymo programinė įranga, kuri padidina energijos vartojimo efektyvumą, analizuodama topografijos duomenis iš „I-See“ sistemos ir pritaikydama vairavimą prie realaus maršruto. „I-See“ naudoja informaciją apie suplanuotą maršrutą, kad kuo geriau išnaudotų sunkvežimio kinetinę energiją važiuojant kalvotu reljefu. Naujoji „I-Torque“ funkcija valdo pavarų parinkimą, variklio sukimo momentą ir stabdymą, kai įjungta „I-Cruise“.
„Taupant degalus sunkvežimis pradeda važiuoti „Eco“ režimu, o vairuotojas visada lengvai gaus reikalingos galios ir galės tikėtis greitesnės pavarų dėžės reakcijos bei reikiamo sukimo momento“, – pažymi H. Alsiö.
Važiuojant ilgus atstumus, sunkvežimio aerodinamika vaidina svarbų vaidmenį taupant degalus. Oro srauto aptakumui pagerinti buvo atlikti keli pakeitimai, pavyzdžiui, susiaurinti tarpai kabinos priekyje ir pristatyti nauji aerodinaminiai durų priedai.
„I-Save“ koncepcija puikiai tarnauja „Volvo Trucks“ klientams nuo pat 2019 m., kai ji buvo pristatyta rinkai su 460 ir 500 AG varikliais. Visi varikliai yra sertifikuoti veikti naudojant HVO100 – atsinaujinantį biodyzeliną iš hidrinto augalinio aliejaus.
„Volvo Trucks“ FH, FM ir FMX sunkvežimiai su standartiniais 11 ir 13 litrų „Euro 6“ varikliais taip pat sulaukė atnaujinimų, kurie padidins energijos vartojimo efektyvumą.
Link iškastinio kuro nenaudojančio transporto
„
Volvo Trucks“ siekia, kad elektrinės transporto priemonės iki 2030 m. sudarytų pusę visų kompanijos parduodamų sunkvežimių. Tačiau vidaus degimo varikliai ir toliau vaidins svarbų vaidmenį, todėl šis „I-Save“ atnaujinimas ir pagerintas efektyvumas yra labai svarbūs siekiant sumažinti sunkvežimių išmetamą CO2 kiekį.
„Esame įsipareigoję laikytis Paryžiaus susitarimo dėl klimato kaitos ir imamės ryžtingų veiksmų, kad žymiai sumažintume su krovinių vežimu keliais susijusią CO2 emisiją. Net jei elektromobilumą laikome pagrindiniu sprendimu ilgalaikėje perspektyvoje, energiją taupantys vidaus degimo varikliai ir toliau bus svarbūs dar daugelį metų“, – apibendrina H. Alsiö.
„Volvo Trucks“ patobulino „I-Save“ koncepciją, leidžiančią dar labiau sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 emisiją, o kartu pagerinti vairavimą, kad važiavimas būtų malonesnis. „I-Save“ apima variklio technologijos ir valdymo programinės įrangos optimizavimą, taip pat ir oro pasipriešinimo mažinimo priemones, siekiant vieno tikslo – kiek įmanoma padidinti energijos vartojimo efektyvumą.
Siekdami maksimaliai optimizuoti variklio degimo procesą, „Volvo Trucks“ žengė dar vieną žingsnį vystydami „I-Save“ koncepciją. Purkštukai, suspaudimo laipsnis ir skirstomasis velenas buvo pritaikyti specialiai patobulintiems ir unikaliems naujos konstrukcijos stūmokliams. Taip pat sumažėjo bendras variklio svoris ir vidinė trintis, buvo patobulinti didelio našumo turbokompresorius ir alyvos siurblys, net degalų, oro bei alyvos filtrai gavo patentuotus patobulinimus, siekiant geresnio jėgos agregatų veikimo.
„Nors mūsų varikliai pasižymi itin aukštu našumu, dar kartą nuodugniai išnagrinėjome daug svarbių detalių, kurios kartu leidžia daug sutaupyti. Viskas tik tam, kad iš kiekvieno degalų lašo gautume kuo daugiau naudingos energijos“, – sako Helena Alsiö, „Volvo Trucks“ jėgos agregatų viceprezidentė.
Sklandžiau, sumaniau, greičiau
„I-Save“ širdis – 13 litrų darbinio tūrio variklis D13TC su „Volvo“ turbo junginio technologija, kuri leidžia ilgiau važiuoti žemais variklio sūkiais ir aukštomis pavaromis. Rezultatas – sklandesnis ir tylesnis važiavimas. Variklis gali išlaikyti didelį efektyvumą visame sūkių diapazone, o geriausias rezultatas pasiekiamas nuo 900 iki 1300 aps./min.
Be visų techninės įrangos atnaujinimų, buvo įdiegta naujos kartos variklio valdymo programinė įranga, kuri palaiko ryšį su atnaujinta „I-Shift“ pavarų dėže. Įrangos modernizavimas ne tik sumažina degalų sąnaudas, bet ir aiškiai pagerina vairavimą, kadangi šis išmanios pavarų perjungimo strategijos atnaujinimas užtikrina greitesnę veiką ir dar harmoningesnę vairavimo patirtį.
„I-Torque“ yra nauja intelektuali sukimo momento valdymo programinė įranga, kuri padidina energijos vartojimo efektyvumą, analizuodama topografijos duomenis iš „I-See“ sistemos ir pritaikydama vairavimą prie realaus maršruto. „I-See“ naudoja informaciją apie suplanuotą maršrutą, kad kuo geriau išnaudotų sunkvežimio kinetinę energiją važiuojant kalvotu reljefu. Naujoji „I-Torque“ funkcija valdo pavarų parinkimą, variklio sukimo momentą ir stabdymą, kai įjungta „I-Cruise“.
„Taupant degalus sunkvežimis pradeda važiuoti „Eco“ režimu, o vairuotojas visada lengvai gaus reikalingos galios ir galės tikėtis greitesnės pavarų dėžės reakcijos bei reikiamo sukimo momento“, – pažymi H. Alsiö.
Važiuojant ilgus atstumus, sunkvežimio aerodinamika vaidina svarbų vaidmenį taupant degalus. Oro srauto aptakumui pagerinti buvo atlikti keli pakeitimai, pavyzdžiui, susiaurinti tarpai kabinos priekyje ir pristatyti nauji aerodinaminiai durų priedai.
„I-Save“ koncepcija puikiai tarnauja „Volvo Trucks“ klientams nuo pat 2019 m., kai ji buvo pristatyta rinkai su 460 ir 500 AG varikliais. Visi varikliai yra sertifikuoti veikti naudojant HVO100 – atsinaujinantį biodyzeliną iš hidrinto augalinio aliejaus.
„Volvo Trucks“ FH, FM ir FMX sunkvežimiai su standartiniais 11 ir 13 litrų „Euro 6“ varikliais taip pat sulaukė atnaujinimų, kurie padidins energijos vartojimo efektyvumą.
Link iškastinio kuro nenaudojančio transporto
„
Volvo Trucks“ siekia, kad elektrinės transporto priemonės iki 2030 m. sudarytų pusę visų kompanijos parduodamų sunkvežimių. Tačiau vidaus degimo varikliai ir toliau vaidins svarbų vaidmenį, todėl šis „I-Save“ atnaujinimas ir pagerintas efektyvumas yra labai svarbūs siekiant sumažinti sunkvežimių išmetamą CO2 kiekį.
„Esame įsipareigoję laikytis Paryžiaus susitarimo dėl klimato kaitos ir imamės ryžtingų veiksmų, kad žymiai sumažintume su krovinių vežimu keliais susijusią CO2 emisiją. Net jei elektromobilumą laikome pagrindiniu sprendimu ilgalaikėje perspektyvoje, energiją taupantys vidaus degimo varikliai ir toliau bus svarbūs dar daugelį metų“, – apibendrina H. Alsiö.