Iki tol Volvo markės automobiliai daugeliui asocijuodavosi su kampuotų formų sedanais ir universalais, kurių paskirtis buvo ne vairavimo malonumas ar grožio konkursai.
Vis dėlto didžiausias siurprizas buvo ne priekinių varomųjų ratų platformą, o neįprasta automobilio išvaizda. Pristatymo metu, kompanijos atstovai teigė, kad kurdami Volvo 480, įkvėpimo sėmėsi iš legenda tapusio Volvo P1800. Projektas, kuris buvo pakrikštytas E-12 vardu, buvo pradėtas kurti dar aštunto dešimtmečio pabaigoje, o pirmasis prototipas pro Volvo gamyklos vartus išriedėjo tik 1983 metais.
Kitaip negu daugelis kitų Volvo projektų, prie naujo kompaktiško hečbeko dirbo keturių kompanijų inžinieriai. Automobilio dizainą sukūrė jungtinės Volvo ir Bertone pajėgos, hečbeko važiuoklę tobulino Lotus specialistai, o prancūziškus Renault variklius šiek tiek modifikavo Porsche specialistai.
1986 metais prekyboje pasirodęs automobilis sulaukė įvairių atsiliepimų. Daugelis automobilių tema rašančių žurnalistų naująjį Volvo modelį pagyrė dėl drąsaus dizaino, gerų valdymo savybių, tačiau negailėjo kritikos surinkimo kokybei, kuri neatitiko ankstesnių Volvo standartų.
Volvo iš pradžių šį futuristiškai atrodantį hečbeką siūlė tik su vienu varikliu. Vos 109 arklio galias išvystęs 1.7 litro variklis automobiliui nesuteikė sportiškumo apie kurį Volvo kalbėdavo pristatymo metu.
1988 metais į pagalbą atvyko turbokompresorius, kuris padėjo 1.7 litro variklio pajėgumą padidinti iki 120 arklio galių. Vis dėlto, norintiems daugiausiai malonumo, reikėtų ieškotis modelio su 2 litrų, 110 arklio galių išvystančiu motoru, kuris į 480 buvo montuojamas nuo 1993 metų.
Nors Volvo 480 buvo pardavinėjamas tik Europoje, tačiau nuo 1986 iki 1995 metų Volvo pardavė 76.375 modelio vienetus. Tai yra pakankamai neblogas rezultatas automobiliui, kuris neturėjo normalaus variklio ir kainavo tiek pat kaip ir Honda Prelude ar Volkswagen Golf GTI.
Volvo 480 galerija :