Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ ryžosi patenkinti aplinkosaugininkų prašymus ir atliko neeilinius padangų bandymus.
Naujausiuose padangų bandymuose „ADAC“ bandė surasti padangas, kurios pasižymi didžiausia tarša, o ne geriausiomis savybėmis, užtikrinančiomis geriausią sukibimą su kelio danga, trumpiausią stabdymo kelią.
Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ tikina, jog padangas yra mikrodalelių, kurios dar gali būti vadinamos kaip mikroplastiku, šaltinis. Vis dėlto, iki šiol bandymuose šis faktas būdavo ignoruojamas.
„ADAC“ klubo nariu atlikto tyrimo metu buvo nustatyta, kad iš padangų visoje Europos Sąjungoje į aplinką patenka 500 000 tonų mikroplastiko.
Šios gumos granulių pavidalo dalelės nėra tokios pavojingos kaip mažesnės nei 2,5 mikrometro skersmens dalelės, nes jos nepatenka į plaučius, tačiau tai nereiškia, jog jos nekenkia aplinkai ir žmonėms.
Mikroplastiko dalelės patenka į kanalizaciją, o iš ten – į upes ir jūras arba lieka dirvožemyje. Šios dalelės susidaro dėl padangų dilimo, ir būtent tai „ADAC“ vertina kaip vieną iš padangų bandymų kriterijų, nes šis veiksnys yra susijęs su ilgaamžiškumu.
Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ padangų nusidėvėjimą vertina remdamasi laboratoriniais ir realiais bandymais. Šių tyrimų rezultatai atitinka maždaug 15 000 nuvažiuotų kilometrų bendro naudojimo keliais.
Sudarydama labiausiai teršiančių padangų sąrašą, „ADAC“ rėmėsi vasarinių ir žieminių padangų bandymais, atliktais 2019 metais.
Šių bandymų rezultatai – daugiau negu įdomūs. Pasak „ADAC“ klubo tyrimo, 1000 kilometrų nuriedėjusi padanga vidutiniškai išskiria 120 mikroplastiko.
Taip pat paaiškėjo, kad vasarinių, žieminių ar universalių padangų protektoriaus raštas neturi didelės įtakos mikrodalelių susidarymui. Didesnę įtaką daro technologijos kuriant padangas.
Kaip ir buvo galima tikėtis, mažiausiai aplinką teršia „Michelin“ padangos. Prancūzų gamintojo padangos vidutiniškai išskiria tik 90 gramų mikroplastiko, o antroje vietoje likusi „Vredestein“ išmeta vidutiniškai 100 gramų. O trečioje vietoje likusi „Goodyear“ – vidutiniškai 109 gramų.
Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ ryžosi patenkinti aplinkosaugininkų prašymus ir atliko neeilinius padangų bandymus.
Naujausiuose padangų bandymuose „ADAC“ bandė surasti padangas, kurios pasižymi didžiausia tarša, o ne geriausiomis savybėmis, užtikrinančiomis geriausią sukibimą su kelio danga, trumpiausią stabdymo kelią.
Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ tikina, jog padangas yra mikrodalelių, kurios dar gali būti vadinamos kaip mikroplastiku, šaltinis. Vis dėlto, iki šiol bandymuose šis faktas būdavo ignoruojamas.
„ADAC“ klubo nariu atlikto tyrimo metu buvo nustatyta, kad iš padangų visoje Europos Sąjungoje į aplinką patenka 500 000 tonų mikroplastiko.
Šios gumos granulių pavidalo dalelės nėra tokios pavojingos kaip mažesnės nei 2,5 mikrometro skersmens dalelės, nes jos nepatenka į plaučius, tačiau tai nereiškia, jog jos nekenkia aplinkai ir žmonėms.
Mikroplastiko dalelės patenka į kanalizaciją, o iš ten – į upes ir jūras arba lieka dirvožemyje. Šios dalelės susidaro dėl padangų dilimo, ir būtent tai „ADAC“ vertina kaip vieną iš padangų bandymų kriterijų, nes šis veiksnys yra susijęs su ilgaamžiškumu.
Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ padangų nusidėvėjimą vertina remdamasi laboratoriniais ir realiais bandymais. Šių tyrimų rezultatai atitinka maždaug 15 000 nuvažiuotų kilometrų bendro naudojimo keliais.
Sudarydama labiausiai teršiančių padangų sąrašą, „ADAC“ rėmėsi vasarinių ir žieminių padangų bandymais, atliktais 2019 metais.
Šių bandymų rezultatai – daugiau negu įdomūs. Pasak „ADAC“ klubo tyrimo, 1000 kilometrų nuriedėjusi padanga vidutiniškai išskiria 120 mikroplastiko.
Taip pat paaiškėjo, kad vasarinių, žieminių ar universalių padangų protektoriaus raštas neturi didelės įtakos mikrodalelių susidarymui. Didesnę įtaką daro technologijos kuriant padangas.
Kaip ir buvo galima tikėtis, mažiausiai aplinką teršia „Michelin“ padangos. Prancūzų gamintojo padangos vidutiniškai išskiria tik 90 gramų mikroplastiko, o antroje vietoje likusi „Vredestein“ išmeta vidutiniškai 100 gramų. O trečioje vietoje likusi „Goodyear“ – vidutiniškai 109 gramų.