• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rugsėjo 1 d. baigėsi tolerancijos laikotarpis, susijęs su atsakomybės taikymu dėl Savininko deklaravimo kodo (SDK) pažeidimų, praneša Valstybinė mokesčių inspekcija.
Tolerancijos laikotarpiu kontroliuojančios institucijos siekė ne bausti, o įspėti, padėti ištaisyti klaidas, suteikti informacijos apie gegužės 1 d. įsigaliojusią transporto priemonių savininkų registravimo tvarką.
Kaip informuoja VMI, pasibaigus šiam laikotarpiui, nustatę, kad transporto priemonė nedeklaruota nustatyta tvarka, kontroliuojantys pareigūnai, gali taikyti administracinę atsakomybę.
Baudą skirs pažeidimą nustačiusi institucija. Transporto priemonės savininkui (valdytojui) už įstatyme nustatytų reikalavimų nevykdymą gresia bauda nuo 150 iki 300 eurų. Padarius pakartotinį pažeidimą – nuo 440 iki 600 eurų.
„Pirmiausia sankcijų sulauks nesąžiningi automobilių pardavėjai, t. y. tie asmenys, kurie automobilius į Lietuvos Respublikos teritoriją įveža be SDK, taip pat pardavėjai, nenurodantys SDK viešo siūlymo įsigyti automobilį metu“, –pranešime cituojamas VMI Kontrolės departamento vyresnysis patarėjas Rolandas Puncevičius.
Pasak jo, kiekvienas atvejis bus vertinamas individualiai.
VMI žada vertinti griežtai
VMI primena, kad kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė nuo gegužės 1 d. privalo turėti unikalų SDK. Parduoti ir registruoti jas galima tik turint šį kodą. Savininkas, siūlantis įsigyti transporto priemonę, privalo skelbti SDK pardavimo skelbimuose, eksponavimo aikštelėse ar prekyvietėse matomoje vietoje.
„Tolerancijos laikotarpiu buvo vykdomos įvairios priemonės, nukreiptos į gyventojų ir automobilių prekeivių informavimą. VMI ir kitų kontroliuojančių institucijų darbuotojai atliko patikrinimus automobilių pardavimo aikštelėse, keliuose, analizavo internetinėje erdvėje talpinamus skelbimus. Tvarkos nesilaikančius transporto priemonių pardavėjus įspėdavome. Pasibaigus šiam laikotarpiui patikrinsime, kaip elgėsi mūsų įspėti asmenys“, – komentavo R. Puncevičius.
Jis pažymėjo, kad nepasitaisiusių vertinimas bus griežtas:
„Jau dabar matome tam tikras tendencijas, kaip nesąžiningi automobilių pardavėjai bando išvengti VMI ir kitų kontroliuojančių institucijų dėmesio. Pavyzdžiui, fiksuojame atvejus, kai skelbimuose nurodomas melagingas SDK. Tokie automobilių pardavėjai tikrai neliks be dėmesio.“
Pastaraisiais metais naudotų automobilių prekybos sektoriaus kontrolei VMI skyrė išskirtinį dėmesį. 2018–2021 m. I pusmetį atliekant kontrolės veiksmus šiame sektoriuje, buvo nustatyta apie 5,8 mln. eurų papildomai mokėtinų mokesčių.
Remiantis Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro ir Kauno technologijos universiteto atliktu 2018 metų Lietuvos PVM atotrūkio vertinimu, automobilių prekybos srityje PVM atotrūkis siekė 38 mln. eurų.

Rugsėjo 1 d. baigėsi tolerancijos laikotarpis, susijęs su atsakomybės taikymu dėl Savininko deklaravimo kodo (SDK) pažeidimų, praneša Valstybinė mokesčių inspekcija.
Tolerancijos laikotarpiu kontroliuojančios institucijos siekė ne bausti, o įspėti, padėti ištaisyti klaidas, suteikti informacijos apie gegužės 1 d. įsigaliojusią transporto priemonių savininkų registravimo tvarką.
Kaip informuoja VMI, pasibaigus šiam laikotarpiui, nustatę, kad transporto priemonė nedeklaruota nustatyta tvarka, kontroliuojantys pareigūnai, gali taikyti administracinę atsakomybę.
Baudą skirs pažeidimą nustačiusi institucija. Transporto priemonės savininkui (valdytojui) už įstatyme nustatytų reikalavimų nevykdymą gresia bauda nuo 150 iki 300 eurų. Padarius pakartotinį pažeidimą – nuo 440 iki 600 eurų.
„Pirmiausia sankcijų sulauks nesąžiningi automobilių pardavėjai, t. y. tie asmenys, kurie automobilius į Lietuvos Respublikos teritoriją įveža be SDK, taip pat pardavėjai, nenurodantys SDK viešo siūlymo įsigyti automobilį metu“, –pranešime cituojamas VMI Kontrolės departamento vyresnysis patarėjas Rolandas Puncevičius.
Pasak jo, kiekvienas atvejis bus vertinamas individualiai.
VMI žada vertinti griežtai
VMI primena, kad kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė nuo gegužės 1 d. privalo turėti unikalų SDK. Parduoti ir registruoti jas galima tik turint šį kodą. Savininkas, siūlantis įsigyti transporto priemonę, privalo skelbti SDK pardavimo skelbimuose, eksponavimo aikštelėse ar prekyvietėse matomoje vietoje.
„Tolerancijos laikotarpiu buvo vykdomos įvairios priemonės, nukreiptos į gyventojų ir automobilių prekeivių informavimą. VMI ir kitų kontroliuojančių institucijų darbuotojai atliko patikrinimus automobilių pardavimo aikštelėse, keliuose, analizavo internetinėje erdvėje talpinamus skelbimus. Tvarkos nesilaikančius transporto priemonių pardavėjus įspėdavome. Pasibaigus šiam laikotarpiui patikrinsime, kaip elgėsi mūsų įspėti asmenys“, – komentavo R. Puncevičius.
Jis pažymėjo, kad nepasitaisiusių vertinimas bus griežtas:
„Jau dabar matome tam tikras tendencijas, kaip nesąžiningi automobilių pardavėjai bando išvengti VMI ir kitų kontroliuojančių institucijų dėmesio. Pavyzdžiui, fiksuojame atvejus, kai skelbimuose nurodomas melagingas SDK. Tokie automobilių pardavėjai tikrai neliks be dėmesio.“
Pastaraisiais metais naudotų automobilių prekybos sektoriaus kontrolei VMI skyrė išskirtinį dėmesį. 2018–2021 m. I pusmetį atliekant kontrolės veiksmus šiame sektoriuje, buvo nustatyta apie 5,8 mln. eurų papildomai mokėtinų mokesčių.
Remiantis Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro ir Kauno technologijos universiteto atliktu 2018 metų Lietuvos PVM atotrūkio vertinimu, automobilių prekybos srityje PVM atotrūkis siekė 38 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų