„911 Speedster“: istorijos vingiai
Pirmojo „Porsche 356“ galia siekė 55 AG, vėliau pasirodžiusioje „356 A Carrera GT Speedster“ versijoje su legendiniu „Carrera“ horizontaliu opoziciniu varikliu ji pakilo iki 115 AG, maksimalus greitis buvo 202 km/val.
Ši tradicija buvo pratęsta po daugiau kaip 30 metų, pristačius G serijos „911 Speedster“. Istoriją tęsė „911 Carrera 2 Speedster“ (964), kurių buvo pagaminta tik 930 vienetų. 2010 m. debiutavęs „911 Speedster“ buvo žymiai galingesnis: jo 3,8 l horizontalaus opozicinio variklio galia siekė 300 kW (408 AG).
Taip pat yra žinoma apie du 993 kartos „Porsche 911 Speedster“ automobilius, iš kurių vienas 1995 m. 60-tojo gimtadienio proga buvo padovanotas Ferdinandui Alexanderiui „Butzi“ Porsche. Kitas 1997 m. buvo specialiai sukurtas žinomam „Porsche“ kolekcionieriui komikui Jerry Seinfeld‘ui. Beje, nė vienas iš jų nebuvo oficialiai parduotas.
O dabartinis „911 Speedster“ verčia naujausią šios įspūdingos automobilio koncepcijos istorijos puslapį. Ribotos serijos modelis, kurio bus pagaminta tik 1948 vienetai, yra ypatinga gimtadienio dovana ir pagarba idėjai, kuri „Porsche“ istorijoje tęsiasi iki šiol.
Tikrų tikriausias „911“, bet šiek tiek kitoks
Kaip ir pirmasis modelis naujas „911 Speedster“ turi žemesnį priekinį stiklą, žemesnį kėbulą ir akimirksniu atpažįstamus dinaminius oro aptakus gale. Anglies pluošto sparnų formos yra atletiškos, o žibintai – „911“ modeliui būdingos apvalios formos. Priekinės grotelės su didelėmis oro įsiurbimo angomis ir juoda apatine aptako plokšte taip pat yra „911 GT“ modeliams būdingi elementai.
Naujo „911 Speedster“ širdis – gale sumontuotas toks pats kaip „911 GT3 RS“ modelyje bekompromisis 4,0 l atmosferinis horizontalus opozicinis motoras, pasiekiantis itin aukštus 9000 aps./min. sūkius, maksimalų 470 Nm sukimo momentą ir įspūdingą 375 kW (510 AG) galią.
Automobilių sportui sukurtas variklis turi atskirą alyvos talpą ir sauso karterio tepimo sistemą su kintamo slėgio alyvos siurbliu, užtikrinančiu itin efektyvų variklio tepimą net ir lenktynių trasoje. Variklio blokas ir vožtuvų dangteliai yra pagaminti iš aliuminio, švaistikliai yra kaltinio titano.
Pavaros perjungiamos sportine šešių greičių „GT“ mechanine pavarų dėže – tai taip pat duoklė originaliam sportiniam automobiliui. Pavarų perjungimas yra nepakartojamas ir emocingas procesas – pavarų svirties eiga yra trumpa, o pats perjungimas – itin tikslus. „911 Speedster“ nuo 0 iki 100 km/val įsibėgėja vos per 4 sekundes, maksimalus greitis siekia daugiau kaip 300 km/val.
Naujas „911 Speedster“ turi specialiai šiam modeliui pritaikytą „911 GT3“ važiuoklę su galiniais vairuojamais ratais. Esant mažam greičiui jie pasukami į priešingą pusę nei priekiniai ratai, taip dar dinamiškiau įveikiant aštrius posūkius ir padedant lengviau manevruoti. Važiuojant greitai galiniai ratai pasukami ta pačia kryptimi kaip ir priekiniai, taip padidinant stabilumą ir valdymo tikslumą.
Aktyvi sportinė pakaba PASM („Porsche Active Suspension Management“) užtikrina 25 mm žemesnę nei „911 Carrera“ prošvaisą, o elektronika aktyviai reguliuoja kiekvieno rato amortizavimą, priklausomai nuo kelio dangos ir važiavimo stiliaus. Dar didesnį sukibimą ir stabilumą posūkiuose padidina „Porsche“ sukimo momento nukreipimo sistema PTV („Porsche Torque Vectoring“), reguliuojanti mechaninio galinio diferencialo veikimą.
Vilniaus „Porsche“ centre demonstruojamas automobilis išsiskiria užsakovo pageidavimu „Porsche Exclusive Manufaktur“ padalinyje įgyvendintais unikaliais apdailos sprendimais. Tarp kurių – „Golden bronze“ spalva dažyti ratlankiai, oda aptrauktos ir kontrastinėmis siūlėmis apsiūtos interjero detalės.