Lietuvių, norinčių ir galinčių sėkmingai dalyvauti tarptautinio lygio varžybose tikrai netrūksta, o ir tautiečių pasiektos pergalės užsienyje turėtų tapti įkvėpimo šaltiniu kitiems, siekiantiems save išbandyti varžybose, kuriose pergalę lemia ne tik technika.
Ne vienerius metus „Arctic Energy“ komandai atstovaujantis Povilas Jankavičius galėtų būti puikiu pavyzdžiu, kuomet sunkus įdirbis ilgainiui paverčiamas į pergales ar net čempiono titulus.
Praėjusiais metais ir šiemet dalyvavote „Mitjet Italia Racing Series“ ir „Mitjet Trophy 2L France“ varžybose. Kaip pavyksta atlaikyti tokį krūvį ir kokiais būdais atgaunate jėgas?
Povilas – Praėjusiais metais dalyvavau tik trijuose iš šešių „Mitjet Trophy 2L France“ čempionato etapuose ir keturiuose iš penkių „Mitjet Italia Racing Series“ pirmenybių etapuose. Vis dėlto, Italijos čempionate buvau neįskaitinis dalyvis, nes sezoną pradėjau tik nuo antrojo etapo.
Tuo tarpu šiemet dalyvavau visuose Prancūzijos (6 etapai), Italijos (5 etapai) ir Beniliukso (4 etapai) „Mitjet“ automobilių žiedinių lenktynių čempionatuose. Kai kuriais atvejais, varžybos vyko kartu, vieno savaitgalio metu.
Apskritai, šiemet teko sudalyvauti 12-oje etapų ir 32-ojse lenktynėse, kurių trukmė po 20 minučių. Galiausiai, šiemet teko sudalyvauti ir „Mitjet Endurance“ 4 valandų lenktynėse, vykusiose Nogaro trasoje. Pastarosiose antrus metus iš eilės pavyko pakartoti sėkmę ir užlipti ant nugalėtojų pakylos.
Krūvis man patinka, o geri rezultatai motyvuoja dar labiau juos gerinti, tai jėgų netrūksta. Poilsis trunka vieną dieną po lenktynių, jei sekantį savaitgalį nėra lenktynių, ir to užtenka. Vis dėlto, po to vėl ruošiuosi kitam etapui. Sunkiau būna, kai turime tris etapus iš eilės, kaip tai buvo šiemet. Lenktynės vyko Barselonos, Hokenhaimo ir Ledenono trasose.
Nepaisant didelio krūvio, abiejuose čempionatuose buvote vienas iš lyderių. „Mitjet Trophy 2L France“ čempionate iškovojote antrą vietą, o štai „Mitjet Italia Racing Series“ pirmenybėse tapote čempionu. Kuriame čempionate konkurencija yra nuožmesnė?
Povilas – Prancūzijoje daugiau stiprių pilotų, tai ir konkurencija didesnė. Italijoje mažiau dalyvių, bet Italai karštesni pilotai trasoje ir nemėgsta vengti kontaktų. Beniliukso taurės varžybos šiemet vyko pirmąjį kartą, tai jose ir konkurencija buvo mažiausia. Šiame čempionate galutinėje įskaitoje užėmiau antrą vietą, bet taip įvyko tik dėl techninio automobilio gedimo ir nebaigto vieno važiavimo paskutiniame etape, vykusiame Zolderio lenktynių trasoje.
Puikiai žinodamas pirmenybių, kuriose važiuojama su „Mitjet“ automobiliais virtuvę, kokius tikslus išsikėlėte 2022 sezono pradžioje?
Povilas – Sezono pradžioje dar nežinojau ar važiuosiu visą sezoną, bet esant galimybei buvau pasiryžęs laimėti visas tris taures. Prancūzijoje – 2-oji vieta, Italijoje – 1-oji vieta, Beniliukse – 1-oji vieta. „Mitjet Endurance“ ilgųjų nuotolių lenktynėse – 1-oji vieta.
„Mitjet Trophy 2L France“ pirmenybėse 2020 metais buvote karūnuotas čempionu. Šiemet šiame čempionate likote antras. Ar antroji vieta šiame čempionate pateisino jūsų lūkesčius?
Povilas – Antroji vieta Prancūzijoje? Ne, nepateisino lūkesčių, bet tiksliai žinau kas buvo ne taip.
„Mitjet Italia Racing Series“ čempiono titulą iškovojote tik paskutiniame etape, kai startavęs iš 9 vietos, varžybas užbaigėte 2 vietoje ir taip sujaukėte čempionato lyderio Matteo Desideri planus. Ar prasibrovimas į rikiuotės priekį buvo žūtbūtinis tikslas, kurį išsikėlėte prieš lenktynes?
Povilas – Lenktynių tikslas buvo ramiai pasiekti podiumo poziciją ir finišuoti priekyje M.Desideri ir P.De Marco. Tikslas buvo įvykdytas.
Tokiam rezultatui, be abejonės, didžiausią įtaką turi vairavimo meistriškumas, tačiau kaip manote, ar tik tai nulėmė tokį jūsų pasirodymą?
Povilas – Manau, kad dalį rezultato nulemia ne tik piloto meistriškumas, bet ir techninis automobilio paruošimas, jo nustatymai, komandos darbas, automobilio pritaikymas prie oro sąlygų, o piloto meistriškumas tai – ne tik greitai važiuoti vieną ratą.
Dalyvaudamas skirtinguose čempionatuose aplankėte įžymiausias Europos trasas. Kurioje (ar kuriose) lenktynių trasoje jaučiatės kaip namie?
Povilas – Kol kas, neturiu namų trasos. Visos jos savotiškai kitokios ir išmokinančios kažko naudingo vairuojant. Turbūt daugiausiai ratų, per lenktynes ir treniruotes esu įveikęs „Paul Ricard“ trasoje, Prancūzijoje. O įspūdingų ir teikiančių malonumą trasų galėčiau įvardinti ne vieną.
Su „Mitjet“ serijos automobiliais lenktyniaujate jau ne vienerius metus. Kuo šie automobiliai ir lenktynių serija jus taip žavi?
Povilas – Tai – malonumas šį automobilį vairuoti, lengvas jo aptarnavimas ir priežiūra, aiškus techninis ir sportinis reglamentas, nereikia didelės komandos, kad laimėti čempionatą. Be to, paddock'e labai puiki atmosfera tarp komandų, gera ir aukšto lygio organizacija.
Taip pat lenktynes vyksta Pasaulinio lygio trasose kartu su tokiomis serijomis, kaip: „GT4 France“ (SRO), „Fanatec GT3 World“ (SRO), „ELMS“, „DTM“, „Spa Racing Festival“, „Peroni Group“.
Su „Mitjet“ automobiliais iškovojote ne vieną pergalę ir nugalėtojo taurę. Ar kitąmet sugrįšite už šių automobilių vairo? Galbūt planuojate save išbandyti kitose pirmenybėse?
Povilas – Atsakymo šiuo metu dar neturiu, bet planuoju tai apmąstyti gruodžio mėnesį. Galbūt skaitytojai galėtų padėti apsispręsti?
Šiuo metu galimi variantai:
- Dalyvauti visuose „Mitjet“ čempionatuose ir juose laimėti absoliučiai viską.
- Nedalyvauti visai, o treniruoti kitus ir organizuoti komandos darbą? (Ką dabar ir darau)
- Laikas eiti į rimtesnes lenktynes?