Profesionalumas – pirmoje vietoje
7 metus su nedidele pertrauka Lietuvos ralio gerbėjai galėjo stebėti šeimyninį brolių ekipažą – V. Žala varžybose dalyvavo su savo broliu Žygimantu. Jiems pavyko pasiekti neblogų rezultatų – broliai laimėjo kelis Lietuvos čempionato etapus, daugelyje lipo ant prizininkų pakylos. Tačiau Žygimantas teigia, kad ralyje patiriamo streso jau užtenka, tad Vaidotas pavasarį leidosi į naujo šturmano paieškas.
„Ieškojau žmogaus, kuris galėtų greitai skaityti ir nereikėtų daug laiko skirti apmokymui. Stenogramą aš sudarau angliškai, tad reikėjo žmogaus, kuris galėtų švariai ir greitai šia kalba skaityti. Tad mūsų keliai susikirto su patyrusiu šturmanu iš Latvijos Andriu Malnieksu“, – naująjį ekipažo narį pristatė V. Žala.
A. Malnieks yra vienas greičiausių šturmanų Baltijos šalyse. Jis 3 metus važiavo su greičiausiu Latvijos vairuotoju Janiu Vorobjovu ir per tą laiką tapo ne tik Latvijos, bet ir Lietuvos čempionu.
„Su sportiniu automobiliu kol kas nevažiavome, treniravomės tik sudarydami stenogramą. Šiais metais komandoje daug pokyčių, tačiau mes su Vaidu esame profesionalai ir tikiu, kad kartu dirbsime efektyviai bei greitai susidraugausime su automobiliu“, – spaudos konferencijoje sakė A. Malnieks.
Šiemet – tik Lietuvoje
Šių metų „Agrorodeo“ komandos planas yra Lietuvos automobilių ralio čempionato varžybos – liko 4 etapai. Kaip teigia V. Žala, pirmąjį sezoną nerti į tarptautines varžybas nebūtų logiška, nes reikia priprasti prie automobilio bei rasti bendrą kalbą su nauju šturmanu.
„Pagrindinės varžybos mūsų partneriams ir fanams yra Dakaras, tad didžiausia koncentracija yra ten. Tačiau varžymasis klasikiniame ralyje leidžia palaikyti aštresnę vairuotojo formą. Čia važiuojama didesniu tempu, pats vairavimas labiau preciziškas. Pastaraisiais metais pastebėjau, kad įveikus nemažai kilometrų sportiniu režimu klasikiniame ralyje vasarą, prie visureigio Dakare priprasti kur kas lengviau“, – sportinės formos palaikymo subtilybes aiškino V. Žala.
Ralio maratonuose (angl. rally-raid) naudojami automobiliai sunkesni, lėtesni, ne tokie manevringi. Pačios trasos taip pat skiriasi – klasikiniame ralyje visais keliais sportininkai bent du kartus pravažiuoja ne sportiniu režimu ir su trasomis gali susipažinti. Maratone iškart važiuojama sportiniu režimu ir orientuojamasi pagal kelio knygą.