Rugsėjo mėnuo Vaidotui Paškevičiui buvo išties įtemptas. Vos prasidėjus rudeniui jis startavo „Alburnus Rally Elektrėnai“ varžybose, kiek vėliau sudalyvavo lietuvišku Dakaru vadinamose, 400 km ilgio „Perimetras Baja“ varžybose, kur iškovojo pergalę, tačiau tuo rugsėjis pilotui nesibaigė.
Su partnerių „Stareka“ pagalba lenktynininkas nusprendė sudalyvauti ir paskutiniame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape – „Samsonas Rally Utena“ varžybose. Jose lenktynininkas startavo su itin patyrusiu šturmanu Žilvinu Juršiu.
„Kadangi mano šis sezonas ralyje skirtas mokymuisi, tai paskutiniam etapui nusprendžiau išmėginti važiavimą su šturmanu, kuris turi tikrai didelę patirtį. Prieš ralį su Žilvinu turėjome vieną nedidelę treniruotę stenogramos susirašymui ir tuomet jau išvykome į ralį.
Šįkart mums vėl talkino „Ford Lietuva“, kurie šių varžybų trasų susirašymui skyrė „Ford Focus“ automobilį. Šįkart tai nebuvo elektra varomas „Ford“ modelis. „Focus“ turėjo „EcoBoost“ variklį ir jis labai nustebino degalų sąnaudomis. Viso naudojimo metu – kelionei į ralį, trasų susirašymams ir kelionei atgal jo vidutinės sąnaudos buvo tik 7 litrai šimtui kilometrų. Žinant tai, kad važiavome įprastai ir nesivaikydami sąnaudų rezultatų, toks nedidelis degalų suvartojimas tikrai nustebino“, - sakė Vaidotas Paškevičius.
Vaidoto Paškevičiaus ir Žilvino Juršio duetas šiose varžybose taip pat startavo „Ford“ automobiliu. Tai buvo N5 kategorijos reikalavimus atitinkantis „Fiesta“ modelis. Kaip sakė Vaidotas Paškevičius, kad ralis nebus lengvas pastebėti galima buvo dar užsirašant greičio ruožus. Organizatoriai surado klastingų posūkių ir tramplinų kupinas atkarpas, kurias į stenogramos užrašus paversti buvo atsakingumo ir tikslumo itin reikalaujantis darbas.
„Buvo daug vietų su „aklais“ tramplinais, už kurių iškart laukė įvairaus staigumo posūkiai ir jų grupės. Reikėjo labai tiksliai apsirašyti tas vietas, kad automobilį šuoliui paruoštum taip, jog nusileidęs išliktum ant kelio. Utenos ralyje važiavome jau antrą kartą, bet greičio ruožai buvo beveik visai nematyti, viskas buvo tarsi nauja, kardinaliai kitaip nei pernai.
Testinis greičio ruožas buvo visai smagus. Parodėme gerą laiką. Tokį tempą norėjome laikyti ir ralio metu, bet tapo aišku, kad kol kas su mano stenograma toks greitis ir tempas būtų labai rizikingas. Dėl šios priežasties nusprendėme važiuoti kiek konservatyviau, be rizikos ir pamažu greitėti. Pirmąją dieną suvažiavome gana vidutiniškai, o antrąją dieną nusprendėme „pagazuoti“ šiek tiek stipriau.
Bet šįkart nusisuko fortūna – antros dienos pirmame greičio ruože po trijų kilometrų iš po mūsų „Ford“ variklio gaubto pasirodė dūmai. Staigiai užgesinau variklį ir sustojome atokiau nuo trasos. Dūmai vertėsi ir toliau, pasirodė atvira ugnis. Aplink nebuvo nė vieno žiūrovo, nė vieno automobilio, tad turėjome gaisrą likviduoti savo turimu gesintuvu. Tą padaryti pavyko sėkmingai ir automobilis nesudegė, net stipriai nenukentėjo.
Tapome žiūrovais. Kadangi šis greičio ruožas buvo važiuojamas du kartus, tai su Žilvinu turėjome daug gražaus laiko pasižiūrėti ralį iš šalies, pamatyti, kaip lekia kiti dalyviai. Kaip tik sustojome prie gražaus tramplino, tai pamatėme daug gražių šuolių. Itin didelį įspūdį paliko jaunasis lenktynininkas iš Norvegijos – šešiolikmetis Karl Nordstrand, kuris ir laimėjo šį ralį“, - sakė Vaidotas Paškevičius.
Galiausiai iš trasos evakuotas Vaidoto Paškevičiaus ir Žilvino Juršio duetas bei jų „Ford Fiesta N5“ buvo parvežti į serviso zoną. Automobilį apžiūrėję mechanikai nustatė, kad gaisras kilo atsiradus alyvos nuotėkiui. O viso to priežastis – pradegęs stūmoklis.
Kaip sako Vaidotas Paškevičius, „Samsonas Rally Utena“ varžybomis jis šių metų sezoną klasikiniame ralyje ir pabaigs. Kitas sportininko žingsnis – kelionė į Pasaulio ralio reido čempionato etapą Maroke, kur jis kartu su dviem ekipažo nariais – Slavomir Volkov ir Gyčiu Gaspariūnu sės į „Tatra“ sunkvežimį ir taip ruošis artėjančiam 2024-ųjų metų Dakaro raliui. Plačiau apie būsimas lenktynes komanda žada papasakoti artimiausiu metu.