Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Artėjanti žiema po truputėlį visus išjudins atlikti kasmetinį ritualą – pasikeisti padangas. Pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančius įstatymus, žieminių padangų sezonas prasideda lapkričio 10 dieną ir baigiasi kovo 31-ą dieną.
Kadangi žieminių padangų sezonas po truputėlį artėja, dabar yra geras metas pažvelgti į padangų tipą, kuris leidžia jas eksploatuoti ištisus metus, nepriklausomai nuo metų laiko, oro sąlygų ir kitų veiksnių.
Nors universalios padangos leidžia išvengti padangų keitimo pavasarį ir rudenį, ir su jomis galima važinėti ištisus metus, tačiau nei viena universali padanga nepasižymi stulbinančiomis savybėmis, gebančiomis pranokti išskirtinai vasarinę arba žieminę padangą. Vis dėlto, jeigu ryžotės savo automobilį apauti universaliomis padangomis, laikas atsakyti į klausimą – kuri universali padanga sugebės patenkinti jūsų poreikius?
Kasmetinius padangų bandymus šiuo metu atlieka keletas tarptautinių leidinių. Pradedant „Auto Bild“ ir baigiant specializuotu leidiniu – „Tyre Reviews“. Išskirtinai padangų bandymus atliekantis leidinys šį kartą į bandymų poligoną atsivežė 225/45 R17 dydžio padangas ir išbandė jas ant sausos ir šlapios dangos, bei sniego.
Tradiciškai, padangos buvo vertinamos valdymo, sukibimo ir stabdymo savybės, tačiau „Tyre Reviews“ taip pat vertino padangų keliamą triukšmą, riedėjimo pasipriešinimą ir įsigijimo kainą. Pastaroji, beje, skiriasi, priklausomai nuo šalies, kurioje padanga yra parduodama.
Pasak „Tyre Review“ ekspertų, ne viena universali padanga siūlo pilno gerų savybių komplekto. Kai kurios puikiai veikia ant sniego, kitos – ant šlapios dangos ir sauso paviršiau. Nepaisant to, ekspertas pabrėžia, jog prastesni padangos rezultatai važiuojant ant sniego neturėtų būti veiksnys, dėl kurio vertėtų ją pašalinti iš pasirinkimų sąrašo.
Jeigu gyvenate vietovėse, kur sniegas yra retesnis reiškinys, be abejonės, geriau būtų rinktis padangas, kurios demonstruoja puikius rezultatus ant sausos ir šlapios kelio dangos. Net jeigu kelio danga bus apsnigta, ji vis tiek turės didesnį sukibimą negu bet kuri vasarinė padanga.
Šiemet surengtose universalių padangų bandymuose dalyvavo: „Bridgestone WeatherControl A005 EVO“, „Continental AllSeasonContact“, „Falken Euroall Season AS210“, „Goodyear Vector 4Season Gen-3“, „Hankook Kinergy 4S2 H750“, „Kleber Quadraxer 2“, „Michelin CrossClimate 2“, „Pirelli Cinturato AllSeason SF2“, „Tomket Allyear 3“ ir „Vredestein Quatrac Pro“.
Ant sniegu padengtos važiuojamosios dalies geriausiai pasirodė (pagal eiliškumą): „Michelin CrossClimate 2“, „Kleber Quadraxer 2“ ir „Hankook Kinergy 4S2“. „Michelin CrossClimate2“, „Goodyear Vector 4Seasons“ ir „Kleber Quadraxer 2“ padangos užtikrino trumpiausią stabdymo distanciją nuo 40 km/val. iki 5 km/val.
Ant šlapios kelio dangos geriausiai pasirodė: „Vredestein Quatrac Pro“, „Hankook Kinergy 4S2“ ir „Goodyear Vector 4Seasons“ padangos. Šios padangos taip pat geriausiai pasirodė atliekant stabdymo testus, kurių metu automobilis turėjo sumažinti greitį nuo 80 km/val. ik 5 km/val.
Važiuojant sausa kelio danga geriausiai pasirodė: „Goodyear Vector 4Seasons“, „Continental AllSeasonContact“ ir „Bridgestone WeatherControl A005 EVO“. Atliekant stabdymo testą, geriausiai pasirodė „Michelin CrossClimate2“, „Hankook Kinergy 4S2“ ir „Bridgestone WeatherControl A005 EVO“.
Susumavus visų testų rezultatus, šių metų universalių padangų bandymų nugalėtoja buvo pripažinta naujos kartos „Michelin CrossClimate2“ padanga, kuri puikiai pasirodė bandymuose ant sniego, prilygdama tikroms žieminėms padangoms. Be to, ji užtikrino trumpiausią stabdymo kelią ant sausos dangos, užtikrino lengvą automobilį valdymą, ilgą laiką buvo atspari akvaplanavimui bei pasižymėjo mažu riedėjimo pasipriešinimu. Visgi, „Tyre Review“ ekspertai pabrėžia, jog šios padangos pasižymi prastesniu sukibimu su šlapia kelio danga ir tam tikrose sąlygose iššaukia per didelį priekinių ratų nepasukamumą.
Nuo „Michelin“ nedaug „Hankook Kinergy 4S2“, kuri pasižymėjo geriausiu atsparumu akvaplanavimui, itin trumpu stabdymo keliu ir valdymu ant šlapios kelio dangos, puikiu sukibimu su sniegu, dideliu sukibimu su sausa kelio danga ir mažu triukšmingumu. Tačiau jos trūkumas – didelis pasipriešinimas riedėjimui.
Trečiąją vietą užėmė „Goodyear Vector 4Seasons Gen 3“, kuri pasižymėjo puikiu sukibimu ant šlapios kelio dangos, trumpu stabdymo keliu ir geru valdymu. Be to, ji ilgą laiką buvo atspari akvaplanavimui, tačiau jos trūkumai yra prastesnis sukibimas ant sniego ir ilgas stabdymo kelias važiuojant sausa kelio danga.
Ketvirtoje vietoje liko „Continental AllSeasonConact“, kurios stipriosios pusės – valdymas ant sausos ir šlapios dangos, trumpas stabdymo kelias ant sniego bei mažas pasipriešinimas riedėjimui. Tačiau prie silpnybių bandymų autoriai priskiria didelį triukšmą, prastą sukibimą su sniegu ir ilgesnį stabdymo kelią esant sausai kelio dangai.
Penktoji vieta skirta „Bridgestone Weather Control A005 Evo“ padangai, kuri pasižymėjo puikiu sukibimu važiuojant sausa ir šlapia kelio danga, gerai atsispyrė akvaplanavimui, turėjo trumpą stabdymo kelią sausame kelyje ir mažiausią pasipriešinimą riedėjimui. Tačiau jos sukibimas ant sniego yra ganėtinai prastas, įskaitant ilgiausią stabdymo kelią, turėjo ribotą sukibimą, kėlė didelį triukšmą. Be to, automobilis su šia padanga lėčiausiai įveikė vieną trasos ratą.
Kitos padangos finišavo tokia tvarka:
Artėjanti žiema po truputėlį visus išjudins atlikti kasmetinį ritualą – pasikeisti padangas. Pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančius įstatymus, žieminių padangų sezonas prasideda lapkričio 10 dieną ir baigiasi kovo 31-ą dieną.
Kadangi žieminių padangų sezonas po truputėlį artėja, dabar yra geras metas pažvelgti į padangų tipą, kuris leidžia jas eksploatuoti ištisus metus, nepriklausomai nuo metų laiko, oro sąlygų ir kitų veiksnių.
Nors universalios padangos leidžia išvengti padangų keitimo pavasarį ir rudenį, ir su jomis galima važinėti ištisus metus, tačiau nei viena universali padanga nepasižymi stulbinančiomis savybėmis, gebančiomis pranokti išskirtinai vasarinę arba žieminę padangą. Vis dėlto, jeigu ryžotės savo automobilį apauti universaliomis padangomis, laikas atsakyti į klausimą – kuri universali padanga sugebės patenkinti jūsų poreikius?
Kasmetinius padangų bandymus šiuo metu atlieka keletas tarptautinių leidinių. Pradedant „Auto Bild“ ir baigiant specializuotu leidiniu – „Tyre Reviews“. Išskirtinai padangų bandymus atliekantis leidinys šį kartą į bandymų poligoną atsivežė 225/45 R17 dydžio padangas ir išbandė jas ant sausos ir šlapios dangos, bei sniego.
Tradiciškai, padangos buvo vertinamos valdymo, sukibimo ir stabdymo savybės, tačiau „Tyre Reviews“ taip pat vertino padangų keliamą triukšmą, riedėjimo pasipriešinimą ir įsigijimo kainą. Pastaroji, beje, skiriasi, priklausomai nuo šalies, kurioje padanga yra parduodama.
Pasak „Tyre Review“ ekspertų, ne viena universali padanga siūlo pilno gerų savybių komplekto. Kai kurios puikiai veikia ant sniego, kitos – ant šlapios dangos ir sauso paviršiau. Nepaisant to, ekspertas pabrėžia, jog prastesni padangos rezultatai važiuojant ant sniego neturėtų būti veiksnys, dėl kurio vertėtų ją pašalinti iš pasirinkimų sąrašo.
Jeigu gyvenate vietovėse, kur sniegas yra retesnis reiškinys, be abejonės, geriau būtų rinktis padangas, kurios demonstruoja puikius rezultatus ant sausos ir šlapios kelio dangos. Net jeigu kelio danga bus apsnigta, ji vis tiek turės didesnį sukibimą negu bet kuri vasarinė padanga.
Šiemet surengtose universalių padangų bandymuose dalyvavo: „Bridgestone WeatherControl A005 EVO“, „Continental AllSeasonContact“, „Falken Euroall Season AS210“, „Goodyear Vector 4Season Gen-3“, „Hankook Kinergy 4S2 H750“, „Kleber Quadraxer 2“, „Michelin CrossClimate 2“, „Pirelli Cinturato AllSeason SF2“, „Tomket Allyear 3“ ir „Vredestein Quatrac Pro“.
Ant sniegu padengtos važiuojamosios dalies geriausiai pasirodė (pagal eiliškumą): „Michelin CrossClimate 2“, „Kleber Quadraxer 2“ ir „Hankook Kinergy 4S2“. „Michelin CrossClimate2“, „Goodyear Vector 4Seasons“ ir „Kleber Quadraxer 2“ padangos užtikrino trumpiausią stabdymo distanciją nuo 40 km/val. iki 5 km/val.
Ant šlapios kelio dangos geriausiai pasirodė: „Vredestein Quatrac Pro“, „Hankook Kinergy 4S2“ ir „Goodyear Vector 4Seasons“ padangos. Šios padangos taip pat geriausiai pasirodė atliekant stabdymo testus, kurių metu automobilis turėjo sumažinti greitį nuo 80 km/val. ik 5 km/val.
Važiuojant sausa kelio danga geriausiai pasirodė: „Goodyear Vector 4Seasons“, „Continental AllSeasonContact“ ir „Bridgestone WeatherControl A005 EVO“. Atliekant stabdymo testą, geriausiai pasirodė „Michelin CrossClimate2“, „Hankook Kinergy 4S2“ ir „Bridgestone WeatherControl A005 EVO“.
Susumavus visų testų rezultatus, šių metų universalių padangų bandymų nugalėtoja buvo pripažinta naujos kartos „Michelin CrossClimate2“ padanga, kuri puikiai pasirodė bandymuose ant sniego, prilygdama tikroms žieminėms padangoms. Be to, ji užtikrino trumpiausią stabdymo kelią ant sausos dangos, užtikrino lengvą automobilį valdymą, ilgą laiką buvo atspari akvaplanavimui bei pasižymėjo mažu riedėjimo pasipriešinimu. Visgi, „Tyre Review“ ekspertai pabrėžia, jog šios padangos pasižymi prastesniu sukibimu su šlapia kelio danga ir tam tikrose sąlygose iššaukia per didelį priekinių ratų nepasukamumą.
Nuo „Michelin“ nedaug „Hankook Kinergy 4S2“, kuri pasižymėjo geriausiu atsparumu akvaplanavimui, itin trumpu stabdymo keliu ir valdymu ant šlapios kelio dangos, puikiu sukibimu su sniegu, dideliu sukibimu su sausa kelio danga ir mažu triukšmingumu. Tačiau jos trūkumas – didelis pasipriešinimas riedėjimui.
Trečiąją vietą užėmė „Goodyear Vector 4Seasons Gen 3“, kuri pasižymėjo puikiu sukibimu ant šlapios kelio dangos, trumpu stabdymo keliu ir geru valdymu. Be to, ji ilgą laiką buvo atspari akvaplanavimui, tačiau jos trūkumai yra prastesnis sukibimas ant sniego ir ilgas stabdymo kelias važiuojant sausa kelio danga.
Ketvirtoje vietoje liko „Continental AllSeasonConact“, kurios stipriosios pusės – valdymas ant sausos ir šlapios dangos, trumpas stabdymo kelias ant sniego bei mažas pasipriešinimas riedėjimui. Tačiau prie silpnybių bandymų autoriai priskiria didelį triukšmą, prastą sukibimą su sniegu ir ilgesnį stabdymo kelią esant sausai kelio dangai.
Penktoji vieta skirta „Bridgestone Weather Control A005 Evo“ padangai, kuri pasižymėjo puikiu sukibimu važiuojant sausa ir šlapia kelio danga, gerai atsispyrė akvaplanavimui, turėjo trumpą stabdymo kelią sausame kelyje ir mažiausią pasipriešinimą riedėjimui. Tačiau jos sukibimas ant sniego yra ganėtinai prastas, įskaitant ilgiausią stabdymo kelią, turėjo ribotą sukibimą, kėlė didelį triukšmą. Be to, automobilis su šia padanga lėčiausiai įveikė vieną trasos ratą.
Kitos padangos finišavo tokia tvarka: