• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Garo variklis - tai antrosios XVIII a. pusės pramonės raidos kūrinys. D.Britanijoje gimęs Džeimsas Vatas buvo pirmasis, kuris 1768 aprašė garo variklio veikimo principus, nors jau prieš tai buvo pasirodę įvairiausių variklių.
Šiais laikais vidaus degimo varikliai bei turbinos visiškai išstūmė garo mašinas, tačiau nuo 1900 iki 1930 metų, kai automobilis dar tik pradėjo įleidinėti šaknis, daugelis mašinų kūrėjų norėjo išnaudoti garo variklio privalumus.

Garo variklis - tai antrosios XVIII a. pusės pramonės raidos kūrinys. D.Britanijoje gimęs Džeimsas Vatas buvo pirmasis, kuris 1768 aprašė garo variklio veikimo principus, nors jau prieš tai buvo pasirodę įvairiausių variklių.
Šiais laikais vidaus degimo varikliai bei turbinos visiškai išstūmė garo mašinas, tačiau nuo 1900 iki 1930 metų, kai automobilis dar tik pradėjo įleidinėti šaknis, daugelis mašinų kūrėjų norėjo išnaudoti garo variklio privalumus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

003


Pirmasis garo variklį turėjęs lenktyninis automobilis buvo pristatytas 1905 metais, Jungtinėse Amerikos Valstijose. „Whistling Billy“ vardu pakrikštyta mašina galėjo pasiekti maksimalų - 118 km/val. greitį.
Nors automobilis buvo greitas, tačiau jam taip ir nepavyko iškovoti pergalės. Ketvirta vieta - aukščiausia pozicija, kurią jam pavyko iškovoti per maždaug trejus metus.

REKLAMA

004


1906 metais, dviejų brolių kūrinys tapo pirmuoju automobiliu, kuris buvo sukurtas vėjo tunelyje. Per maždaug keturis mėnesius sukurta mašina, 1906 metų rudenį sugebėjo tapti greičiausiu pasaulio automobiliu. Jis galėjo pasiekti net 205 km/val. greitį. Šis rekordas amerikiečiams priklausė iki 1911 metų, kai juos įveikė ambicingieji vokiečiai Mercedes Benz.

REKLAMA
REKLAMA

007


Po maždaug dvejų metų, 1908 metais, pasaulis išvydo Stanley Speedy Roadster. Tai buvo pirmasis serijinei gamybai paruoštas automobilis, kuris turėjo garo variklį. Tačiau šis kūrinys, kaip ir daugelis kitų garo variklį turėjusių mašinų, turėjo keletą problemų.
Automobilis turėjo mažyti boilerį, kuriame buvo pilamas garo variklio kuras - vanduo. Kadangi boileris buvo labai mažas, automobilis galėjo nuvažiuoti tik 80 kilometrų. Tačiau, tai buvo ne vienintelė problema.
Jeigu jūsų degalų bakas ištuštėdavo, o taip dažniausiai ir būdavo, iš naujo užvesti garo variklį prireikdavo maždaug penkiolikos minučių.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų