Pasikaustę padus ir pasisėmę ryžto, ispanai 2005 metais pristatė antros kartos modelį, kuris turėjo „Seat“ markę pakelti į naujas aukštumas. Norėdami deramai įkąsti „Alfa Romeo“ markei, „Seat“ pasamdė buvusį italų dizainerį Walterį de'Silva. Ne veltui antros kartos „Seat Leon“ galiniai žibintai daugeliui primena „Alfa Romeo“ markės automobilius.
Antros kartos modelis ne tik pagerino buvusio modelio pardavimų rodiklius, bet ir pelnė daugybę apdovanojimų. Antros kartos „Leon“ gavo „Red dot“ apdovanojimą už geriausią dizainą, 2009 metais Vokietijoje buvo išrinktas geriausiu kompaktišku hečbeku, 2006 metais laimėjo „Metų automobilis“ konkursą Danijoje, 2007 metais tapo pačiu geriausiu sportišku hečbeku Graikijoje. Tai tik keletas apdovanojimų, kuriuos pelnė antros kartos „Seat Leon“.
Neseniai prekyboje pasirodžiusi, trečioji modelio karta turės ne tik pranokti, bet ir timptelėti visą „Seat“ už vadžių. Kadangi ekonominio sunkmečio metu „Seat“ patyrė daugybę nuostolių, naujasis modelis turi padėti kompaniją ištempti iš duobės ir įsprausti konkurentus į kampą.
Dėka užsispyrusių ispanų, jie sugebėjo įtikinti „VAG“ koncerno vadovybę, jog trečios kartos „Leon“ turi nenusileisti septintos kartos „Golf“, „Škoda Octavia“ ir „Audi A3“ modeliams. Norint ištraukti kompaniją iš duobės, reikia turėti nepriekaištingą produktą. Ispanams buvo duota prieiga prie naujausios „VAG“ koncerno modulinės platformos, naujausių benzininių ir dyzelinių variklių ir kitų technologijų, kuriomis anksčiau naudodavosi tik kelios „VAG“ koncernui priklausančios markės.
Keturkampis
Kurdami trečios kartos „Leon“ modelio eksterjerą, ispanai siekė sukurti modernaus, jaunatviško ir sportiško automobilio įvaizdį. Jiems tai pavyko su kaupu, nes net ir standartiniai modeliai atrodo pakankamai išraiškingai. Palyginus su savo konkurentais ir net giminaičiais, naujasis „Seat Leon“ pasižymi aštriomis, drąsiomis ir vyriškomis formomis. Šiais laikais - labai retas reiškinys.
Viduje vyrauja panašios tendencijos. Paprastos, griežtos, aštrios, tačiau funkcionalios formos. Atvirai sakant, automobilio interjeras primena ne „Seat“, bet „Audi“ markės automobilius, ypač centrinė konsolė ir ciferblatai. Ar tai privalumas? Taip, nes „Audi“ elementai ispaniškui automobiliui suteikia solidumo.
Labiausiai norėtume išskirti surinkimo kokybę. Naujos kartos „Seat Leon“ neatsilieka nuo „Volkswagen Golf“ ar „Škoda Octavia“. Interjere panaudotos tos pačios apdailos medžiagos, tad prikibti tikrai nėra prie ko.
Interjero erdvei taip pat nerasite priekaištų. Tiek priekyje, tiek gale vietos apstu. Bagažinė tūris taip pat vienas didžiausių klasėje - 380 litrų.
Vienintelė kritikos strėlė - pakankamai kietos sėdynės.
Eko!
Mūsų bandytas automobilis buvo aprūpintas 1.6 litro dyzeliniu agregatu, kuris išvysto 105 arklio galias ir 250 NM sukimo momentą. Iki 100 km/val. automobilis su šiuo varikliu įsibėgėja per 10.7 sekundės, pasiekia 189 km/val. maksimalų greitį ir išmeta vos 99 g/km CO2.
Pasižiūrėjus į charakteristikas, pirmosios mintys, kurios užplūsta galvą - O jetau! Tačiau, mūsų nuostabai, variklis nėra toks prastas. Nors popieriuje šviečiančios charakteristikos daugelio nesužavės, tačiau realiame gyvenime jo turėtų pakakti. Didžiausias sukimo momentas pasiekiamas esant vos 1500 aps/min, tad 250 NM jus lydės visur ir visada. Tai labai paranku miesto gatvėse, kuriose kartais reikia atlikti staigesnį manevrą.
Mėgstantiems azartiškesnį vairavimo stilių, taupus dyzelinis variklis gali pasirodyti netinkamas šiai užduočiai. Iš dalies jūs būsite teisūs, nes tai nėra pats greičiausias ar galingiausias automobilis, bet turint noro su automobiliu elgtis šiek tiek grubiau, variklis neiškels baltos vėliavos ir nepasiduos - tikrai ne. Akceleratorius į komandas reaguoja žvaliai, o 250 NM sukimo momentas iškart kimba į darbą.
Vairavimo malonumas
Kurdami trečios kartos „Leon“, ispanai siekė sukurti automobilį, kuris galėtų suteikti vairavimo malonumą.Kadangi patys agresyviausi ir sportiškiausi modeliai dėvės „Cupra“ ženkliuką, automobiliai turintys silpnesnius negu 140 arklio galių motorus, turi ne išmaniąją „Multi-Link“ važiuoklę, o paprasta torsioną. Tokia pati politika taikoma ir „Volkswagen Golf“ modeliuose. Tačiau net ir neturėdamas modernios „Multi-Link“ pakabos, automobilis posūkiuose išlieka žvalus ir azartiškas.
Kaip ir daugelis gamintojų, taip ir „Seat“ atsisakė hidraulinio vairo stiprintuvo - jį pakeitė elektroninis. Tačiau tai nėra bloga savybė. Vairas į komandas reaguoja greitai ir tiksliai. Zujant miesto gatvėse vairas būna labai lengvas ir greitai reaguojantis į komandas, tačiau vingiuotesniuose keliuose vairas tampa šiek tiek per sunkus. Vis dėlto preciziškumo ir tikslumo jis nepraranda. Nesitikėkite iš šio automobilio sportiško hečbeko teikiamų privalumų, juk tai paprastas šeimyninis hečbekas su taupiu 1.6 litro dyzeliniu agregatu.
Ispaniško „Golfo“ stipriausioji pusė - aukštas rafinuotumo lygis. Tiek mieste, tiek užmiestyje - automobilio viduje triukšmo lygis minimalus. Važiuojant net ir didesniu greičiu, triukšmo lygis automobilyje minimalus ir prilygsta klasės geriausiam - „Volkswagen Golf“.
Nėra pats pigiausias, tačiau nėra ir pats brangiausias
Mūsų šalyje trečios kartos „Seat Leon“ kainuoja nuo 52.764 litų. Už šią sumą gausite 1.2 litro benzininį motorą išvystantį 86 arklio galias. Tačiau, jeigu pridėsite prie šios sumos dar dešimt tūkstančių litų - gausite mūsų bandytą automobilį su 1.6 litro dyzeliniu agregatu ir pakankamai gausia įranga.
Mūsų bandymo metu gavome automobilį, kuris turėjo „Style“ komplektacijos lygį į kurį įeina lengvo lydinio ratlankiai, klimato kontrolė, automatinė greičio palaikymo sistema, šeši garsiakalbiai, odinis vairas ir priekinis porankis.
Šiais laikais norint išsirinkti kompaktišką hečbeką - teks gerokai pavargti. Šioje klasėje yra maždaug dvidešimt automobilių, kurie turi savo stiprių ir silpnų pusių.
Mūsų nuomone, tiesioginiai „Seat Leon“ konkurentai yra „Alfa Romeo Giulietta“, „Citroen C4“, „Volkswagen Golf“ ir „Kia Cee'd“.
Produktas visiems
Sunku patikėti, bet trečios kartos „Seat Leon“ yra pats geriausias šios kompanijos produktas. Stilingas, konkurencingai įkainotas, erdvus, kokybiškai surinktas, komfortiškas. Jeigu šiuo metu ieškote kompaktiško hečbeko, būtinai išbandykite „Seat Leon“. Naujasis ispanų kūrinys, kaip ir „Volkswagen Golf“, trūkumų beveik neturi.