• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sulig kiekviena diena Dakaro maršrutas atskleidžia vis daugiau Saudo Arabijos kraštovaizdžio, kuris kartais gali pasirodyti labiau artimas Marsui, o ne žaliajai Žemės planetai.
Trečiasis greičio ruožas prasidėjo ir baigėsi Neomo mieste, kuris, pagal Saudo Arabijos planus, turėtų tapti itin moderniu didžiausiu turistų traukos centru visoje šalyje. Į šį miestą planuojama investuoti per 500 mlrd. dolerių, o anksčiau buvo atskleisti planai apie dirbtinį lietų, mokyklose vaikus mokančius holografinius mokytojus ir namus tvarkančius robotus. Pats miestas, įvykdžius visą planą, turėtų būti trisdešimt kartų didesnis už Niujorką.
„Nors trečią Dakaro dieną startavome ir finišavome ateities mieste, kuris kol kas dar nėra labai panašus į žadamą mokslinę fantastiką, sekdami sportininkus greičio ruože pasijutome lyg keliaudami laiku“, – apie greičio ruožą pasakojo „iGo2Dakar“ bendraautorius M. Plukys.

Sulig kiekviena diena Dakaro maršrutas atskleidžia vis daugiau Saudo Arabijos kraštovaizdžio, kuris kartais gali pasirodyti labiau artimas Marsui, o ne žaliajai Žemės planetai.
Trečiasis greičio ruožas prasidėjo ir baigėsi Neomo mieste, kuris, pagal Saudo Arabijos planus, turėtų tapti itin moderniu didžiausiu turistų traukos centru visoje šalyje. Į šį miestą planuojama investuoti per 500 mlrd. dolerių, o anksčiau buvo atskleisti planai apie dirbtinį lietų, mokyklose vaikus mokančius holografinius mokytojus ir namus tvarkančius robotus. Pats miestas, įvykdžius visą planą, turėtų būti trisdešimt kartų didesnis už Niujorką.
„Nors trečią Dakaro dieną startavome ir finišavome ateities mieste, kuris kol kas dar nėra labai panašus į žadamą mokslinę fantastiką, sekdami sportininkus greičio ruože pasijutome lyg keliaudami laiku“, – apie greičio ruožą pasakojo „iGo2Dakar“ bendraautorius M. Plukys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dakaro ralis 2020


Pirmąją greičio ruožo atkarpą sportininkai turėjo ieškoti kelio tarp milžiniškų Wadi ash Sharmaho dykumos akmenų. Toliau, pravažiavus Jabal ash Shifa kalnus, greičio ruožo gale lenktynininkus pasitiko akmenuota vietovė, kurioje buvo prakirsta ne viena padanga.
„iGo2Dakar“ fotografas Andrius Laucius, tuo tarpu, džiaugėsi vis besikeičiančiais vaizdais: „Nedažnai vienos dienos nuotraukų albume tenka turėti tokių skirtingų kadrų. Pradėjome šiuolaikiškame mieste, o dienos viduryje jau buvome, atrodo, Marso dykumoje“.

REKLAMA

Dakaro ralis 2020


Sumaišytos kortos sportininkams
Sudėtingas ir nenuspėjamas greičio ruožas kai kuriems sportininkams leido atsigriebti, o kai kurie turėjo užleisti savo vietą rezultatų lentelėje.
Motociklų klasėje iš dvyliktos pozicijos startavęs Ricky’s Brabecas visą greičio ruožą pravažiavo be didesnių klaidų ir beveik šešiomis minutėmis aplenkė artimiausią varžovą. Tai jam leido bendroje motociklų įskaitoje išsiveržti į pirmąją vietą. Tarp keturračių greičiausias buvo čilietis Giovannis Enrico’as, užbaigęs savo tėvynainio, ralio legendos Ignacio Cascales, viešpatavimą rezultatų lentelės viršuje. Tai pirmoji Giovannio pergalė.

REKLAMA
REKLAMA

Dakaro ralis 2020


Automobilių įskaitoje jau 33-iąją savo pergalę Dakaro greičio ruože iškovojo Carlosas Sainzas ir išsiveržė į rezultatų lentelės viršūnę, sau už nugaros su beveik aštuonių minučių atsilikimu, palikdamas Nasserą Al-Attiyah. Bagių įskaitos trečios dienos nugalėtojas tapo dar viena Dakaro ralio legenda Gerardas Farresas.
Sunkvežimių klasėje kaip visada vyko įtempta kova tarp MAZ ir „Kamaz“ sunkvežimių. Andrejus Karginovas Dakaro lyderį Sergėjų Viazovičių aplenkė beveik penkiomis minutėmis ir bendroje įskaitoje pakilo į antrąja vietą. Nuo naujojo baltarusiško MAZ rusas bendroje įskaitoje atsilieka vos porą minučių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dakaro ralis 2020


Namų sienų pagalba
Šios dienos rezultatai parodė, kad namų sienos padeda. Greičio ruožui pateikus vis daugiau Saudo Arabijai būdingos dangos, išryškėjo vietinių pranašumus. Vos dviejuose Dakaruose startavęs ir tik viename finišavęs, bet puikiai vietinį kraštovaizdį pažįstantis arabas Yasiras Seaidanas automobilių įskaitoje finišavo trečias ir tai bendroje įskaitoje jam leido pakilti į vienuoliktą vietą. Jo tėvynainis Yazeedas Al Rajhis trečiosios dienos ruože liko šeštas.
Tai, kad tarp šešių geriausių finišavo du arabai, yra beprecedentis atvejis Dakaro istorijoje. Šiam raliui persikėlus į Saudo Arabijos dykumas ir šiuose kraštuose vis labiau populiarėjant ralio reido lenktynėms, tikėtina, kad šios tautybės sportininkų prie starto linijos ateityje pamatysime vis daugiau.

REKLAMA

Dakaro ralis 2020


Skaudi Dakaro pabaiga
Vienas pagrindinių „Yamaha“ vairuotojų, pretendavusių pabaigti KTM vienvaldystę Dakaro ralyje, Adrienas Van Beverenas patyrė avariją lėkdamas didžiuliu greičiu. Pravažiavęs vos keturis kilometrus, motociklininkas krito nuo savo žirgo ir po kraupiai atrodžiusio skrydžio atsipirko raktikaulio lūžiu.
Prancūzas buvo rimtai nusiteikęs į aukščiausius nugalėtojų pakylos laiptelius. 2016 metais užėmęs šeštą, o 2017-ais — ketvirtą vietą Dakaro ralyje nuo to laiko nei karto nefinišavo sunkiausio pasaulyje maratono. 2018-ais metais dešimtajame greičio ruože pataikęs į akmenį, vyras ne tik prarado turėtą persvarą prieš savo komandos draugus ir didžiąją dalį konkurentų, bet ir patyrė nemenkų sužalojimų. 2019 metų Dakarą teko baigti devintajame greičio ruože sugedus motociklo varikliui.

REKLAMA

Dakaro ralis 2020


Trečias iš eilės nefinišuotas Dakaras sportininkui, kurio sėkmės tikėjosi ne tik „Yamaha“ komanda, bet ir jis pats, buvo labai skaudus ne tik fiziškai, bet ir emociškai.
Adrieno komandos draugas Xavieras de Soultrait’as sakė, kad labai gaila dėl to, kad komandos draugas turėjo užbaigti lenktynes: „jis puikus lenktynininkas ir laikėsi labai geros strategijos, bet Dakaras yra labai sudėtingas ralis ir startuodami jame turime būti susitaikę su galimomis pasekmėmis“.
Xavieras iki finišo atvyko, bet taip pat neišvengė incidentų. Pravažiavęs 350 greičio ruožo kilometrų prancūzas, nors ir važiuodamas lėtai, krito nuo motociklo.
„Krisdamas nuo motociklo ištiesiau rankas tam, kad sušvelninčiau smūgį ir susipjausčiau ranką. Teko pasinaudoti turniketu, kad sustabdyčiau kraujavimą. Labai nemėgstu tokių dalykų, tad bijau, kad siūlės bus skausmingos tolimesnėse dienose. Turiu tikslą pasiekti aukštą poziciją, tad nepaisant visko, mano tikslas nesikeičia“, – kalbėjo savo septintąjį ralį važiuojantis prancūzas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų