• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius 
„Toyota“ yra vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje. Jis taip pat yra vienas iš tų gamintojų, kuris nekreipia dėmesio į tam tikras pasaulines tendencijas. Vietoj to, japonai visuomet turėjo savitą požiūrį į mašinų kūrimą, technologijas ir ateities automobilio koncepciją.
„Toyota“ buvo pirmasis didis automobilių gamintojas, kuris turėjo drąsos ir užsispyrimo investuoti į hibridinės jėgainės vystymą, kuomet visas pasaulis džiaugėsi pigiais degalais ir ne pačiais efektyviausiais benzininiais varikliais. Kol kai kurie specialistai juokėsi ir sakė, jog „Toyota“ milžiniškas sumas pinigų išmeta į balą, japonai toliau ryžtingai investavo į hibridinių jėgainių tobulinimą. Po 20 metų matome, jog „Toyota“ užsispyrimas atsipirko su kaupu - iki šiol „Toyota“ visame pasaulyje pardavė daugiau nei 10 milijonų automobilių su hibridine jėgaine ir yra šios srities lyderė, kai likusioji pramonė dar tik pradeda svarstymus apie hibridus ar tik elektra varomus automobilius.
Nors „Toyota Prius“ visuomet buvo šios kompanijos hibridinių automobilių veidu, tačiau sparčiai praplėsta modelių gama leido vietą po saulę išsikovoti ir tokiems modeliams kaip „RAV 4“, „Auris“ ir kas be ko - miesto džiunglių tyrinėtojui - „Toyota Yaris“, kuris šiemet sulaukė labai reikiamo atnaujinimo.


Aivaras Grigelevičius 
„Toyota“ yra vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje. Jis taip pat yra vienas iš tų gamintojų, kuris nekreipia dėmesio į tam tikras pasaulines tendencijas. Vietoj to, japonai visuomet turėjo savitą požiūrį į mašinų kūrimą, technologijas ir ateities automobilio koncepciją.
„Toyota“ buvo pirmasis didis automobilių gamintojas, kuris turėjo drąsos ir užsispyrimo investuoti į hibridinės jėgainės vystymą, kuomet visas pasaulis džiaugėsi pigiais degalais ir ne pačiais efektyviausiais benzininiais varikliais. Kol kai kurie specialistai juokėsi ir sakė, jog „Toyota“ milžiniškas sumas pinigų išmeta į balą, japonai toliau ryžtingai investavo į hibridinių jėgainių tobulinimą. Po 20 metų matome, jog „Toyota“ užsispyrimas atsipirko su kaupu - iki šiol „Toyota“ visame pasaulyje pardavė daugiau nei 10 milijonų automobilių su hibridine jėgaine ir yra šios srities lyderė, kai likusioji pramonė dar tik pradeda svarstymus apie hibridus ar tik elektra varomus automobilius.
Nors „Toyota Prius“ visuomet buvo šios kompanijos hibridinių automobilių veidu, tačiau sparčiai praplėsta modelių gama leido vietą po saulę išsikovoti ir tokiems modeliams kaip „RAV 4“, „Auris“ ir kas be ko - miesto džiunglių tyrinėtojui - „Toyota Yaris“, kuris šiemet sulaukė labai reikiamo atnaujinimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Faktu_lentele


Pigiausias hibridas
Pačios naujausios technologijos, deja, visuomet būna prieinamos tik itin brangiuose automobiliuose. Kadangi naujas išradimas būna brangus, už jį gali mokėti tik tie, kurie turi pakankamai pinigų. Būtent dėl šios priežasties didžioji dauguma automobilių pramonės inovacijų matėme S klasės „Mercedes Benz“ ir panašaus tipo modeliuose. Nes prabangų S klasės sedaną perkantis žmogus nepagailės 1000 ar 2000 eurų už adaptyvius ir išmanius žibintus, kai tuo tarpu vidutinės klasės automobilį perkantis pilietis labiau galvos ne apie technologiškai pažangius žibintus, o kaip sutilpti į turimą biudžetą.
Tuo tarpu „Toyota“ atnaujinusi kompaktiškąjį „Yaris“ hečbeką teigia, jog ne visos pažangios technologijos privalo būti montuojamos tik į brangias mašinas - atvirkščiai. Hibridinėms jėgainėms populiarėjant, automobilių pramonės milžiniškas nusprendė, jog „Yaris“ privalo tapti pilnaverčiu ir pačiu prieinamiausiu hibridiniu automobiliu pasaulyje. Kaip jiems tai pavyko padaryti?
Atnaujintas modelis buvo aprūpintas tais pačiais komponentais, kurie buvo montuojami į antros kartos „Toyota Prius“. Kodėl? Nes tokiu būdu išlošia ne tik gamintojas, kuris galėjo sumažinti galutinę automobilio kainą, bet ir pats vartotojas, kuris gaus laiko patikrintą sistemą. Be to, automobilio gamybą perkėlus į Prancūzijoje esančią gamyklą, „Toyota“ gali nesijaudinti dėl nuolatos kintančio Japonijos jenos ir euro kurso.
Priekyje tūnantis 1,5 litro darbinio tūrio, Atkinsono ciklu dirbantis keturių cilindrų variklis taip pat buvo paimtas iš antros kartos „Toyota Prius“, tačiau tai nėra absoliučiai identiškas motoras. „Toyota“ inžinieriai atnaujintame „Yaris“ panaudojo 70% naujų, specialiai šiam modeliui sukurtų komponentų.

REKLAMA

Toyota Yaris (8)


Jaunesnių pirkėjų link
„Toyota“ pastaruosius metus nusprendė pakeisti savo kursą ir atsigręžti į pirkėjus, kurie ieško naujovių. O tai yra - jaunesnio amžiaus pirkėjai, kuriems rūpi ne tik technologijos, bet ir stilinga išvaizda, aksesuarai ir kitos smulkmenos. Ne veltui tokie modeliai kaip „Ford Fiesta“, „Peugeot 208“ ar „Renault Clio“ patenka į populiariausių modelių dešimtukus, nes juos perka jauni žmonės, kuriems labiau rūpi stilingas miesto automobilis, o ne maksimalus greitis. Būtent ties automobilio stiliumi „Toyota“ dizaineriai dirbo labiausiai.
Iki 2017 metų gamintas modelis atrodė neišskirtinai - tiesiog eilinis hečbekas važiuojantis bendro naudojimo keliais. „Toyota“ dizaineriai norėdami išspręsti šią problemą, atnaujintą modelį aprūpino naujo dizaino priekine ir galine dalimis. Kol priekinė dalis atrodo pažįstama ir greitai atpažįstama, galinė „Yaris“ dalis atrodo visiškai kitaip.
„Toyota“ dizainerių darbą galima vertinti dvejopai. Galutinis rezultatas tikrai priverčia atkreipti praeivių dėmesį, tačiau ne dėl to, jog jie norėtų pasakyti - „vau“. Ir kaip bebūtų keista, tačiau didžiausią susidomėjimą šiuo modeliu rodė ne jaunesni, bet garbaus amžiaus senjorai, kurie porą kartų stovėjimo aikštelėje prie manęs priėjo ir klausė vieno ir to pačio klausimo - „Graži „Toyota“. Kaip važiuoja?“ Tuo tarpu mano amžiaus bendraminčiai „Toyota“ dizainerių darbą vertino skeptiškai.

REKLAMA
REKLAMA

Toyota Yaris (5)


Jaukesnis vidus
Kiekvieną kartą pažvelgus į bet kurios „Toyota“ interjerą norisi pasakyti - „Aišku ir paprasta“. Būtent tokia filosofija buvo konstruojamas ir „Yaris“ interjeras, kuris atnaujintame modelyje tapo mielesnis akiai ir malonesnis liesti pirštams. Mūsų bandytoje versijoje nesijautė, jog sėdime pigiam kompaktinės klasės automobilyje. Žinoma, tam tikrose vietose matyti pigus plastikas, tačiau kuri tokio dydžio mašinėlė tokių neturi?
Automobilio vidus - stiprioji „Yaris“ pusė. Dėl plačių ir aukštų langų, matymo laukas idealus visomis pusėmis, tiek į priekį, tiek į šonus, tiek į galą. Sėdint vairuotojo vietoje prietaisų pasiekiamumas ir valdymas taip pat idealus - nieko sudėtingo ar perkrauto. Jeigu ne centrinėje konsolėje sumontuotas lietimui jautrus ekranas, japonų kompanijos interjero koncepcija mažai pasikeitė - „Toyota“ vis dar orientuojasi į paprastumą ir efektyvumą, o ne įmantrias ir perkrautas linijas. Taip kaip mėgtų jūsų senelis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota Yaris (22)


Ekonomija - prioritetas
Kompaktinės klasės pirkėjai daugiausiai dėmesio vienam prioritetui - kuro sąnaudoms. Atsižvelgiant į tai, jog perkamas kompaktiškas hečbekas, daugelis nori, jog jis 100 kilometrų suvartotų kuo mažiau degalų. Juk tai normalu, ar ne?
Hibridinė jėgainė yra vienas efektyviausių būdų sumažinti ne tik CO2 emisiją, bet ir vidutines kuro sąnaudas. Nors „Yaris“ gali būti komplektuojamas su tradiciniais benzininiais arba dyzeliniais jėgos agregatais, tačiau jeigu 95% laiko praleidžiate mieste - rekomenduočiau rinktis būtent hibridinę jėgainę.
Trumpos kelionės mieste yra „Yaris Hybrid“ vizitinė kortelė. Jeigu Jums reikia nuvažiuoti iš Vilniaus centrinės dalies į prekybos centrų miestelį Šeškinėje arba iš Kauno pilies iki Savanorių prospekto galo, „Yaris“ pademonstruos hibridinės jėgainės jėgą ir efektyvumą. Važinėjant trumpais atstumais, vidutinės kuro sąnaudos 100 kilometrų sieks 4 - 5 litrus benzino.
Sąnaudų vidurkis pradeda didėti, jeigu gyvenate užmiestyje arba išvažiuojate į užmiestį. Priklausomai nuo pasirinkto greičio ir važiavimo stiliaus, vidutinės kuro sąnaudos išaugs iki 6 litrų, bet ne daugiau. Nebent turite sunkią dešinę koją, tuomet prietaisų skydelyje pamatysite ir 8 litrus.
Kadangi hibridinės jėgainės stiprioji pusė atsiskleidžia mieste, kuriame greičiai nėra dideli, užmiestyje „Yaris“ susiduria su galios trūkumu, ypač norint greičiau pagreitėti nuo 70 km/val.

REKLAMA

Toyota Yaris (6)


Valdomas vienu pirštu
Mažas automobilis su dideliam automobiliui būdingomis savybėmis. Būtent tokį tikslą turėjo „Toyota“ inžinieriai, kurie plušo prie modernizuotos „Yaris“ hečbeko versijos. Kaip bebūtų keista, tačiau „Toyota“ specialistams pavyko sukurti automobilį, kuris keliu važiuoja paklusniai ir pagirtinai. Nors hibridinę jėgainę turintis „Yaris“ turi tokią pačią priekinę „MacPherson“ pakabą, o gale - torsioną, tačiau pakoreguotas spyruoklių ir amortizatorių darbas davė puikų rezultatą.
„Yaris“ pakaba su nelygiais paviršiais ar grublėtų asfaltu susitvarko žymiai geriau negu iki šiol gamintas modelis, o tai yra geras ženklas, ypač jeigu turite labai dažnai susidurti su dažnai lopytomis ar skylėtomis miestų gatvėmis.
„Toyota“ specialistus taip pat norėtųsi pagirti už vibracijų ir pašalinių garsų sumažinimą. Šie pokyčiai išryškėja išvažiavus į užmiestį, kuomet spidometro rodyklė pasiekia 90 km/val. greitį. Bendrame kompaktinių hečbekų kontekste - „Yaris“ patenka tarp geriausiai nuo pašalinių garsų izoliuotų mažylių.
Valdyti „Yaris“ nėra sunku - dėl itin lengvai sukamo vairo ir puikaus - 9,4 metro apsisukimo spindulio, japoniškas hečbekas ankštose miestų gatvėse jaučiasi kaip žuvis vandenyje. Tačiau tolstant nuo miesto centro, situacija tampa prastesnė. Dėl jokios informacijos vairuotojui neperduodančio vairo, posūkiuose „Yaris“ jaučiais taip, lyg būtų tempiamas iš komforto zonos.

REKLAMA

Toyota Yaris (21)


Turi viską ko gali prireikti 
Gyvename laikais, kuomet į automobilius diegiamos technologijos svarbesnės už jų dinamines savybes. Tačiau tuo nereikėtų stebėtis, nes noras būti technologijų apsuptyje dabar yra madingas. Šioje srityje „Toyota Yaris“ tikrai nepateks tarp lyderių, kurie siūlo „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ sąsajas, nes „Toyota“ multimedija tiesiog šių funkcijų nepalaiko. Ar tai yra didžiulis trūkumas? Man asmeniškai - ne, tačiau savo aplinkoje žinau ne vieną dešimtį žmonių, kuriems naujuose automobiliuose „Android Auto“ arba „Apple CarPlay“ privalo būti.
Apskritai - vertinant „Toyota Yaris“ įrangos galimybes - japoniškas mažylis viską, ko gali prireikti 365 dienoms per metus. Pačios prabangiausios versijos turi šildomas sėdynes, dviejų zonų klimato kontrolę, navigacijos sistemą, neprastą garso įrangą, automatinę greičio palaikymo sistemą ir daugybę oro pagalvių.
Vienas prieinamiausių hečbekų
Automobilio kaina - vienas didžiausių siurprizų. Pati kukliausia „Yaris“ hečbeko modifikacija su 1,0 litro darbinio tūrio, 68 arklio galias išvystančiu benzininiu motoru mūsų šalyje kainuoja nuo 10 990 eurų. Tuo tarpu modelis su hibridine jėgaine Lietuvoje kainuoja nuo 16 780 eurų. Mūsų bandytas modelis - 21 680 eurų, tačiau ši suma gali sumažėti iki poros tūkstančių eurų, jeigu jums netrūksta iškalbingumo.
Konkurentų „Toyota Yaris“ turi ne vieną ir ne du. Už pradinę - 10 990 eurų sumą, taip pat galite žvalgytis į : „Citroen C3“, „Renault Clio“, „Opel Corsa“, „Peugeot 208“. Jeigu, vis dėlto, ruošiatės išleisti bent 20 000 eurų už kompaktišką hečbeką, viskas priklauso tik nuo Jūsų prioritetų, nes už šią sumą pasirinkimų sąrašas labai stipriai išsiplečia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota Yaris (10)



verdiktas3


Pasauliniame automobilių pramonės žemėlapyje - „Toyota“ yra vienas didžiausių ir rimčiausių žaidėjų. To priežastis - elementarių, lengvai perprantamų ir pigiai eksploatuojamų automobilių gamyba. Būtent toks yra ir atnaujintas „Yaris“, kuris gali pasiūlyti būtent tai - rūpesčių nekeliančią automobilio eksploataciją. Atsižvelgiant į „Toyota Yaris“ pardavimų statistiką, tokių žmonių pasaulyje ir Lietuvoje tikrai netrūksta.

PRIVALUMAI



  • Puikus kainos ir kokybės santykis

  • Ekonomiškas

  • Erdvus interjeras

  • Lengvas valdymas

  • Atnaujintas modelis pasižymi geresne garso izoliacija


TRŪKUMAI



  • Informacijos ir pramogų sistemos greitis bei grafinė sąsaja

  • Atnaujinto modelio eksterjero dizainas

  • Neinformatyvus vairo stiprintuvas

  • Vis dar orientuotas į vyresnio amžiaus pirkėjus


GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų