Galbūt tai jūsų nenustebins, bet būtent „Toyota“ šiemet planavo pademonstruoti pirmąjį veikiantį prototipą su kietojo būvio baterijomis. Vis dėlto, dėl nukeltų Tokijo olimpinių žaidynių, būsimo prototipo debiutas taip pat buvo nukeltas į sekančius metus.
Keiji Kaita, „Toyota Motor Corp“ maitinimo blokų vykdomasis viceprezidentas ir akumuliatorių skyriaus vadovas kalbėdamas apie naujos kartos technologiją sakė, kad jų kieto būvio akumuliatoriaus prototipas gali būti pilnai įkrautas vos per 15 minučių. Deja, jis nenurodė akumuliatoriaus talpos, tačiau pridūrė, kad įkrovimo laikas yra gerokai trumpesnis už didelės talpos ličio jonų bateriją.
Nepaisant daug žadančių naujienų, „Toyota“ vis dar nėra pasiekusi galutinio tikslo. Bendrovės technikai vis dar dirba su akumuliatorių saugumu ir gyvenimo trukme, o tai neleidžia jiems pasiekti dar didesnio energijos tankio. Be to, automobilių gamintojas ir toliau derina tinkamą cheminę sudėtį ir optimizuoja gamybos procesą, kuris šiuo metu yra ypač reiklus.
Šiuo metu baterijos gaminamos skaidriose uždarose dėžėse, kurias darbuotojai gali atverti tik uždarose laboratorijose, tačiau tokia procedūra yra gana lėta ir, be abejo, visiškai netinkama masinei gamybai.
Nepaisant kai kurių „Toyota“ iššūkių, „Kaita“ mano, kad ribota kietojo kūno baterijų gamyba galėtų prasidėti jau 2025 m. Ir nors gamybos pradžioje tikimasi didesnių išlaidų, palyginti su ličio jonų akumuliatoriais, metams bėgant produkcijos kaštai turėtų palaipsniui mažėti.
Be to, jei automobilių gamintojui pavyktų pasiekti ambicingą tikslą, daugelis vairuotojų galėtų pateisinti didesnes įsigijimo išlaidas. „Toyota“ nori sukurti akumuliatorius, kurie išlaikytų daugiau nei 90 procentų savo talpos net ir po ypač ilgo laiko - iki 30 metų. Šiuo metu naudojamos ličio jonų baterijos apie tai gali tik pasvajoti.