Ši pagrįsta „e-TNGA“ modulinės platformos filosofija, tačiau buvo kuriama bendradarbiaujant „Toyota“ ir „Subaru“ gamintojams. Platformoje baterijų blokas yra tarsi važiuoklės dalis, o tai suteikia reikšmingų pranašumų, tokių kaip žemas svorio centras, puikus svorio balansas automobilio priekyje ir gale bei itin tvirtas kėbulas, užtikrinantis automobilio saugumą bei geras važiavimo ir valdymo savybes.
Tikimasi, jog net ir po 10 metų naudojimo baterija tebeturės 90 proc. savo pirminių savybių. Būtent tokie tikslai buvo iškelti kuriant bZ4X bateriją. Skaičiuojama, kad naudojimo laikotarpis sieks 10 metų, arba 240 000 km, priklausomai nuo to, kas įvyks greičiau.
![„Toyota“ deda daug vilčių į pilnavertį „Toyota bZ4X“ elektromobilį](/Uploads/automanas/430071-toyota-deda-daug-vilciu-i-pilnaverti-toyota-bz4x-elektromobili_0.jpg)
Su visiškai įkrauta baterija, tikimasi, bZ4X nuvažiuos daugiau nei 450 km (atstumas priklausys nuo pasirinktos automobilio versijos, tikslesni duomenys bus pateikti vėliau). Be to, drauge su bZ4X siūlomos ir pažangios technologijos, kaip antai saulės kolektorių stogas, kuris padės įkrauti bateriją, kol automobilis važiuos arba bus pastatytas. Taip pat ir trečiosios kartos „Toyota Safety Sense“ sistemų rinkinys su naujomis pagerintomis aktyviomis saugos ir vairuotojo pagalbos sistemomis.
![„Toyota“ deda daug vilčių į pilnavertį „Toyota bZ4X“ elektromobilį](/Uploads/automanas/430071-toyota-deda-daug-vilciu-i-pilnaverti-toyota-bz4x-elektromobili_1.jpg)
Elektrinė jėgainė
Priekinius varančiuosius ratus turintį bZ4X varo 150 kW galios elektros variklis. Jis sukuria 204 AG ir turi 265 Nm maksimalų sukimo momentą, tad iki 100 km/val. elektromobilis pagreitėja per 8,4 sek., o didžiausias išvystomas greitis siekia 160 km/val.
Visus varančiuosius ratus turinčio modelio elektros varikliai sukuria 217,5 AG ir turi 336 Nm didžiausią sukimo momentą. Iki 100 km/val. ši bZ4X versija pagreitėja per 7,7 sek. Tiesa, visi rodikliai kol kas preliminarūs ir bus patvirtinti po modelio homologacijos.
Elektromobilio valdymo sistema suteikia galimybę važiuoti „vienu pedalu“ ir padidina stabdymo metu gaunamos energijos regeneraciją. Taip vairuotojas gali greitėti ir lėtėti naudodamas vienintelę paminą – akceleratorių.
![„Toyota“ deda daug vilčių į pilnavertį „Toyota bZ4X“ elektromobilį](/Uploads/automanas/430071-toyota-deda-daug-vilciu-i-pilnaverti-toyota-bz4x-elektromobili_2.jpg)
Nuvažiuojamas atstumas ir baterijos technologija
Nuvažiuojamas atstumas yra itin svarbus elektromobilių pirkėjams, tad „Toyota“, 25-erius kūrusi elektrifikuotus automobilius ir didelės talpos baterijas, pasitelkė visą patirtį, kad bZ4X leistų jaustis ramiai ne tik dėl įveikiamo atstumo, bet ir dėl metų metais išlaikomos baterijų talpos. Atsižvelgiant į tikslus, užsibrėžtus kuriant bateriją, numatoma, kad baterijos talpa sumažės iki maždaug 10 proc. per dešimtmetį važiavimo, arba po 240 000 km, priklausomai nuo to, kas įvyks greičiau.
Didelio tankio ličio jonų baterijos talpa siekia 71,4 kWh, tad tikimasi, jog viena įkrova bZ4X galės nuvažiuoti daugiau nei 450 km (remiantis WLTP bandymų metodika). Įveikiamas atstumas priklauso ir nuo pasirinktos modelio versijos, taip pat šie techniniai duomenys yra preliminarūs ir bus patikslinti po automobilio homologacijos procedūros.
![„Toyota“ deda daug vilčių į pilnavertį „Toyota bZ4X“ elektromobilį](/Uploads/automanas/430071-toyota-deda-daug-vilciu-i-pilnaverti-toyota-bz4x-elektromobili_3.jpg)
Dėl efektyvios šildymo sistemos, kuri apima ir šilumos siurblį, automobilis išlieka patikimas ir esant žemesnei nei nulio laipsnių temperatūrai. Nuvažiuojamas atstumas, palyginti su konkurentais, sumažėja itin nežymiai. Be to, baterija gali būti greitai įkraunama nesileidžiant į kompromisus dėl jos saugumo ar tarnavimo laiko: iki 80 proc. baterijos gali būti įkrauta per maždaug 30 minučių naudojant 150 kW galios sparčiojo įkrovimo sistemą (CCS2).
Baterijos kokybę ir ilgaamžiškumą lemia monitoringo sistema, dažnai tikrinanti įtampą, srovę ir temperatūrą kiekvienoje atskiroje baterijos celėje. Jeigu pastebimas bent menkiausias nukrypimas nuo normų, automatiškai įsijungia valdikliai ir bet kokia medžiagų degradacija sustabdoma, o į bateriją nepateka jokių pašalinių medžiagų. „Toyota“ modelyje baterija aušinama skysčiu.