DIZAINAS
2014 metais „Toyota“ koncerno vadovas Akia Toyota žiniasklaidos atstovus tikino, jog nuo šiol japoniškų automobilių gamintoja nebesiūlys nuobodžiai atrodančių ratuočių. Drąsus pareiškimas, kuris realų ir apčiuopiamą pavidalą įgavo tik dabar.
Galutinį rezultatą, žinoma, galima vertinti dvejopai, tačiau „Toyota“ dizainerius reikėtų pagirti už bandymą sukurti dinamiškiau atrodančią mašiną, kuri turėtų sudominti gerokai jaunesnius vairuotojus. Juk to nori kiekvienas gamintojas – būti mėgstamu tarp jaunų, stilingų, tendencijas sekančių žmonių.
Toyota Corolla - skirtingų kėbulo tipų išmatavimai | |||
Kėbulo tipas | Hečbekas | Universalas | Sedanas |
Ilgis (mm) | 4370 | 4650 | 4630 |
Plotis (mm) | 1790 | 1790 | 1780 |
Aukštis (mm) | 1435 | 1435 | 1435 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2640 | 2700 | 2700 |
Bagažinės tūris (l) | 361 (313 versija su 2.0) | 598 (581 versija su 2.0) | 471 |
Kaip ir praėjusį kartą, „Toyota“ kurdama naujos kartos „Corolla“ populiaraus modelio gamą išskirstė į tris skirtingas grupes. Pavyzdžiui, „Corolla“ sedanas pasižymi visiškai kitokiu eksterjero dizainu, kuris, bendrovės teigimu, atrodo solidžiau ir elegantiškiau. Be to, sedanas turi specialiai šiam modeliui skirtą pakabos konfigūraciją, orientuotą į komfortą, o ne dinamišką važiavimą.
Tuo tarpu universalas yra skirtas jaunoms šeimos, turinčioms du vaikus (ir ne daugiau – skamba it kokia šeimos planavimo politika). O „Corolla“ hečbekas – jaunuoliams, porai, kuriai nerūpi erdvė ant galinių sėdynių. Šį „Toyota“ strateginį sprendimą galima įžvelgti matuojant „Corolla“ hečbeko ir universalo ratų bazės ilgį, kuris skiriasi 60 milimetrų. Natūralu, jog būtent universalas bus patrauklesnis tiems, kam erdvus interjeras ir ne vieną šašlykinę sutalpinanti bagažinė – prioritetas.
Nepaisant šių plika akimi nematomų pokyčių, naujoji „Corolla“ atsikratė išskirtinai japoniškiems būdingų motyvų, kurie primena praėjusiame dešimtmetyje sukurtų animacinių filmų herojus. Žinoma – tai vis dar pilnavertis „Toyota“ šeimos narys, bet į automobilį žvelgiant iš visų įmanomų pusių matyti Europoje dirbančių dizainerių įtaka.
Vertinimo kriterijus | Toyota Corolla 1.8 Hybrid Luxury Plus |
Išskirtinumo faktorius | 7 |
Interjero dizainas | 5 |
Eksterjero dizainas | 8 |
Ilgis (mm) | 4600 |
Plotis (mm) | 1855 |
Aukštis (mm) | 1685 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2690 |
INTERJERAS
Nustebinti kardinaliais pokyčiais eksterjere, įsėdę „Corolla“ vidun liksite šiek tiek nusivylę, nes jame neišvysite tokių pokyčių, kurių galbūt tikitės.
Centrinės konsolės viršuje tupi milžiniškas lietimui jautrus ekranas, per kurį reikia valdyti ne pačią geriausią multimedijos sistemą. Taip, mes tai kartojame nuolatos, bet „Toyota“ turi imtis rimtų priemonių, jog ištaisytų šios sistemos klaidas: juokingai atrodančią grafinę sąsają, kurios veikimo greitis – vėžliškas, o navigacijos pranešimai atkeliauja jau pravažiavus tą reikiamą posūkį. Nepaisant to – ekranas didžiulis, svarbiausių kategorijų nuorodos paverstos į fizinius mygtukus, o likusių prietaisų valdymas – absoliučiai elementarus ir perprantamas vos per kelias akimirkas. Iš tiesų, įsipatoginti ir pajudėti iš savo kiemo su „Corolla“ galėsite per mažiau ne vieną minutę.
Mus, asmeniškai, labiausiai nustebino ne interjero architektūra, o interjere panaudotos medžiagos, kurios, „Toyota“ standartais, pranoksta visus iki šiol gamintus bendrovės modelius. Taip, tam tikrose vietose galima surasti kieto, įbrėžimams jautraus plastiko, bet akių lygyje – malonu ir smagu. Skamba juokingai, bet galite suprasti, kokiame dugne buvo „Auris“.
Kalbant apie sėdynes – jos buvo sumontuotos 25 milimetrais žemiau negu anksčiau. Bent jau priekyje sumontuoti krėslai pasižymi nauja konstrukcija bei turi gerokai storesnį sėdynių užvalkalą, jog vairuotojams būtų patogu ir neskausminga nuvažiuoti ilgesnius atstumus be dažnesnių sustojimų. Pokyčiai – juntami, bet vargu ar vienu ypu norėsite nuvažiuoti 300 ar 400 kilometrų, kaip tai galite padaryti su analogišku „Volkswagen Golf“ ar „Mazda 3“.
Tuo tarpu gale sėdintys keleiviai, vis dar, laikomi savotiškais gyvuliais. Erdvė keliams – ne pati geriausia, visai kaip „Renault Megane“ hečbeke. Pečiams ir galvai skirta erdvė taip pat – vidutiniška, nebent esate žemo ūgio ir vidutinio sudėjimo. Jeigu planuojate vežioti ne tik vaikus, bet ir uošvienę, draugus ar pakelėje tranzuojančius studentus – pasigailėkite jų ir tiesiog pasirinkite universalą.
Leiskite dar keletą akimirkų pabūti racionaliems ir paminėti matymo lauką. Jis – labai geras, dėl siaurų priekinių statramsčių ir žemo variklio dangčio. Vairuojant automobilį itin ankštose vietose jautiesi taip, lyg rankose laikytum „Uno“ žaidimo kortą su užrašu „+4“.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
| Toyota Corolla 1.8 Hybrid Luxury Plus |
Interjero erdvė | 7 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 8 balai |
Surinkimo kokybė | 7 balai |
Ergonomika | 8 balai |
Matomumas | 8 balai |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 balai |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 7 balai |
Multimedijos sistema | 4 balai |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 6 balai |
Bagažinės tūris (l) | 361/313 (versija su hibridine pavara) |
DINAMIKA
Aklimatizacija – štai ką reikės padaryti persėdus į hibridinę pavarą turintį automobilį. Šis procesas bus sunkesnis, jeigu prieš tai vairavote mašiną su benzininiu arba dyzeliniu motoru. Tad, pavyzdžiui, jeigu jūsų ankstesniojo ratuočio motoras išvystė maždaug 150 arklio galių, pirma užduotis, kurią turėsite įvykdyti – sumažinti savo lūkesčius.
Tradicinės komponuotės vidaus degimo varikliai bus mylimi ir tinkami tiems, kas turi ribotą biudžetą ir tiems, kas automobilį naudoja trumpose kelionėse. Visais kitais atvejais reikėtų rinktis modelį su hibridine pavara. Jeigu mėgstate važiuoti dinamiškai, nepašykštėkite pinigų pačiai galingiausiai versija su 2 litrų darbinio tūrio varikliu.
Vairuojant automobilį su hibridine pavara, iš pradžių turėsite pakeisti savo važiavimo stilių. Net jeigu propaguojate ekonomišką vairavimo režimą, vis tiek turėsite išmokti važiuoti atidžiau. Pavyzdžiui, norėdami aplenkti lėčiau važiuojantį dalyvį, negalėsite to paimti ir padaryti, nes bepakopė transmisija nėra linkusi elgtis taip, kaip norėtų vairuotojas. Pamirškite bet kokias derybas – akceleratoriaus spaudimas iki dugno Jus greičiau išves iš proto negu automobilis iškels baltą vėliavą, bet tai – „Toyota“ markės standartais yra normalu. Juk racionalumas yra pamatinė „Toyota“ vertybė, net jeigu turime atsisakyti iki šiol naudotų prietaisų.
Elgiantis supratingai, netrukus išryškėja hibridinės pavaros pranašumas – taupumas. Pabandykite įsivaizduoti scenarijų – gyvenate maždaug 10 kilometrų nuo savo darbovietės. Maršrutas driekiasi normalia miesto gatve, nėra įkalnių ar kitų kliūčių, priverčiančių padidinti variklio sūkius. Neskubėdami, bet ne tiek lėtai, jog pirma juosta važiuojantys autobusų vairuotojai norėtų Jus nudėti, iki darbo galėtumėte nudardėti naudodami tik elektros energiją, retkarčiais į pagalbą išsikviesdami vidaus degimo variklį. Tokio pobūdžio kelionėje kuro sąnaudų vidurkis sieks 2-3 litrus 100 kilometrų. Mažas greitis, atsargus elgesys su akceleratoriumi ir minimalus stabdžių pedalo naudojimas leis į kiaulę taupyklę įsimesti ne vieną popierinę euro kupiūrą, kurią vėliau galėsite išleisti pirkdami sojų pupelių sūrį.
Hibridinės pavaros pranašumas pradingsta kaip Lietuvos ministro pirmininko pažadas pasitraukti iš savo posto pralaimėjus rinkimus jau ties 120 km/val. Elektros motorai neturi įrankių, leidžiančių efektyviai išnaudoti hibridinę jėgainę, nes važiuojant tokiu ar didesniu greičiu visą juodą darbą atlieka tikrai ne pats pajėgiausias vidaus degimo variklis, kuriam akivaizdžiai trūksta papildomos energetinio gėrimo porcijos, kuri suteiktų sparnus. Analogiškos galios dyzelinis motoras, vis dar, yra keliais šviesmečiais priekyje dinamikos ir taupumo koeficiento srityse.
Variklių gama | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.8 Hibridas | 2.0 Hibridas |
Cilindrų skaičius | 4 | 4 | 4 | 4 |
Variklio tūris (cm3) | 1197 | 1197 | 1798 | 1987 |
Maksimali išvystoma galia (AG) | 115 esant 5200-5600 | 115 esant 5200-5600 | 97 esant 5200 | 152 esant 6000 |
Sukimo momentas (NM) | 185 esant 1500-4000 | 185 esant 1500-4000 | 142 esant 3600-5600 | 190 esant 4400-5200 |
Hibridinės pavaros galia [kW] | - | - | 90 | 132 |
Transmisija | 6 laipsnių mechaninė | CVT | e-CVT | e-CVT |
Tuščio automobilio svoris (kg) | 1305 | 1315 | 1290 | 1370 |
Vertinimo kriterijus | Toyota Corolla 1.8 Hybrid Luxury Plus |
0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 10,9 sekundės / 12,46 sekundės |
60 – 100 km/val. | 6 sekundės |
80 – 120 km/val. | 7,9 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 5,3 / 6,6 / 7,5 litro 100 kilometrų |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 650 kilometrų |
VALDYMAS
Daugiau emocijų keliantis automobilio valdymas, panašu, buvo vienas pagrindinių „Toyota“ bendrovės prioritetų, kai atėjo metas konstruoti naujos kartos „Corolla“.
Net ir absoliučiai tuščia, pigiausia ir tik „Teleloto“ žaidėjams skirta „Toyota Corolla“ versija gaus daugiasvirtę galinę pakabą – kai kurie analogiški konkurentai siūlo tik torsioną. „Toyota“ netgi tam tikrose šalyse „Corolla“ pirkėjams siūlys užsisakyti adaptyvius amortizatorius, kurie turėtų kardinaliai pakeisti važiavimo pojūčius. Šis bei tas įdomaus itin blankioje „Toyota“ stovykloje.
Kaip ir daugelis kitų, absoliučiai naujų „Toyota“ modelių, taip ir ši „Corolla“ naudoja gerokai standesnę struktūrą, kuri leido inžinieriams pasiekti žemesnį gravitacijos centrą, pagal savo pageidavimus pakoreguoti priekinių ratų geometriją, sumontuoti naujo dizaino pakabos svirtis ir įvores, kurios leidžia greičiau ir efektyviau slopinti kelio nelygumus. Mūsų nuostabai – net ir dėvėdama 18 colių skersmens ratlankius, pakaba pagirtinai filtruoja kelio dangoje atsiradusius sujungimus, duobes ar eilinį kelininkų broką. Nesitikėkite S klasės „Mercedes Benz“ komforto lygio, bet kompaktinės klasės standartais – stebėtinai geras.
Taip pat pirmą kartą drąsiai galime pasakyti, jog „Corolla“ nebebijo posūkių, net ir labai aštrių bei greitų. Žinoma, sumaniai užsklandoje veikianti elektronika reikiamu metu įsikiš, bet tai ji darys praktiškai nepastebimai. Akivaizdu, jog „Toyota“ bandė imtis pavyzdį iš „Volkswagen Golf“, kuris sugeba džiuginti puikiu balansu tarp žvitrumo ir komforto bei tikslumo ir lengvo valdymo.
Daugiausiai priekaištų norisi skirti stabdžių pedalui, o tiksliau – visai stabdžių sistemai, kuri buvo sukurta galvojant apie hibridinę pavarą ir norą sumažinti energijos nuostolius. Būtent dėl šios priežasties kiekvienas stabdžių pedalo paspaudimas įjungia elektrinį generatorių, kuris kaupia elektros energiją ir ją siunčia į akumuliatorius, kuriuose sukaupta energija leidžia važiuoti nenaudojant vidaus degimo variklio. Važiuojant ekonomiškai – tai labai naudinga, tačiau sportinio vairavimo režimo neperjungus makaulėje ir pedalą numygus stipriau, stabdymo efektyvumas nuolat priverčia krūptelti ir baimintis, kad niekas neatsitrenktų jums į nugarą.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
| Toyota Corolla 1.8 Hybrid Luxury Plus |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 7 balai |
Triukšmo lygis | 6 balai |
EKSPLOATACIJA
„Toyota“ logotipu paženklinti automobiliai visuomet yra patrauklūs dėl visuomenėje vyraujančios gamintojo reputacijos, kuri šiai markei tarnauja kaip bene ideali marketingo kampanija.
Prieš tai gamintas „Auris“ prieš savo varžovus turėjo dar vieną pranašumą – itin patrauklią kainodarą. Palyginus su analogiškais „Golf“, „Focus“ ar net „Astra“, „Toyota“ buvo pigesnė. Tuo tarpu naujos kartos „Corolla“ šio pranašumo nebeturi. Net jeigu pažiūrėtume į vidutinės komplektacijos modelius, kuriuos dažniausiai perka fiziniai asmenys, už praktiškai tą pačią sumą galite įsigyti europiečių pamėgtus „Renault Megane“, „Peugeot 308“, „Ford Focus“ ar „Kia Ceed“. Netgi naujoji „Mazda 3“ kainos ir komforto įrangos santykiu yra pranašesnė už „Corolla“.
Pavyzdžiui, mūsų bandytasis modelis turėjo visus „Toyota“ bendrovės siūlomus privalumus. Net ir atsivertę papildomos įrangos sąrašą, jame nesurasite nė vieno priedo, kurį galėtumėte įsigyti. Vis dėlto, vargu ar daugelis rinksis pačios aukščiausios komplektacijos versiją ir ryšis už kompaktišką hečbeką sumokėti 30 000 eurų.
Už maždaug 6000 eurų mažesnę kainą gausite šiek tiek kukliau atrodančią, bet monotoniškai kasdienybei reikalingus įrankius – oro kondicionierių, šildomas sėdynes, neblogą garso sistemą, visas įmanomas saugumo sistemas, šildomą vairą ir ne itin išvaizdžius ratlankius – turinčią versiją.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
| Toyota Corolla 1.8 Hybrid Luxury Plus |
Pigiausio modelio kaina | 16 490 eurų |
Bandyto modelio kaina | 30 670 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 8 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | ~ 40 - 50 procentų nuo automobilio įsigijimo kainos |
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 kilometrų | - |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje |
„Toyota“ vėl nusprendė sugrįžti prie visame pasaulyje žinomo vardo. Ar tai buvo geras sprendimas? Tiesą sakant – taip. „Toyota“ norėdama priversti visiems laikams užmiršti ir taip sunkiai įsimenamą „Auris“, į pagalbą pasitelkė milžinišką Europos padalinio inžinierių armadą.
Kiekvienas kompaktiškas hečbekas, visų pirma, turi atlikti pačias svarbiausias funkcijas: jis turi būti talpus, patogus, ekonomiškas, saugus, pigiai eksploatuojamas. Tik pasiekus šiuos tikslus, gamintojas gali susitelkti į statistiniam vairuotojui neįdomias sritis: valdymo savybes, džiuginantį eksterjero dizainą ar sumanius inžinerinius sprendimus, kurie gali sudominti net ir didžiausią skeptiką.
„Toyota“ šį kartą savo darbą atliko gerai. Neįtikėtinai nuobodų dizainą pakeitė tokiu, kuris po keleto metų neatrodytų taip, lyg jį reikėtų išmesti į šiukšlių dėžę, o šiek tiek didesnį prioritetą vairavimui skiriančius vairuotojus pradžiugins stebėtinai gerai subalansuota pakaba ir važiavimo savybės – ypatybės, kurių kompaktinės klasės „Toyota“ automobiliuose nebuvo nuo „Toyota Corolla T-Sport“ laikų.
Tai ženklas, jog „Toyota“ pagaliau nusprendė išlįsti iš savo „tik mes gaminame pakankamai gerus automobilius“ burbulo. O tai – jau geras ženklas.
MUMS PATIKO
- Akivaizdu, jog automobilis buvo kurtas galvojant apie europiečius. Pirmą kartą, per labai ilgą „Corolla“ istoriją, „Toyota“ sukūrė labai dailų kompaktinės klasės automobilį
- Hibridinė jėgainė nepasiūlys itin daug dinamikos, užtat džiugins labai krikščioniškomis kuro sąnaudomis tiek mieste, tiek užmiestyje
- Kaip ir daugelis „Toyota“ automobilių, taip ir ši „Corolla“ džiugins pavydėtina išliekamąja verte
- Neįpareigojantis ir lengvas valdymas, visose situacijose
- Galimybė įsigyti modelį su mechanine pavarų dėže
- Prietaisų valdymas patogus, o jų išdėstymas – logiškas
- Pakabos darbas – verta pagyrų
- Vidutinės komplektacijos modeliai turi visą įmanomą įrangą, kurios galite užsimanyti
MUMS NEPATIKO
- Interjero erdvė – vidutiniška. Priekyje šiaip ne taip įsitaisys 1,9 metro ūgio žmogus. Galinės sėdynės idealiai tinka vaikams arba ne aukštesniems negu 1,7 metro ūgio suaugusiems
- Aukšta ir nepatogi bagažinės pakrovimo anga
- Apdailos medžiagos ne iš tolo neprilygsta geriausiems analogams iš Europos
- Garso izoliacijos trūkumas važiuojant greitkelyje
- Multimedijai trūksta išbaigtumo
- 2 litrų hibridinės versijos per brangios
- Sėdynės nėra pačios patogiausios ir tinkamiausios ilgoms kelionėms. Taip pat norėtųsi, jog sėdimos dalies priekinė dalis būtų gerokai ilgesnė