Išraiškingas ir ekspresyvus
Automobilio eksterjero dizainas - kriterijus, kuris priverčia mus susidomėti tam tikru automobiliu. Kiekvienas automobilis sukelia tam tikrą įspūdį, emociją: solidus, ekstravagantiškas, veržlus, elegantiškas, išskirtinis. Žvelgiant į naująjį „Toyota“ dizainerių kūrinį, į galvą ateina tik vienas žodis - išskirtinis - patraukiantis akį, priverčiantis apžiūrėti įdėmiau. Tikrai nesakysiu, jog automobilis yra gražus. „Toyota C-HR“ turi per daug skirtingų bruožų ir iškilimų, jog jie galėtų sukurti harmoningą visumą.
Priekinė automobilio dalis atrodo veržliai, turinti keletą modernių „Toyota“ bruožų. Tačiau pradėjus žvelgti toliau, automobilio siluetas ir galinė dalis atrodo atkeliavo iš dviejų skirtingų mašinų. Pavyzdžiui, viršutinė automobilio silueto dalis primena kupė kėbulą, žemesnė „C-HR“ dalis primena šiuolaikinį krosoverį. Tuo tarpu galinė automobilio dalis, mano nuomonė, turi labai daug devintos kartos „Honda Civic“ hečbeko bruožų.
Panašios tendencijos vyrauja ir automobilio interjere. Labiausiai į akis krenta į vairuotoją pakreiptas milžiniškas lietimui jautrus ekranas, kurio pagalba bus galima keisti ir valdyti įvairiausius parametrus. Pradedant garso sistemos nustatymais ir baigiant navigacija. Tačiau toks „Toyota“ inžinierių sprendimas nėra naujoviškas, tai tampa norma visuose naujuose automobiliuose.
Vis dėlto, „Toyota“ specialistai galutinai nepasidavė kai kurių gamintojų manijai atsisakyti visų fizinių mygtukų. Po milžinišku lietimui jautriu ekranu buvo sumontuoti tų prietaisų valdymo mygtukai, kurių parametrus norisi pakeisti greitai, instinktyviai, neatitraukiant akių nuo kelio.
Tarp efektyvumo ir ekonomiškumo
Hibridinė jėgainė yra neatsiejama „Toyota“ automobilių savybė. Kitaip negu „Prius“, kurį galima įsigyti tik su hibridine jėgaine, tai naujasis „C-HR“ gali būti varomas hibridine jėgaine arba su tradiciniu 1,2 litro darbinio tūrio turbininiu motoru. Tiek vienas, tiek kitas pasirinkimas neleis laimėti lenktynių nuo vienos sankryžos iki kitos, tačiau į „C-HR“ montuojami motorai privalo atlikti tik vieną užduotį - priversti šį automobilį judėti į priekį, pasiekti tam tikrą greitį ir visą tai jis turi padaryti su kuo mažesniu apetitu.
Mūsų bandytas modelis, kaip ir pridera moderniai „Toyotai“, buvo aprūpintas hibridine jėgaine, kurią sudaro 1,8 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininis ir 53 kW išvystantis elektros motoras. Bendra hibridinės jėgainės galia siekia 122 arklio galias ir 142 Nm. Ši ne itin pajėgi jėgainė poruojama su „CVT“ bepakope automatine pavarų dėže, kuri turi vieną esminę problemą.
Perkant automobilį su hibridine pavara, teks pakeisti vairavimo stilių. Automobiliui turint tradicinę automatinę pavarų dėžę, kiekvienas akceleratoriaus paspaudimas baigiasi pavarų pažeminimu ir variklio skleidžiamu triukšmu. Panašūs veiksmai vyksta paspaudus „C-HR“ akceleratorių. Tachometro rodyklė pakyla į viršų, variklio triukšmas padidėja, bet jis niekur nepradingsta. Norint greitai įsibėgėti, pavyzdžiui, nuo 60 iki 100 km/val. jūsų ausis užgoš labai erzinantis variklio kriokimas. Po keletos tokių kartų atprasite tai daryti, nes spausdami akceleratoriaus pedalą nebūsite greitesni už kompaktišką europietišką dėžutę ir persiorientuosite į ramų ir ekonomišką važiavimo stilių. Pakeitus vairavimo stilių, hibridinė jėgainė pradeda demonstruoti savo privalumus. Ji veikia tyliai, neskleidžia jokių vibracijų ir džiugina itin mažomis kuro sąnaudomis. Nesvarbu, ar važinėsite mieste, ar užmiestyje, ar suksite kilometrus tarp didmiesčių greitkeliuose, vidutinės kuro sąnaudos svyruos tarp 4,5 - 5,2 litro 100 kilometrų.
Jeigu ekonomiškam važiavimui neturite kantrybės, tuomet galėsite rinktis 1,2 litro, keturių cilindrų, 116 arklio galių ir 185 Nm sukimo momentą išvystantį variklį. Jis gali būti poruojamas su konvecionalia 6 pavarų mechanine arba su dinamiško važiavimo stiliaus nemėgstančia „CVT“ pavarų dėže. Be to, šis jėgos agregatas yra pigesnis ir gali būti komplektuojamas ne tik su priekinių, bet ir visų keturių varančiųjų ratų pavara.
Veržlumo užuomazgos
Hiroyuki Koba - vyriausiasis „Toyota“ koncerno inžinierius, automobilio pristatymo metu tarptautinėje Ženevos parodoje, ne vieną kartą pabrėžė, jog inžinierių komanda kurdama „C-HR“ krosoverį, labai didžiulį dėmesį skyrė valdymo savybėms. Hiroyuki Koba teigimu, į automobilio pakabos, vairo stiprintuvo derinimo ir tobulinimo testus buvo įtraukta „Toyota“ inžinierių komanda iš Europos, kuri žino kaip posūkiuose turi elgtis lengvasis automobilis.
„Toyota“ specialistų noras sukurti pagirtinai posūkius įveikiantį automobilį atsipirko su kaupu. Nors automobilis yra pakankamai aukštas, tačiau „C-HR“ yra vienas geriausiai valdomų priekiniais ratais varomų „Toyota“ automobilių, kuris pasirodė per pastarąjį dešimtmetį. Automobilis į posūkį įvažiuoja su užtikrintumu ir su minimaliu kėbulo pasvyrimu. Tiesą sakant, automobilis valdosi ne kaip aukštas krosoveris, bet kaip kompaktiškas hečbekas. Priekinė automobilio dalis jaučiasi lengva ir paklusniai klausanti vairuotojo komandų, tačiau gerą pakabos balansą gadina ne itin informatyvus vairo stiprintuvas. Norint greičiau keisti trajektoriją ar įvažiuoti į aštresnį posūkį, vairo stiprintuvas nesuteikia tokio didžiulio pasitikėjimo, jog galėtumėte užtikrintai automobilį mestelėti į vieną ar į kitą pusę.
Norint apibūdinti tokius automobilius kaip „Toyota C-HR“, anglų kalboje yra labai geras išsireiškimas - „Hate it or Love it“. Jūs jį mylėsite arba jo nekęsite. Kiekvienas save gerbiantis dizaineris norėtų, jog jo kūrinys sugebėtų sukelti tam tikrą emociją, ir nesvarbu, jog didžioji dauguma kels aštrias diskusijas. Gera žinia yra ta, jog „Toyota“ sukūrė automobilį, kuris idealiai tiks tiems, kurie ieško išskirtinio aksesuaro, žaisliuko, galinčio atkreipti visų praeivių dėmesį. Jeigu reikėtų išrinkti patį išskirtiniausią 2016 metais pasirodžiusį automobilį, net neabejoju, jog pirmąją vietą užimtų „Toyota C-HR“.
PRIVALUMAI
- Išskirtinumas
- Automobilio valdymas
- Ekonomiškumas
- Potenciali aukšta išliekamoji vertė
TRŪKUMAI
- Prastas matomumas
- Ribota erdvė ant galinių sėdynių
- Aukšta bagažinės pakrovimo anga
- Informacijos ir pramogų sistemos vizualinė pusė, valdymas ir greitis
- Prasta garso izoliacija važiuojant didesniu greičiu