• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Automobilis gali turėti ne vieną, bet keletą skirtingų paskirčių. Vienatūris skirtas šeimoms, sportiški automobiliai - papildyti adrenalino talpą, visureigiai - pravažiuoti ten kur nėra kelių. 
Automobilių gamintojai vis dažniau skiria dėmesį dar vienam mašinų tipui. Automobilių tipui, kuris turi tik vieną paskirtį - stilingo aksesuaro paskirtį. Jie perkami tik dėl vienos priežasties - išskirtinės išvaizdos, kuri priverstų kiekvieną praeivį atsigręžti.
Į Lietuvą neseniai atvykęs naujausias „Toyota“ inžinierių kūrinys - „C-HR“ patenka būtent į šių automobilių kategoriją - stilingų krosoverių klasę, kurios pradininku galėtume vadinti „Nissan Juke“ - dar vieną krosoverį, kurio eksterjero dizainas privertė žmones juos įsigyti ar kritikuoti.
Faktu_lentele
Nauja kryptis
Japoniškų automobilių gamintojai visame pasaulyje garsėja dėl vieno dalyko - ištvermingumo. Tai buvo visų japoniškų markių stiprybė, tačiau ar to užtenka norint būti didžiausiu automobilių gamintoju pasaulyje? Pasirodo - ne, nes senoji automobilių kūrimo formulė nebeveikia. Norint tapti sėkmingu, ypač Europoje, automobilis privalo būti inovatyvus, technologiškai pažangus.
Daugelis automobilių gamintojų pristatydami naują modelį akcentuoja ne variklio dinamiką, automobilio valdymo savybes, bagažinės tūrį, o saugumo ir pagalbinių sistemų kiekį, kaip greitai galite savo išmanųjį telefoną sinchronizuoti su automobilyje esančia informacijos ir pramogų sistema. Įprastai, dabar pasakyčiau - „Ne išimtis yra ir naujasis „Toyota C-HR“. Tačiau automobilį kūrę „Toyota“ inžinieriai iš pradžių didesnį dėmesį skyrė ne technologijoms, o naujai platformai, žemam gravitacijos centrui ir automobilio elgesiui posūkiuose.
Šiuo metu „Toyota“ savo dispozicijoje turi daugiau kaip 100 skirtingų platformų ir net 800 skirtingų jėgos agregatų modifikacijų. Vienas didžiausių automobilių koncernų pasaulyje norėdamas sumažinti šį skaičių, prieš keletą metų pradėjo darbuotis prie naujutėlės modulinės platformos, kurios pagrindu būtų sukurta visa „Toyota“ modelių gama. Pradedant kompaktiškais hečbekais ir baigiant didesniais ir erdvesniais „SUV“ tipo automobiliais.
Trečios kartos „Toyota Prius“ buvo pirmasis automobilis, kuris buvo sukurtas ant naujosios modulinės „TNGA“ platformos. Tuo tarpu „Toyota C-HR“ buvo pažymėtas antruoju numeriu, kuris buvo sukurtas vadovaujantis nauja filosofija. Tai puikiai atsispindi tiek automobilio eksterjere, tiek interjere, tiek kaip automobilis elgiasi kelyje.


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Automobilis gali turėti ne vieną, bet keletą skirtingų paskirčių. Vienatūris skirtas šeimoms, sportiški automobiliai - papildyti adrenalino talpą, visureigiai - pravažiuoti ten kur nėra kelių. 
Automobilių gamintojai vis dažniau skiria dėmesį dar vienam mašinų tipui. Automobilių tipui, kuris turi tik vieną paskirtį - stilingo aksesuaro paskirtį. Jie perkami tik dėl vienos priežasties - išskirtinės išvaizdos, kuri priverstų kiekvieną praeivį atsigręžti.
Į Lietuvą neseniai atvykęs naujausias „Toyota“ inžinierių kūrinys - „C-HR“ patenka būtent į šių automobilių kategoriją - stilingų krosoverių klasę, kurios pradininku galėtume vadinti „Nissan Juke“ - dar vieną krosoverį, kurio eksterjero dizainas privertė žmones juos įsigyti ar kritikuoti.
Faktu_lentele
Nauja kryptis
Japoniškų automobilių gamintojai visame pasaulyje garsėja dėl vieno dalyko - ištvermingumo. Tai buvo visų japoniškų markių stiprybė, tačiau ar to užtenka norint būti didžiausiu automobilių gamintoju pasaulyje? Pasirodo - ne, nes senoji automobilių kūrimo formulė nebeveikia. Norint tapti sėkmingu, ypač Europoje, automobilis privalo būti inovatyvus, technologiškai pažangus.
Daugelis automobilių gamintojų pristatydami naują modelį akcentuoja ne variklio dinamiką, automobilio valdymo savybes, bagažinės tūrį, o saugumo ir pagalbinių sistemų kiekį, kaip greitai galite savo išmanųjį telefoną sinchronizuoti su automobilyje esančia informacijos ir pramogų sistema. Įprastai, dabar pasakyčiau - „Ne išimtis yra ir naujasis „Toyota C-HR“. Tačiau automobilį kūrę „Toyota“ inžinieriai iš pradžių didesnį dėmesį skyrė ne technologijoms, o naujai platformai, žemam gravitacijos centrui ir automobilio elgesiui posūkiuose.
Šiuo metu „Toyota“ savo dispozicijoje turi daugiau kaip 100 skirtingų platformų ir net 800 skirtingų jėgos agregatų modifikacijų. Vienas didžiausių automobilių koncernų pasaulyje norėdamas sumažinti šį skaičių, prieš keletą metų pradėjo darbuotis prie naujutėlės modulinės platformos, kurios pagrindu būtų sukurta visa „Toyota“ modelių gama. Pradedant kompaktiškais hečbekais ir baigiant didesniais ir erdvesniais „SUV“ tipo automobiliais.
Trečios kartos „Toyota Prius“ buvo pirmasis automobilis, kuris buvo sukurtas ant naujosios modulinės „TNGA“ platformos. Tuo tarpu „Toyota C-HR“ buvo pažymėtas antruoju numeriu, kuris buvo sukurtas vadovaujantis nauja filosofija. Tai puikiai atsispindi tiek automobilio eksterjere, tiek interjere, tiek kaip automobilis elgiasi kelyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota C-HR (15)


Išraiškingas ir ekspresyvus 
Automobilio eksterjero dizainas - kriterijus, kuris priverčia mus susidomėti tam tikru automobiliu. Kiekvienas automobilis sukelia tam tikrą įspūdį, emociją: solidus, ekstravagantiškas, veržlus, elegantiškas, išskirtinis. Žvelgiant į naująjį „Toyota“ dizainerių kūrinį, į galvą ateina tik vienas žodis - išskirtinis - patraukiantis akį, priverčiantis apžiūrėti įdėmiau. Tikrai nesakysiu, jog automobilis yra gražus. „Toyota C-HR“ turi per daug skirtingų bruožų ir iškilimų, jog jie galėtų sukurti harmoningą visumą.
Priekinė automobilio dalis atrodo veržliai, turinti keletą modernių „Toyota“ bruožų. Tačiau pradėjus žvelgti toliau, automobilio siluetas ir galinė dalis atrodo atkeliavo iš dviejų skirtingų mašinų. Pavyzdžiui, viršutinė automobilio silueto dalis primena kupė kėbulą, žemesnė „C-HR“ dalis primena šiuolaikinį krosoverį. Tuo tarpu galinė automobilio dalis, mano nuomonė, turi labai daug devintos kartos „Honda Civic“ hečbeko bruožų.
Panašios tendencijos vyrauja ir automobilio interjere. Labiausiai į akis krenta į vairuotoją pakreiptas milžiniškas lietimui jautrus ekranas, kurio pagalba bus galima keisti ir valdyti įvairiausius parametrus. Pradedant garso sistemos nustatymais ir baigiant navigacija. Tačiau toks „Toyota“ inžinierių sprendimas nėra naujoviškas, tai tampa norma visuose naujuose automobiliuose.
Vis dėlto, „Toyota“ specialistai galutinai nepasidavė kai kurių gamintojų manijai atsisakyti visų fizinių mygtukų. Po milžinišku lietimui jautriu ekranu buvo sumontuoti tų prietaisų valdymo mygtukai, kurių parametrus norisi pakeisti greitai, instinktyviai, neatitraukiant akių nuo kelio.

REKLAMA

Toyota C-HR (19)


Tarp efektyvumo ir ekonomiškumo
Hibridinė jėgainė yra neatsiejama „Toyota“ automobilių savybė. Kitaip negu „Prius“, kurį galima įsigyti tik su hibridine jėgaine, tai naujasis „C-HR“ gali būti varomas hibridine jėgaine arba su tradiciniu 1,2 litro darbinio tūrio turbininiu motoru. Tiek vienas, tiek kitas pasirinkimas neleis laimėti lenktynių nuo vienos sankryžos iki kitos, tačiau į „C-HR“ montuojami motorai privalo atlikti tik vieną užduotį - priversti šį automobilį judėti į priekį, pasiekti tam tikrą greitį ir visą tai jis turi padaryti su kuo mažesniu apetitu.
Mūsų bandytas modelis, kaip ir pridera moderniai „Toyotai“, buvo aprūpintas hibridine jėgaine, kurią sudaro 1,8 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininis ir 53 kW išvystantis elektros motoras. Bendra hibridinės jėgainės galia siekia 122 arklio galias ir 142 Nm. Ši ne itin pajėgi jėgainė poruojama su „CVT“ bepakope automatine pavarų dėže, kuri turi vieną esminę problemą.
Perkant automobilį su hibridine pavara, teks pakeisti vairavimo stilių. Automobiliui turint tradicinę automatinę pavarų dėžę, kiekvienas akceleratoriaus paspaudimas baigiasi pavarų pažeminimu ir variklio skleidžiamu triukšmu. Panašūs veiksmai vyksta paspaudus „C-HR“ akceleratorių. Tachometro rodyklė pakyla į viršų, variklio triukšmas padidėja, bet jis niekur nepradingsta. Norint greitai įsibėgėti, pavyzdžiui, nuo 60 iki 100 km/val. jūsų ausis užgoš labai erzinantis variklio kriokimas. Po keletos tokių kartų atprasite tai daryti, nes spausdami akceleratoriaus pedalą nebūsite greitesni už kompaktišką europietišką dėžutę ir persiorientuosite į ramų ir ekonomišką važiavimo stilių. Pakeitus vairavimo stilių, hibridinė jėgainė pradeda demonstruoti savo privalumus. Ji veikia tyliai, neskleidžia jokių vibracijų ir džiugina itin mažomis kuro sąnaudomis. Nesvarbu, ar važinėsite mieste, ar užmiestyje, ar suksite kilometrus tarp didmiesčių greitkeliuose, vidutinės kuro sąnaudos svyruos tarp 4,5 - 5,2 litro 100 kilometrų.
Jeigu ekonomiškam važiavimui neturite kantrybės, tuomet galėsite rinktis 1,2 litro, keturių cilindrų, 116 arklio galių ir 185 Nm sukimo momentą išvystantį variklį. Jis gali būti poruojamas su konvecionalia 6 pavarų mechanine arba su dinamiško važiavimo stiliaus nemėgstančia „CVT“ pavarų dėže. Be to, šis jėgos agregatas yra pigesnis ir gali būti komplektuojamas ne tik su priekinių, bet ir visų keturių varančiųjų ratų pavara.

REKLAMA
REKLAMA

Toyota C-HR (10)


Veržlumo užuomazgos
Hiroyuki Koba - vyriausiasis „Toyota“ koncerno inžinierius, automobilio pristatymo metu tarptautinėje Ženevos parodoje, ne vieną kartą pabrėžė, jog inžinierių komanda kurdama „C-HR“ krosoverį, labai didžiulį dėmesį skyrė valdymo savybėms. Hiroyuki Koba teigimu, į automobilio pakabos, vairo stiprintuvo derinimo ir  tobulinimo testus buvo įtraukta „Toyota“ inžinierių komanda iš Europos, kuri žino kaip posūkiuose turi elgtis lengvasis automobilis.
„Toyota“ specialistų noras sukurti pagirtinai posūkius įveikiantį automobilį atsipirko su kaupu. Nors automobilis yra pakankamai aukštas, tačiau „C-HR“ yra vienas geriausiai valdomų priekiniais ratais varomų „Toyota“ automobilių, kuris pasirodė per pastarąjį dešimtmetį. Automobilis į posūkį  įvažiuoja su užtikrintumu ir su minimaliu kėbulo pasvyrimu. Tiesą sakant, automobilis valdosi ne kaip aukštas krosoveris, bet kaip kompaktiškas hečbekas. Priekinė automobilio dalis jaučiasi lengva ir paklusniai klausanti vairuotojo komandų, tačiau gerą pakabos balansą gadina ne itin informatyvus vairo stiprintuvas. Norint greičiau keisti trajektoriją ar įvažiuoti į aštresnį posūkį, vairo stiprintuvas nesuteikia tokio didžiulio pasitikėjimo, jog galėtumėte užtikrintai automobilį mestelėti į vieną ar į kitą pusę.
verdiktas3
Norint apibūdinti tokius automobilius kaip „Toyota C-HR“, anglų kalboje yra labai geras išsireiškimas - „Hate it or Love it“. Jūs jį mylėsite arba jo nekęsite. Kiekvienas save gerbiantis dizaineris norėtų, jog jo kūrinys sugebėtų sukelti tam tikrą emociją, ir nesvarbu, jog didžioji dauguma kels aštrias diskusijas. Gera žinia yra ta, jog „Toyota“ sukūrė automobilį, kuris idealiai tiks tiems, kurie ieško išskirtinio aksesuaro, žaisliuko, galinčio atkreipti visų praeivių dėmesį. Jeigu reikėtų išrinkti patį išskirtiniausią 2016 metais pasirodžiusį automobilį, net neabejoju, jog pirmąją vietą užimtų „Toyota C-HR“.

PRIVALUMAI



  • Išskirtinumas

  • Automobilio valdymas

  • Ekonomiškumas

  • Potenciali aukšta išliekamoji vertė


TRŪKUMAI



  • Prastas matomumas

  • Ribota erdvė ant galinių sėdynių

  • Aukšta bagažinės pakrovimo anga

  • Informacijos ir pramogų sistemos vizualinė pusė, valdymas ir greitis

  • Prasta garso izoliacija važiuojant didesniu greičiu



„Nissan Juke Nismo“ : Kovingai nusiteikęs samurajus

Nissan Juke Nismo

GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų