Dėmesys technikai
Automobiliai, šiandien, neatsiejama Tomo gyvenimo dalis, bet iki visiems automanams svarbaus 18-ojo gimtadienio, Tomas didžiąją dalį laiko praleisdavo dviračių transporto priemonių apsuptyje, o tiksliau – motorolerių.
„Automobiliais ir kita technika domiuosi nuo mažų dienų, tačiau rimtesnis susidomėjimas atėjo 13-os metų, kai pradėjau važinėti motoroleriais. Mėgdavau laisvalaikį praleisti garaže, ieškojau būdų kaip patobulinti savo motorolerį. Netgi buvau įkūręs Kauno motorolerių klubą, su kurių nariais bendraujame ligi šiol. Vis dėlto, bėgant laikui, vis dažniau atsigręždavau į automobilius, kol galiausiai žvitrios, bet kokias eismo spūstis įveikianti transporto priemonė liko nuošalyje“, – pasakoja Tomas. Ir būtent tada vaikinas pradėjo svajoti apie savo pirmąjį automobilį, ir ne apie bet kokį, o apie BMW markės simbolika pažymėtą ratuotį.
Natūralu, jog daugeliui dabar kils elementarus klausimas – „Kodėl?“ Į šį klausimą Tomas atsako turėdamas pakankamai rimtą priežastį.
„Kai buvau mažas, mane kaimynas retkarčiais nuveždavo į mokyklą su savo „E36“ kartos „BMW 325i“. Kaip šiandien prisimenu jo garsų baubimą ir salone mėlynai šviečiančias neonines lempas. Iki šiol manau, jog ši pažintis mane paskatino BMW markė domėtis labiau negu bet kuria kita“, – vaikystės prisiminimais dalinasi Tomas.
Antrasis pasimatymas su BMW inžinierių sukurtomis mašinomis įvyko gerokai vėliau. Šį kartą už tai Tomas turėtų dėkoti anuomet aktyviai veikusiam „BMWFAN.LT klubui, kurių nariai retkarčiais dalyvaudavo drifto varžybose. Būtent šioje aplinkoje Tomas išvydo automobilį, dėl kurio pames galvą.
„Didžioji dauguma klubo narių tuomet vairavo „E30“ 3 serijos BMW. Tad iškart pamatęs šią mašiną sau pasakiau, kad ir aš tokio noriu“, – priduria Tomas.
„Sugrįžęs namo pradėjau ieškoti įvairiausios informacijos: kokie varikliai į jį buvo montuojami, su kokiais kėbulo tipais jis išriedėdavo į gatves, galų gale, iš tuomet turėtų santaupų įsigijau juodą E30. Nors tada man buvo tik 16 metų, neturėjau vairuotojo pažymėjimo, bet tai nebuvo problema, nes su juo neplanavau važinėti. Norėjau jį sutvarkyti ir 18-o gimtadienio progą įteikti sau dovaną – tvarkingą trečiuką.“
„Mano tuometiniai vakarai buvo praleidžiami būtent prie šio automobilio. Kartu su draugais, namūdinėmis sąlygomis, įsidėjome vairo stiprintuvą, pasikeitėme stabdžių sistemos komponentus, visus sailenblokus pakeitėme į analogus iš poliuretano. Apskritai, mums pavyko atlikti labai daug darbų, ir kiekvienas iš jų iškart pagerindavo automobilio techninę būklę ir bendrą vaizdą.“
Ne vieną niūrų vakarą prie „318is“ praleidęs Tomas, atėjus metui dairytis į sekantį automobilį, vėl pradėjo dairytis į tokį patį modelį – „E30“ kartos 3 serijos BMW. Kompaktišką, išvaizdų, klasikinę komponuotę turintį modelį. Pradėjęs naršyti naudotų automobilių skelbimų portalo puslapius, Tomo dėmesį patraukė vyšninis sedanas, pažymėtas „316i“ simboliais.
„Buvo nuostabios būklės, ištisus metus su juo važinėjau ir tiesiog – džiaugiausi. Vis dėlto, vėliau atsirado noras sukurti šį bei tą įspūdingo. Iš pradžių planavau sumontuoti „M-Tech“ kėbulo apdailą, modernesnį 4,4 litro 8 cilindrų variklį, tačiau šiam projektui nebuvo lemta išvysti dienos šviesos“, – prisiminimais dalijasi Tomas.
Sužavėjo paprastumas
„E30“ vardu pavadinta 3 serijos BMW modelių šeima nėra itin sudėtingas inžinerinis tvarinys. Ypač palyginus su moderniais analogais. Net ir šiuolaikinis kompaktinės klasės hečbekas turi kelis kilometrus elektros instaliacijos, gausų būrį daviklių ir kitų sudėtingų inžinerinių sprendimų.
Tomo nuostabai, smagiems pasivažinėjimams ir kitoms ypatingoms progoms skirtas „E46“ kupė jo gyvenime atsirado visiškai netikėtai: „Vieną vakarą sulaukčiau pagalbos skambučio iš draugo. Jis manęs paprašė pavairuoti jo automobilį ir žinote ką? Tai buvo „E46“ kartos 3 serijos BMW.“
„Mano nuostabai, po šio pasivažinėjimo supratau, jog noriu „E46“, nes tuomet jis atitiko visus mano norus. Pigi eksploatacija, gražus dizainas, didelė galia (tiems laikams) ir apskritai – naujesnis modelis, tad pavykus parduoti vyšninį „E30“, įsigijau „E46“ sedaną, vėliau jį iškeičiau į E klasės „Mercedes Benz“, kol galiausiai suradau štai šį kupė“, – modernesnės 3 serijos BMW įsigijimo istoriją prisimena Tomas.
Su standartiniu ilgai nevažinėjo
„Kartą paragavęs, negali sustoti“, – puikiai automobilių entuziastams tinkanti frazė, kuri puikiai apibūdina automanų norą tobulinti asmeninius automobilius. Tomas tikrai nebuvo ta išimtis. Iš tiesų, vaikinas su standartiniu automobiliu išbuvo tik pusmetį.
„Taip jau atsitiko, jog išvydau kelių skirtingų detalių skelbimus, kurių tiesiog negalėjau neįsigyti“, – priduria Tomas. Juolab, po pakankamai nuobodaus „W211“ serijos numerį turinčio „Mercedes Benz“, vaikinui niežtėjo nagus į rankas paimti terkšlę ir pasukioti vieną ar kitą sraigtą ar veržlę.
Iš pradžių pilkos spalvos kupė buvo apdovanotas priekiniu „M-Tech 2“ buferiu, gale atsirado „M3“ buferio kopija, „M-Tech 2“ slenksčiai, o ant bagažinės dangčio – „M3 CSL“ dailus spoileris. Bet tai buvo tik pradžia. Kiekvieną kartą išvažiavus iš garažo, automobilio modifikacijų sąraše atsirasdavo juodos lubos, „M“ versijose matomas vairas, vidiniai „M“ slenksčiai, gerokai sklandžiau veikiantys „MTS“ reguliuojamo aukščio amortizatoriai. Vėliau atsirado ir išvaizdesni 18 colių ratlankiai bei stilingas „Hamman“ priekinio buferio pažeminimas.
„Paskutinės varnelės turėjo būti uždėtos ties dviem darbais – automobilio perdažymu ir „M3“ išmetimo kopija, bet šiuos planus nusprendžiau atidėti. Pasibaigus vasarai supratau, kad nenoriu šio automobilio naudoti žiemą, įmesti jį į kėbulą griaužiančių medžiagų jūrą“, – pasakoja Tomas.
Būtent praėjusią žiemą įvyko ryškiausi pasikeitimai. Automobilio viduje atsirado saugumo reikalavimus atitinkantys lankai, standartinius fotelius pakeitė sportiniai „Bimarco Cobra 3“ lopšiai, o kartu su jais atvyko ir „Takata Green“ 4 taškų saugos diržai bei kiti svarbūs ingredientai, norint standartinį 3-iuką paversti į atletą, gebantį nubėgti ilgą distanciją neprarandant kvapo.
Paskutiniu potėpiu tapo sportinio automobilio techninio paso gavimas, bet Tomo tikinimu, ši procedūra nepareikalavo nei daugybės laiko, nei daugybės pastangų. Ir visgi, Tomas savo meilę automobiliams apibūdina labai malonia akimirka: „Kiekvienais metais labai laukdavau „Auto Show“ parodos, kuri vykdavo Laisvės alėjoje. Nuo 13 metų važiuodavau su mama į parodą ir stebėdavau automobilius, stebėdavausi jų modifikacijomis, kaip jie blizga ir garsiai groja. Viename iš renginių, praėjęs visą ekspoziciją, tyliai sau pasakiau, jog vieną dieną ir aš čia stovėsiu su savo automobiliu. Ir šiemet, visai neseniai, nors ir kitoje vietoje (Rotušės aikštėje), pirmą kartą stovėjau „Auto Show“ automobilių parodoje, tik ne kaip žiūrovas, o kaip dalyvis. Be to, namo sugrįžau su nugalėtojų įteikta taure.“
Atliktų darbų ir modifikacijų sąrašas:
- Priekinis „M-Tech 2“ buferis
- Priekinis „Hamman“ buferio pažeminimas
- Galinio „BMW M3“ buferio kopija
- „M-Tech 2“ slenksčiai
- „CSL“ spoileris
- „BMW M4 Competition“ ratlankiai
- Juodos lubos
- „Piano Black“ interjero detalės
- FIA saugos reikalavimus atitinkantys lankai
- „Bimarco Cobra 3“ sportinės sėdynės
- „Takata 3“ saugos diržai
- „CRS“ pavarų perjungimo svirtis
- Iš poliuretano pagamintos priekinės ir galinės pakabos įvorės
- „MTS Technik“ reguliuojamo aukščio amortizatoriai su „Eibach“ spyruoklėmis
- Amortizatorių atrama su poliuretano intarpais
- Iš poliuretano pagaminta elastinė kardano mova
- „Bimmertune“ EGR vožtuvo pašalinimo komplektas
- Perprogramuotas variklio valdymo kompiuteris. Dabar variklis išvysto 271 AG ir 600 Nm
P.S „Norėjau padėkoti už pagalbą ir palaikymą šeimai bei draugams, kurie leido šaltus vakarus garaže kartu ir tikėjo, kad iš šio automobilio išeis kažkas gero. Be abejonės, norėčiau padėkoti ir „Taboo“ naktiniam klubui, kuris prisideda prie idėjų įgyvendinimo“, – padėką išreiškia Tomas.