Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Iš Modernizavimo fondo iki 2026 m. bus skirta 50 mln. eurų parama grynųjų elektromobilių įsigijimui skatinti. Europos investicinis bankas patvirtino šią Susisiekimo ministerijos parengtą paraišką skatinti elektromobilių įsigijimą.
Kaip ir anksčiau, įsigyti elektromobilius bus skatinami tiek gyventojai, tiek juridiniai asmenys. Artimiausiu metu bus pradėti rengti Modernizavimo fondo lėšomis suplanuotų priemonių aprašai, o finansavimas iš šio fondo lėšų bus pradėtas teikti nuo birželio 2 dienos.
„Tinkamai investavus šias lėšas į elektromobilių įsigijimo skatinimą Lietuvoje papildomai bus įsigyta daugiau kaip 14 tūkst. elektromobilių. Per 10 metų laikotarpį elektromobilių naudojimas vietoje dyzelinu varomų automobilių padėtų sumažinti beveik 0,5 mln. tonų į aplinką išmetamo anglies dioksido. Palyginimui, dyzelinu varomi lengvieji automobiliai vidutiniškai per metus išmeta apie 3,5 t anglies dioksido, elektromobiliai – 0,06 t anglies dioksido“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Įvertinus iki šiol vykdytą grynųjų elektromobilių įsigijimo skatinimo priemonių praktiką, planuojama, kad parama bus taikoma gyventojams įsigyjant naują (iki 6 mėn.) ir naudotą (iki 4 m.) lengvąjį elektromobilį, o juridiniams asmenims – įsigyjant naujus (iki 6 mėn.) lengvuosius elektromobilius. Bus paliekamos dabar taikomos finansinės paskatos sumos, paskata bus taikoma kompensacijų principu.
Skatinant elektromobilių įsigijimą, siekiama ne padidinti bendrą automobilių parką, bet senus bei taršius automobilius pakeisti aplinkai draugiškais elektromobiliais. Dėl šios priežasties bus laikomasi principo, kad einamaisiais metais su kompensacija įsigytų grynųjų elektromobilių skaičius negalės būti didesnis nei praėjusiais metais utilizuotų automobilių skaičius.
„Skatiname gyventojus persėsti prie elektromobilių vairo ne tik finansinėmis priemonėmis. Taip pat geriname ir elektromobilių infrastruktūrą, kad liktų vis mažiau priežasčių važiuoti iškastiniu kuru varomais automobiliais. Nuo šių metų kovo statant ir rekonstruojant naujus pastatus jų stovėjimo aikštelėse penktadalis vietų turės būti tinkamos elektromobiliams įkrauti“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Modernizavimo fondo lėšos padės užtikinti nepertraukiamą grynųjų elektromobilių įsigijimo finansavimą, kuris iki šių metų birželio 1 d. vykdomas per Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros programą ir finansuojamas iš Klimato kaitos programos lėšų.
Kovo mėnesio duomenimis, šalyje registruota apie 9 tūkst. elektromobilių. Siekiama, kad iki 2025 m. pabaigos jų būtų apie 50 tūkst. Šiuo metu veikia apie 600 įkrovimo prieigų, planuojama iki 2025 m. Lietuvoje įrengti dar ne mažiau kaip 1200 viešųjų įkrovimo prieigų.
Šiuo metu transporto sektorius sudaro trečdalį visos taršos, jame 95 proc. taršos sukuria kelių transportas. Lietuvoje registruota apie 1,8 mln. transporto priemonių, iš kurių 1,7 mln. yra lengvieji automobiliai. Didžioji jų dalis – apie 70 proc. – varomi dyzelinu.
Iš Modernizavimo fondo iki 2026 m. bus skirta 50 mln. eurų parama grynųjų elektromobilių įsigijimui skatinti. Europos investicinis bankas patvirtino šią Susisiekimo ministerijos parengtą paraišką skatinti elektromobilių įsigijimą.
Kaip ir anksčiau, įsigyti elektromobilius bus skatinami tiek gyventojai, tiek juridiniai asmenys. Artimiausiu metu bus pradėti rengti Modernizavimo fondo lėšomis suplanuotų priemonių aprašai, o finansavimas iš šio fondo lėšų bus pradėtas teikti nuo birželio 2 dienos.
„Tinkamai investavus šias lėšas į elektromobilių įsigijimo skatinimą Lietuvoje papildomai bus įsigyta daugiau kaip 14 tūkst. elektromobilių. Per 10 metų laikotarpį elektromobilių naudojimas vietoje dyzelinu varomų automobilių padėtų sumažinti beveik 0,5 mln. tonų į aplinką išmetamo anglies dioksido. Palyginimui, dyzelinu varomi lengvieji automobiliai vidutiniškai per metus išmeta apie 3,5 t anglies dioksido, elektromobiliai – 0,06 t anglies dioksido“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Įvertinus iki šiol vykdytą grynųjų elektromobilių įsigijimo skatinimo priemonių praktiką, planuojama, kad parama bus taikoma gyventojams įsigyjant naują (iki 6 mėn.) ir naudotą (iki 4 m.) lengvąjį elektromobilį, o juridiniams asmenims – įsigyjant naujus (iki 6 mėn.) lengvuosius elektromobilius. Bus paliekamos dabar taikomos finansinės paskatos sumos, paskata bus taikoma kompensacijų principu.
Skatinant elektromobilių įsigijimą, siekiama ne padidinti bendrą automobilių parką, bet senus bei taršius automobilius pakeisti aplinkai draugiškais elektromobiliais. Dėl šios priežasties bus laikomasi principo, kad einamaisiais metais su kompensacija įsigytų grynųjų elektromobilių skaičius negalės būti didesnis nei praėjusiais metais utilizuotų automobilių skaičius.
„Skatiname gyventojus persėsti prie elektromobilių vairo ne tik finansinėmis priemonėmis. Taip pat geriname ir elektromobilių infrastruktūrą, kad liktų vis mažiau priežasčių važiuoti iškastiniu kuru varomais automobiliais. Nuo šių metų kovo statant ir rekonstruojant naujus pastatus jų stovėjimo aikštelėse penktadalis vietų turės būti tinkamos elektromobiliams įkrauti“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Modernizavimo fondo lėšos padės užtikinti nepertraukiamą grynųjų elektromobilių įsigijimo finansavimą, kuris iki šių metų birželio 1 d. vykdomas per Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros programą ir finansuojamas iš Klimato kaitos programos lėšų.
Kovo mėnesio duomenimis, šalyje registruota apie 9 tūkst. elektromobilių. Siekiama, kad iki 2025 m. pabaigos jų būtų apie 50 tūkst. Šiuo metu veikia apie 600 įkrovimo prieigų, planuojama iki 2025 m. Lietuvoje įrengti dar ne mažiau kaip 1200 viešųjų įkrovimo prieigų.
Šiuo metu transporto sektorius sudaro trečdalį visos taršos, jame 95 proc. taršos sukuria kelių transportas. Lietuvoje registruota apie 1,8 mln. transporto priemonių, iš kurių 1,7 mln. yra lengvieji automobiliai. Didžioji jų dalis – apie 70 proc. – varomi dyzelinu.