Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Raudonas, su baltais lietais ratlankiais, pagamintas iš lengvo metalo Italijoje – kas? Tazzari Zero
Truputis senų faktų apie elektromobilius
Elektromobilis visai nėra naujiena. Elektromobilis gyvavo jau tada, kai vidaus degimo variklius turintys automobiliai dar tik užgimė. 1900 metais rinkoje buvo visko po lygiai 1/3 – elektromobiliai, 1/3 – garo mašinos ir 1/3 – vidaus degimo variklius turinčios mašinos. Paskui elektromobiliai buvo nustumti į šoną. Infrastruktūra elektromobiliams nebevystoma. Ir elektromobilis buvo pamirštas. Ir tik tuomet, kai dėl planetos taršos, didelių naftos kainų, elektromobilis buvo vėl atsimintas. Keli įdomesni istoriniai faktai apie elektromobilius: pirmasis automobilių salonas – elektromobilių, pirmasis automobilis įsigytas moters – eletromobilis, pirmasis vairo stiprintuvas – elektromobilyje.... XIX amžiaus pabaigoje elektromobiliai buvo labiau paplitę, labiau vertinami. Jeigu tik žmonija būtų vysčiusi labiau elektromobilius, galima tik įsivaizduoti...
XXI amžiaus elektromobilis Tazzari Zero
Vardas Tazzari visiškai neasocijuojasi su automobilis. Tazzari nuo seno užsiima aliuminio konstrukcijomis, lengvaisiais lydiniais. Italijos įmonių grupė Tazzari group nusprendė, kad laikas ir jiems užsiimti automobiliais ir jie pagamino Tazzari Zero – smagų miesto elektromobilį.
Akiai neįprastas, bet malonus reginys
Tazzari Zero iš išorės atrodo tikrai gražiai. Į akis krinta itališkas dizainas, kuris net mažą automobilį padaro įspūdingu. Jam puikiai tinka spalvoti 15 colių lieti ratlankiai. Žibintai ir veidrodėliai – lyg nuo sportinio automobilio. Ant stogo matome didelį stoglangį, kuris neatsidaro, bet per jį patenka labai daug šviesos į saloną. Salonas akiai malonus. Sėdynes pasiūtos iš eko-odos ir turi gerą šoninį palaikymą. Per vidurį imontuotas lietimui jautrus, didelis, apvalus ekranas, ant kurio matome visą mums svarbią informaciją. Vairuotojas griebia maža, bet storą spotinio stiliaus vairą. Salonas stebina erdve. Vairuotojas, kurio ūgis 200cm, susireguliuoja sėdynę pagal save ir ji net nebūna nustumta iki pat galo. Stiklų kėlikliai ir veidrodėlių reguliatoriai yra elektriniai. Truputį nuvilia durų apdaila, kietas plastikas ir kai kur salone matomas aliuminis rėmas, kuris nepridengtas jokiu kilimu. Automobilis turi ir nedidelę bagažinę, kurioje telpa 150 litrų krovinio, ir nedidelę ertmę priekinėje dalyje – 30 litrų tūrio. Nei priekyje nei gale pakėlę automobilio dangčius variklio neišvydome. Viskas sumontuota po sėdynėmis. Taip ne tik sutaupyta erdvės salone, bet ir svorio centras automobilio atsiduria labai žemai. Mažam automobiliui tai yra svarbu, tuo teko įsitikinti. Kai automobilio ratų bazė nėra ilga, jis smarkiau linkęs krypti į šoną, bet žemas svorio centras tai puikiai kompensuoja, todėl net ir „pikčiausi“ posūkiai Tazzari Zero nebaisūs.
Mama, aš vairuoju „troleibusą“!
Centriniame ekrane pasirenkame 1 iš 4 važiavimo režimų. Race – be jokios ekonomijos gaunate visą 150 Nm sukimo momentą ir maksimalų greitį, kuris tik 107km/h. Nuvažiuojamas atstumas tokiu režimu – apie 80km. Standart – kombinuotas režimas, kuris geriausiai tinka kasdieniam važiavimui. Juo nuvažiuojama apie 120km. Economy – tragiškai ribojantis sukimo momentą režimas, kuris tinkamas tik dideliame kamštyje. Juo galima nuriedėti 140km. Rain – naudojamas, kai kelio danga šlapia. Testuojant elektromobilio duomenys buvo geresni. Pagal automobilio kompiuterį mes su pilnai pakrautu akumuliatoriumi įveiktume 140km. O lėkėm dažniausiai tik RACE arba STANDART režimais. Tai galima paprastai paaiškinti. Gamintojas pateikia nuvažiuojamą atstumą, bet nereikia pamiršti, kad mieste dažnai tenka ir lėtėti prieš sankryžas, tuo metu Tazzari Zero regeneruoja energiją ir pats save įkrauna. Važiuoti elektromobiliu – nuostabus jausmas. Variklio galingumas tik 15kW, tačiau nereikia laukti sukimo momento. 150Nm iškart atlieka savo darbą ir niekada nenutrūksta. Nėra jokios pavarų dėžės, todėl niekada nereikės atsidurti nepatogioje situacijoje, kai pasirinkote ne tą pavarą. Valdymas elementarus. Ekrane turite 2 pasirinkimus: į priekį arba atgal. Mygtuko paspaudimu pasirenkame kryptį ir važiuojame. Elektromobilio masė be baterijų yra viso labo 390 kg. Todėl šis elektromobilis registruotas, kaip keturratis. Puikus miesto automobilis jaunimui, kuris turi tik B1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Dėl lengvo svorio turėjo gamintojai paaukoti nemažai. Garso izoliacija prasta, plastikas barška, važiuoklė standi. Diskiniai stabdžiai labiau primena dviračio stabdžius, nei automobilio. Bet savo darbą atlieka gerai tik jeigu turite tvirtą koją. Stabdžiai neturi jokio stiprintuvo. Ilgiau pasivažinėjus mieste su Tazzari – tampa aišku, kad jis grynai miesto automobilis. Nepaisant to, jog skeptiškas žvilgsnis mato kelis komfortą gadinančius trūkumus, bet vairuoti elektromobilį yra nuostabu. Viduje šypsausi, kaip mažas vaikas. Beje, Tazzari visgi nėra pilnai elektrinis. Pritaikant jį šaltam klimatui – sumontuotas autonominis šildytuvas (kitaip žinoma kaip „webastas“), taigi kažkiek dyzelinio kuro teks įsipilti.
Apie techniką
Tazzari Zero turi 15kW asinchroninį 3-ių fazių variklį ir LI-ION 13KW/H baterijas. Įkraunamas pilnai akumuliatorius iš paprasto 220V lizdo per 9h. Tačiau yra papildomų įkroviklių, kurie leidžia sutrumpinti įkrovimą iki 5h, 2h, o galiausiai net iki 50min, bet tokiu atveju įkraunama tik 80% akumuliatoriaus. Automobilyje naudojamos tik energiją taupančios led lemputės. Jos įmontuotos priekyje, gale, salone, ant veidrodėlių ir visur kitur, kur tik įmanoma. Kadangi Tazzari Group daugiausiai užsiima aliuminio lydiniais – tai galime pamatyti ir salone – aliuminės rankenos, aliuminis vairo rėmas, aliuminiai pedalai…
Tokia jau ta ateitis
Tazzari Zero – ypatingai lengvos konstrukcijos miesto automobilis. Jį galima būtų pavadinti “geros nuotaikos automobiliu”. Italškas dizainas nenuvilia. Prastą reputaciją Tazzari Zero užsitarnaus dėl kelių akį rėžiančių smulkmenų, tačiau atstovai jau dabar dirba ties tuo, ir mes galime tik didžiuotis, kad darbštūs lietuviai pasiruošę į prekybę išleisti tik savo rankomis atnaujintus autombilius, kuriuose bus ištaisytos gamintojų paliktos klaidos, kurios pasireiškė dėl per didelio taupumo svorio atžvilgiu. Jeigu elektromobiliai yra ateitis iš tolimos praeities – noriu rytoj atsibusti arba 100 metų ateityje arba 100 metų praeityje kur nors New York mieste., kuomet įstatymas leido mieste važinėti tik elektromobiliams.
Raudonas, su baltais lietais ratlankiais, pagamintas iš lengvo metalo Italijoje – kas? Tazzari Zero
Truputis senų faktų apie elektromobilius
Elektromobilis visai nėra naujiena. Elektromobilis gyvavo jau tada, kai vidaus degimo variklius turintys automobiliai dar tik užgimė. 1900 metais rinkoje buvo visko po lygiai 1/3 – elektromobiliai, 1/3 – garo mašinos ir 1/3 – vidaus degimo variklius turinčios mašinos. Paskui elektromobiliai buvo nustumti į šoną. Infrastruktūra elektromobiliams nebevystoma. Ir elektromobilis buvo pamirštas. Ir tik tuomet, kai dėl planetos taršos, didelių naftos kainų, elektromobilis buvo vėl atsimintas. Keli įdomesni istoriniai faktai apie elektromobilius: pirmasis automobilių salonas – elektromobilių, pirmasis automobilis įsigytas moters – eletromobilis, pirmasis vairo stiprintuvas – elektromobilyje.... XIX amžiaus pabaigoje elektromobiliai buvo labiau paplitę, labiau vertinami. Jeigu tik žmonija būtų vysčiusi labiau elektromobilius, galima tik įsivaizduoti...
XXI amžiaus elektromobilis Tazzari Zero
Vardas Tazzari visiškai neasocijuojasi su automobilis. Tazzari nuo seno užsiima aliuminio konstrukcijomis, lengvaisiais lydiniais. Italijos įmonių grupė Tazzari group nusprendė, kad laikas ir jiems užsiimti automobiliais ir jie pagamino Tazzari Zero – smagų miesto elektromobilį.
Akiai neįprastas, bet malonus reginys
Tazzari Zero iš išorės atrodo tikrai gražiai. Į akis krinta itališkas dizainas, kuris net mažą automobilį padaro įspūdingu. Jam puikiai tinka spalvoti 15 colių lieti ratlankiai. Žibintai ir veidrodėliai – lyg nuo sportinio automobilio. Ant stogo matome didelį stoglangį, kuris neatsidaro, bet per jį patenka labai daug šviesos į saloną. Salonas akiai malonus. Sėdynes pasiūtos iš eko-odos ir turi gerą šoninį palaikymą. Per vidurį imontuotas lietimui jautrus, didelis, apvalus ekranas, ant kurio matome visą mums svarbią informaciją. Vairuotojas griebia maža, bet storą spotinio stiliaus vairą. Salonas stebina erdve. Vairuotojas, kurio ūgis 200cm, susireguliuoja sėdynę pagal save ir ji net nebūna nustumta iki pat galo. Stiklų kėlikliai ir veidrodėlių reguliatoriai yra elektriniai. Truputį nuvilia durų apdaila, kietas plastikas ir kai kur salone matomas aliuminis rėmas, kuris nepridengtas jokiu kilimu. Automobilis turi ir nedidelę bagažinę, kurioje telpa 150 litrų krovinio, ir nedidelę ertmę priekinėje dalyje – 30 litrų tūrio. Nei priekyje nei gale pakėlę automobilio dangčius variklio neišvydome. Viskas sumontuota po sėdynėmis. Taip ne tik sutaupyta erdvės salone, bet ir svorio centras automobilio atsiduria labai žemai. Mažam automobiliui tai yra svarbu, tuo teko įsitikinti. Kai automobilio ratų bazė nėra ilga, jis smarkiau linkęs krypti į šoną, bet žemas svorio centras tai puikiai kompensuoja, todėl net ir „pikčiausi“ posūkiai Tazzari Zero nebaisūs.
Mama, aš vairuoju „troleibusą“!
Centriniame ekrane pasirenkame 1 iš 4 važiavimo režimų. Race – be jokios ekonomijos gaunate visą 150 Nm sukimo momentą ir maksimalų greitį, kuris tik 107km/h. Nuvažiuojamas atstumas tokiu režimu – apie 80km. Standart – kombinuotas režimas, kuris geriausiai tinka kasdieniam važiavimui. Juo nuvažiuojama apie 120km. Economy – tragiškai ribojantis sukimo momentą režimas, kuris tinkamas tik dideliame kamštyje. Juo galima nuriedėti 140km. Rain – naudojamas, kai kelio danga šlapia. Testuojant elektromobilio duomenys buvo geresni. Pagal automobilio kompiuterį mes su pilnai pakrautu akumuliatoriumi įveiktume 140km. O lėkėm dažniausiai tik RACE arba STANDART režimais. Tai galima paprastai paaiškinti. Gamintojas pateikia nuvažiuojamą atstumą, bet nereikia pamiršti, kad mieste dažnai tenka ir lėtėti prieš sankryžas, tuo metu Tazzari Zero regeneruoja energiją ir pats save įkrauna. Važiuoti elektromobiliu – nuostabus jausmas. Variklio galingumas tik 15kW, tačiau nereikia laukti sukimo momento. 150Nm iškart atlieka savo darbą ir niekada nenutrūksta. Nėra jokios pavarų dėžės, todėl niekada nereikės atsidurti nepatogioje situacijoje, kai pasirinkote ne tą pavarą. Valdymas elementarus. Ekrane turite 2 pasirinkimus: į priekį arba atgal. Mygtuko paspaudimu pasirenkame kryptį ir važiuojame. Elektromobilio masė be baterijų yra viso labo 390 kg. Todėl šis elektromobilis registruotas, kaip keturratis. Puikus miesto automobilis jaunimui, kuris turi tik B1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Dėl lengvo svorio turėjo gamintojai paaukoti nemažai. Garso izoliacija prasta, plastikas barška, važiuoklė standi. Diskiniai stabdžiai labiau primena dviračio stabdžius, nei automobilio. Bet savo darbą atlieka gerai tik jeigu turite tvirtą koją. Stabdžiai neturi jokio stiprintuvo. Ilgiau pasivažinėjus mieste su Tazzari – tampa aišku, kad jis grynai miesto automobilis. Nepaisant to, jog skeptiškas žvilgsnis mato kelis komfortą gadinančius trūkumus, bet vairuoti elektromobilį yra nuostabu. Viduje šypsausi, kaip mažas vaikas. Beje, Tazzari visgi nėra pilnai elektrinis. Pritaikant jį šaltam klimatui – sumontuotas autonominis šildytuvas (kitaip žinoma kaip „webastas“), taigi kažkiek dyzelinio kuro teks įsipilti.
Apie techniką
Tazzari Zero turi 15kW asinchroninį 3-ių fazių variklį ir LI-ION 13KW/H baterijas. Įkraunamas pilnai akumuliatorius iš paprasto 220V lizdo per 9h. Tačiau yra papildomų įkroviklių, kurie leidžia sutrumpinti įkrovimą iki 5h, 2h, o galiausiai net iki 50min, bet tokiu atveju įkraunama tik 80% akumuliatoriaus. Automobilyje naudojamos tik energiją taupančios led lemputės. Jos įmontuotos priekyje, gale, salone, ant veidrodėlių ir visur kitur, kur tik įmanoma. Kadangi Tazzari Group daugiausiai užsiima aliuminio lydiniais – tai galime pamatyti ir salone – aliuminės rankenos, aliuminis vairo rėmas, aliuminiai pedalai…
Tokia jau ta ateitis
Tazzari Zero – ypatingai lengvos konstrukcijos miesto automobilis. Jį galima būtų pavadinti “geros nuotaikos automobiliu”. Italškas dizainas nenuvilia. Prastą reputaciją Tazzari Zero užsitarnaus dėl kelių akį rėžiančių smulkmenų, tačiau atstovai jau dabar dirba ties tuo, ir mes galime tik didžiuotis, kad darbštūs lietuviai pasiruošę į prekybę išleisti tik savo rankomis atnaujintus autombilius, kuriuose bus ištaisytos gamintojų paliktos klaidos, kurios pasireiškė dėl per didelio taupumo svorio atžvilgiu. Jeigu elektromobiliai yra ateitis iš tolimos praeities – noriu rytoj atsibusti arba 100 metų ateityje arba 100 metų praeityje kur nors New York mieste., kuomet įstatymas leido mieste važinėti tik elektromobiliams.