• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuo metu Tatra markės ženkliukus naudoja tik įvairūs sunkvežimiai ir kita sunkioji technika. Tačiau 1850 metais įkurta kompanija nuo 1897 iki pat 1999 metų gaminamo lengvuosius automobilius. 
Kitaip  negu Škoda, kuri stengėsi orientuotis į plataus spektro pirkėjus, Tatra kūrė tik aukščiausio lygio mašinas, kurios sugebėdavo atkreipti Mercedes Benz ar Jaguar inžinierių dėmesį.
Kitaip negu daugelis Sovietų Sąjungoje egzistavusių markių, Tatra automobiliai ir sunkvežimiai buvo puikiai pažįstami Vakarų Europoje. Daugelis šios markės gaminius vertino dėl priimtinos kainos, nesudėtingo taisymo ir patikimumo.

Šiuo metu Tatra markės ženkliukus naudoja tik įvairūs sunkvežimiai ir kita sunkioji technika. Tačiau 1850 metais įkurta kompanija nuo 1897 iki pat 1999 metų gaminamo lengvuosius automobilius. 
Kitaip  negu Škoda, kuri stengėsi orientuotis į plataus spektro pirkėjus, Tatra kūrė tik aukščiausio lygio mašinas, kurios sugebėdavo atkreipti Mercedes Benz ar Jaguar inžinierių dėmesį.
Kitaip negu daugelis Sovietų Sąjungoje egzistavusių markių, Tatra automobiliai ir sunkvežimiai buvo puikiai pažįstami Vakarų Europoje. Daugelis šios markės gaminius vertino dėl priimtinos kainos, nesudėtingo taisymo ir patikimumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

753


Vis dėlto dauguma Tatra markės automobilių buvo tik prabangūs sedanai arba keistų formų hečbekai, kurie buvo įdomūs ne automobilių entuziastams.
Vienas iš Tatra kompanijos inžinierių, Ivanas Labaška, 1983 metais sugalvojo pradėti asmeninį projektą, kuris vėliau taps pirmuoju Tatra markės superautomobiliu.

REKLAMA

44


Viskas prasidėjo dar 1979 metais, kai vienam Tatra inžinieriui šovė mintis sukurti pirmąjį markės superautomobilį. Vietoj apsilankymo pas vadovybę, vyras pasirinko kitą kelią. Ivanas nusprendė automobilį sukurti vienas!
Norėdamas sutaupyti laiko ir pinigų, vyras kaip donorą įsigijo 1976 metais pagamintą Tatra 613. Tai buvo klasikinės komponuotės, prabangus sedanas, kuris buvo mielai pirkdavo Vakarų Europoje gyvenantys ponai.

REKLAMA
REKLAMA

gr2


Nors automobilio kėbulas buvo pagamintas iš anglies pluošto, tačiau norint patekti į superautomobilių klubą, reikia šiek tiek daugiau.
Dviejų durų kupė turėjo V formos, aštuonių cilindrų variklis, kuris išvystė 400 arklio galių ir 450 NM sukimo momentą. 1450 kilogramų sveriantis automobilis galėjo iki 100 km/val. įsibėgėti per maždaug 5 sekundės ir pasiekti 325 km/val. maksimalų greitį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

00


Ivanas pilnai funkcionuojantį egzempliorių pademonstravo 1986 metais. Nors pristatymas nebuvo įspūdingas, tačiau Tatra kompanijos vadovybė buvo sužavėta automobilio paprastumu, nesudėtinga konstrukcija ir inžinieriaus išradingumu.
Automobilis gavęs palaiminimą iš Tatra markės vadovybės, Ivanas su keliais pagalbininkais turėjo atlikti keletą nežymių patobulinimų, kurie leistų jį perkelti į serijinę gamybą.



Naujai suburta komanda patobulino automobilio važiuoklę, pakeitė interjerą, sumontavo normaliai veikiančią elektrinę dalį. Atrodė, kad viskas einasi kaip sviestu patepta, tačiau koją pakišo vienas garsiausių Čekijos automobilių dizainierių Václavas Králas, kuris 1988 metais atvyko į Tatra gamyklą su savo pasiūlymu sukurti greičiausią šalies automobilį.
Kaip manote, kurį projektą nusprendė palaikyti Tatra vadovybė? Žinoma, kad Václavo Králo, kuris teoriškai turėjo daugiau patirties gamyboje, o ir jo vardas būtų padėjęs lengviau parduoti automobilį.
Jeigu pasirinkote antrąjį variantą, jūs būsite teisūs. Ivanas buvo paliktas ant ledo, kai tuo tarpu Tatra ir Václavas Králo pradėjo dirbti prie naujo projekto, kuris vėliau įgavo MTX Tatra V8 vardą.
Kas atsitiko Ivano sukurtam automobiliui? Vyras nesuklupo ir savo jėgomis pradėjo serijinę modelio gamybą 1991 metais. Vyras iš viso sugebėjo pagaminti tik 4 šio modelio vienetus.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų