Už įstatymą, kuriuo reikalaujama, kad gamintojai iki 2035 m. 100 proc. sumažintų ES parduodamų naujų automobilių išmetamo CO2 kiekį, balsavo 340, prieš - 279, susilaikė 21 parlamentaras.
Jame nustatytas pereinamasis tikslas – iki 2030 m. sumažinti lengvųjų automobilių išmetamo CO2 kiekį 55 % (palyginti su 2021 m. lygiu), o furgonų - 50 %.
Mažos apimties gamintojams, kurie per metus pagamina nuo 1000 iki 10 000 naujų lengvųjų automobilių arba nuo 1000 iki 22 000 naujų furgonų, gali būti taikoma išimtis dėl taisyklių taikymo iki 2035 m. pabaigos. Tiems, kurie kasmet įregistruoja mažiau nei 1000 naujų transporto priemonių, išimtis bus taikoma ir vėliau.
Iki 2025 m. Europos Komisija pateiks naujų lengvųjų automobilių ir furgonų eksploatacinio laikotarpio išmetamo CO2 kiekio vertinimo ir ataskaitų teikimo metodiką. Kas dvejus metus ji skelbs ataskaitą, kurioje įvertins ES pažangą siekiant nulinio išmetamųjų teršalų kiekio kelių transporto priemonėse.
Iki 2026 m. gruodžio mėn. ji taip pat stebės teisiškai nustatytų išmetamųjų teršalų ribinių verčių ir realių degalų bei energijos suvartojimo duomenų skirtumą ir parengs metodiką, pagal kurią bus koreguojamas gamintojų savitasis išmetamo CO2 kiekis.
Esamos paskatos gamintojams, parduodantiems daugiau nulinės ir mažos taršos (0-50 g/km) transporto priemonių, bus pritaikytos atsižvelgiant į pardavimo tendencijas. Tikimasi, kad jos mažės, nes didės elektromobilių arba iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių prekyba.
Dėl teisės akto buvo susitarta 2022 m. spalio mėn. ir dabar jis bus nusiųstas Europos Sąjungos Tarybai oficialiai patvirtinti. Tai įvyks artimiausiomis savaitėmis.