Būti vienu iš trijų laidos vedėjų yra turbūt kiekvieno automano svajonė. Tačiau sukurti tokią laidą reikia keleto dešimčių žmonių ir didžiulių lėšų, o kai kurie filmavimo epizodai yra nuslepiami nuo žiūrovų.
Jei esate užkietėjęs „Top Gear“ gerbėjas, nepraleidžiantis nei vienos laidos, žinantis Ričardo Hamondo adresą ir ką pusryčiams valgo Džeremis Klarksonas, galite toliau neskaityti, nes jums šie faktai bus žinomi. Bet jei esate tiesiog paprastas laidos mėgėjas atrandantis laiko pažiūrėti poros metų senumo laidos įrašus per lietuvišką televiziją, sukluskite – jums šis straipsnis turėtų patikti.
Pradėkime nuo laidos transliavimo mastų „Top Gear“ yra laikoma populiariausia faktinė laida pasaulyje, kuri yra rodoma 212 pasaulio šalių. Šis populiarumas atneša ne tik šlovę, bet ir problemas – trijulės nuotykių įrašai yra vieni paklausiausių piratavimo taikinių. Paskutiniame sezone vyrai nukeliavo į Ameriką pasivėžinti super automobiliais bei kaip visada išsiaiškinti, kuris padarė geriausią pasirinkimą. Džeimsas sėdo už „Aston Martin Vanquish“ vairo, Ričardas, giliai širdyje, būdamas tikru amerikiečių, pasirinko „STR Viper“, o Džeremiui teko „Lexus LFA“, kurį po kelionės žurnalistas pavadino geriausiu kada jo vairuotu automobiliu. Tačiau tai tik viena medalio pusė.
Klarksonas kelionėje norėjo vairuoti naujausią „Ferrari“ flagmaną – „F12 Berlinetta“, tačiau italai nesugebėjo laiku pristatyti superautomobilio, todėl vyrui teko rinktis japonišką alternatyvą.
Panaši istorija buvo ir tada, kuomet trijulė siekė išsiaiškinti, kuris nedidelis automobilis yra labiausiai tinkantis trasai. Džeremis pasirinko „BAC Mono“ modelį, tačiau numatyta mašina sugedo, todėl Klarksonui teko sėstis už „KTM X-BOW“ vairo. Tai tik įrodo, kad ir kokie įtakingi būtų „Top Gear“ ne visada ir jų norai būna išpildomi. Kalba toliau sukasi apie ekscentriškąjį laidos vedėją. Pasirodo, kuomet Džeremis negaili automobiliui gerų žodžių, jo gamintojas trina rankomis ir vos spėja priiminėti užsakymus.
Taip nutiko, kuomet „Top Gear“ komanda surengė lenktynes tarp automobilio ir traukinio. Visos laidos metu, Klarksonas gyrė naująjį „Aston Martin DB9“, o po transliacijos gamintojas sulaukė tiek užsakymų, kiek paprastai būna per visus metus.
Panaši istorija nutiko ir su „Citroen Berlingo“, kuriam liaupsių negailėjo Džeremis – automobilis vos per porą dienų tapo tikru hitu.
Na ir galiausiai, po paskutiniosios trijulės kelionės po Afriką, kurioje puikiai pasirodė Ričardo „Subaru Impreza“. Anglijoje akimirksniu išaugo susidomėjimas šiuo automobiliu. Taigi, gamintojai negali pykti ant trijulės, nes tai darydami, „Top Gear“ juos puikiai išreklamuoja. „Top Gear“ laidos vedėjai ne visada dirbo šį darbą ir ne visas pareigas atlikti jiems sekėsi gerai. Štai Džeimsas. 1992 metais buvo atleistas iš „Autocar“ žurnalo, kuomet visus metus apžvelgiančiame numeryje parašė slaptą žinutę. Kiekvieno straipsnio pirmoji raidė susidėjo į sakinį, kuriuo Džeimsas išreiškė nepasitenkinimą savo viršininku.
Visos raidės sudėjo tokį sakinį: „So you think it’s really good, yeah? You should try making the bloody thing up; it’s a real pain in the arse.“, kas reiškia: „Tu manai tai labai gerai, taip? Tau reikėtų pamėginti pačiam atlikti šį prakeiktą darbą, tai tikras skausmas užpakalyje.“.
Šmaikštu ir išradinga, tačiau vyrui teko atsisveikinti su darbo vieta. Tikriausiai esate matę įprastų automobilių bandymus „Top Gear“ stiliumi? Džeremis dažniausiai pasirenka visiems prieinamą modelį ir bando originaliai atsakyti į paties užduotus klausimus, kurių daugiau niekas kitas negali paklausti.
Vienas pirmųjų tokių testų buvo atliktas su paskutiniosios kartos „Ford Fiesta“ automobiliu. Klarksonas su šiuo hečbeku prekybos centre žaidė katę ir pelę su blogiukais, sėdinčiais už „Chevrolet Corvette“ vairo, o epizodo kulminacija tapo išsilaipinimas vandenyno pakrantėje kartu su Jūrų laivynu.
„Top Gear“ bandė įrodyti, jog „Fiesta“ nepraleidžia vandens ir gali puikiai susidoroti su visomis užduotimis, tačiau realybė yra tokia, kad šiam klipui nufilmuoti buvo panaudoti net šeši automobiliai. Beje, paskutinėje scenoje naudotas „Fordas“ buvo tiesiog permirkęs sūraus vandens ir nebetinkamas naudoti. Na ir pabaigai – garsioji „Top Gear“ trasa. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, jog vyrukai vieną popietę gerdami alų nubrėžė linijas ant nebenaudojamo aerodromo, tačiau tiesa yra kitokia.
Ne veltui gamintojai daug dėmesio skiria tam, kad jų automobilis gerai pasirodytų šioje trasoje, juk ją kūrė specialistai iš „Lotus“, kurie pasistengė, jog per kelis posūkius pasirodytų visos mašinos valdymo paslaptys. Beje, ši trasa yra ne tik „Top Gear“ namai, bet ir visų „McLaren“ bandymų vieta.