Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Tamsiuoju ir šaltuoju metų laiku vairuotojų laukia kur kas daugiau pavojų ir iššūkių. „Subaru“ automobilių gamintojai visą laiką saugumą vadino svarbiausiu tikslu, todėl nereikia stebėtis, kad šis Japonijos automobilių gamintojas jau daugiau nei keturis dešimtmečius siūlo beveik vien tik „Symmetrical AWD“ visų nuolat varomų ratų transmisiją turinčius automobilius: žiemą tai neabejotinai geriausia išeitis. Todėl bet kuris „Subaru“ vairuotojas, paprašytas įvardyti bene svarbiausią savo automobilio privalumą, akcentuoja saugumą.
Tai patvirtina ir autoritetingų institucijų atlikti tyrimai. JAV greitkelių eismo saugumo draudimo institutas (IIHS) net šešiems „Subaru“ modeliams – „Outback“, „Forester“, „Impreza“, „Legacy“, „Crosstrek“ ir WRX – suteikė aukščiausią saugumo lygio įvertinimą – „Top Safety Pick+“. JAV rinkoje visi šie modeliai gali būti parduodami su susidūrimų prevenciją užtikrinančia sistema „EyeSight“ – Lietuvos rinkoje ši sistema, stebinti eismo sąlygas greta važiuojančio automobilio ir padedanti vairuotojui išvengti susidūrimo, siūloma tik „Outback“ pirkėjams.
Į modelius montuojama jau trečiosios kartos „EyeSight“ sistema stebi kelių ženklinimą, kitų transporto priemonių greitį eismo sraute ir be vairuotojo gali sustabdyti automobilį, jeigu gresia susidūrimas.
Jau ir anksčiau „Subaru“ modeliai dominavo IIHS testų suvestinėse, „Subaru“ buvo vienintelis gamintojas, kurio visi be išimties modeliai buvo vertinami tik aukščiausiais balais.
Nuo 2015 metų IIHS sugriežtino „Top Safety Pick“ vertinimo kriterijus. Anksčiau į „Top Safety Pick“ įvertinimą pretendavę automobiliai turėdavo gauti gerą („Good“) rezultatą penkių rūšių susidūrimo testuose ir bent jau patenkinimą įvertinimą už autonominio stabdymo testą. Nuo šiol siekiantiems aukštesnio – „Top Safety Pick+“ - įvertinimo jau reikia puikiai („Advanced“ arba „Superior“) įvertintų susidūrimo testų ir savaiminio stabdymo išvadų.
IIHS testų metu automobilis tikrinamas bene dažniausiomis avarijas primenančiose situacijose. Smūgiai „į nosį“ būna dvejopi: vairuotojo pusei tenka 25 procentai smūgio jėgos bei 40 procentų priekinės dalies atsitrenkia į nejudančią betoninę kliūtį. Be to, vairuotojo ir keleivio saugumas tikrinamas šoninio smūgio metu arba imituojant smūgį į automobilio užpakalinę dalį. IIHS testuoja automobilius, imituodama automobilio apsivertimą.
Galima priminti, kad Europoje (Japonijoje bei Australijoje – taip pat) NCAP organizacija transporto priemonių saugumą vertina kiek kitaip: IIHS testai vadinami griežtesniais. Tad „Subaru“ prieš didžiąsias metų šventes gavo puikią dovaną – „Top Safety Pick+“ įvertinimus – net šešiems savo modeliams.
JAV prieš kelias savaites buvo paskelbti Consumer Reports“ ataskaitos „Geriausi SUV automobiliai žiemos kelyje“ rezultatai. Teste, kuriame buvo vertinama valdymas, greitėjimas, stabdymo kelias, pajudėjimas apsnigtose įkalnėse ir kiti realiame kelyje būtinos savybės tris pirmąsias vietas užėmė „Subaru Outback“, „Subaru XV Crosstrek“ ir „Subaru Forester“.
Tamsiuoju ir šaltuoju metų laiku vairuotojų laukia kur kas daugiau pavojų ir iššūkių. „Subaru“ automobilių gamintojai visą laiką saugumą vadino svarbiausiu tikslu, todėl nereikia stebėtis, kad šis Japonijos automobilių gamintojas jau daugiau nei keturis dešimtmečius siūlo beveik vien tik „Symmetrical AWD“ visų nuolat varomų ratų transmisiją turinčius automobilius: žiemą tai neabejotinai geriausia išeitis. Todėl bet kuris „Subaru“ vairuotojas, paprašytas įvardyti bene svarbiausią savo automobilio privalumą, akcentuoja saugumą.
Tai patvirtina ir autoritetingų institucijų atlikti tyrimai. JAV greitkelių eismo saugumo draudimo institutas (IIHS) net šešiems „Subaru“ modeliams – „Outback“, „Forester“, „Impreza“, „Legacy“, „Crosstrek“ ir WRX – suteikė aukščiausią saugumo lygio įvertinimą – „Top Safety Pick+“. JAV rinkoje visi šie modeliai gali būti parduodami su susidūrimų prevenciją užtikrinančia sistema „EyeSight“ – Lietuvos rinkoje ši sistema, stebinti eismo sąlygas greta važiuojančio automobilio ir padedanti vairuotojui išvengti susidūrimo, siūloma tik „Outback“ pirkėjams.
Į modelius montuojama jau trečiosios kartos „EyeSight“ sistema stebi kelių ženklinimą, kitų transporto priemonių greitį eismo sraute ir be vairuotojo gali sustabdyti automobilį, jeigu gresia susidūrimas.
Jau ir anksčiau „Subaru“ modeliai dominavo IIHS testų suvestinėse, „Subaru“ buvo vienintelis gamintojas, kurio visi be išimties modeliai buvo vertinami tik aukščiausiais balais.
Nuo 2015 metų IIHS sugriežtino „Top Safety Pick“ vertinimo kriterijus. Anksčiau į „Top Safety Pick“ įvertinimą pretendavę automobiliai turėdavo gauti gerą („Good“) rezultatą penkių rūšių susidūrimo testuose ir bent jau patenkinimą įvertinimą už autonominio stabdymo testą. Nuo šiol siekiantiems aukštesnio – „Top Safety Pick+“ - įvertinimo jau reikia puikiai („Advanced“ arba „Superior“) įvertintų susidūrimo testų ir savaiminio stabdymo išvadų.
IIHS testų metu automobilis tikrinamas bene dažniausiomis avarijas primenančiose situacijose. Smūgiai „į nosį“ būna dvejopi: vairuotojo pusei tenka 25 procentai smūgio jėgos bei 40 procentų priekinės dalies atsitrenkia į nejudančią betoninę kliūtį. Be to, vairuotojo ir keleivio saugumas tikrinamas šoninio smūgio metu arba imituojant smūgį į automobilio užpakalinę dalį. IIHS testuoja automobilius, imituodama automobilio apsivertimą.
Galima priminti, kad Europoje (Japonijoje bei Australijoje – taip pat) NCAP organizacija transporto priemonių saugumą vertina kiek kitaip: IIHS testai vadinami griežtesniais. Tad „Subaru“ prieš didžiąsias metų šventes gavo puikią dovaną – „Top Safety Pick+“ įvertinimus – net šešiems savo modeliams.
JAV prieš kelias savaites buvo paskelbti Consumer Reports“ ataskaitos „Geriausi SUV automobiliai žiemos kelyje“ rezultatai. Teste, kuriame buvo vertinama valdymas, greitėjimas, stabdymo kelias, pajudėjimas apsnigtose įkalnėse ir kiti realiame kelyje būtinos savybės tris pirmąsias vietas užėmė „Subaru Outback“, „Subaru XV Crosstrek“ ir „Subaru Forester“.