• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Asmeninis automobilis daugeliui Europos Sąjungos šalių yra auksinius kiaušinius dedanti žąsis. Vien tik 13-oje didžiausių Europos Sąjungos automobilių rinkų vairuotojai kasmet sumoka 398 mlrd. eurų mokesčių.
Ši įspūdinga suma atkeliauja iš žmonių, kurie kasdien vairuoja automobilius su benzininiais arba dyzeliniais varikliais, tačiau spartėjanti elektrifikacija vis dažniau paskatina iškelti klausimą – „Kas nutiks, kai dėl priverstinio perėjimo prie subsidijuojamų elektromobilių valstybių biudžetas neteks šių įspūdingų pajamų?“
Kol daugelio valstybių vadovai vis dar ieško atsakymo į šį klausimą arba kol mūsų šalies Aplinkos ministras skraido padebesiais sakydamas, jog už 2000 ar 3000 eurų galima įsigyti mašiną, kurios CO2 emisija neviršija 130 g/km, Europos automobilių gamintojų asociacija „ACEA“ paskelbė šalių, kuriose vairuotojams taikomi didžiausi mokesčiai, reitingą.

Asmeninis automobilis daugeliui Europos Sąjungos šalių yra auksinius kiaušinius dedanti žąsis. Vien tik 13-oje didžiausių Europos Sąjungos automobilių rinkų vairuotojai kasmet sumoka 398 mlrd. eurų mokesčių.
Ši įspūdinga suma atkeliauja iš žmonių, kurie kasdien vairuoja automobilius su benzininiais arba dyzeliniais varikliais, tačiau spartėjanti elektrifikacija vis dažniau paskatina iškelti klausimą – „Kas nutiks, kai dėl priverstinio perėjimo prie subsidijuojamų elektromobilių valstybių biudžetas neteks šių įspūdingų pajamų?“
Kol daugelio valstybių vadovai vis dar ieško atsakymo į šį klausimą arba kol mūsų šalies Aplinkos ministras skraido padebesiais sakydamas, jog už 2000 ar 3000 eurų galima įsigyti mašiną, kurios CO2 emisija neviršija 130 g/km, Europos automobilių gamintojų asociacija „ACEA“ paskelbė šalių, kuriose vairuotojams taikomi didžiausi mokesčiai, reitingą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atnaujinta Seat Ateca


Reitingas buvo sudarys atsižvelgiant į mokesčius, susijusius su transporto priemonės įsigijimu, transporto priemonės nuosavybės, transporto priemonės eksploatavimu bei degalų mokesčiais.
Daugiausiai pajamų iš vairuotojų gauna Vokietija (99,9 mlrd. eurų), o mažiausiai – Airija (6,2 mlrd. eurų).
Vertinant visus metinius vairuotojų mokesčius, belgų padėtis yra blogiausia. Valstybė iš jų per metus surenka 3187 eurus! Toliau seka Austrija (2678 EUR) ir Suomija (2523 EUR).
Mažiausia mokestinė našta yra Graikijoje (1264 EUR) ir Ispanijoje (1068 EUR).

REKLAMA

Sudarė labiausiai vairuotojus apmokestinančių šalių reitingą: pirmoje vietoje – Belgija


„Transporto priemonių, kelių ir degalų mokesčiai ES kasmet generuoja didžiules pajamas", – sakė „ACEA“ generalinis direktorius Ericas-Markas Huitema.
„Šios pajamos turėtų padėti finansuoti elektromobiliams reikalingą infrastruktūrą, kuri būtina siekiant užtikrinti spartų alternatyviaisiais energijos šaltiniais varomų automobilių dalies augimą.“
Tai reiškia, kad Europos Sąjungos narės vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių savininkų mokesčius naudoja elektrinio judumo plėtrai finansuoti. Tačiau kiekviena moneta turi dvi puses. Jei automobilių rinkoje pradės dominuoti lengvatiniais mokesčiais apmokestinami ir subsidijuojami elektromobiliai benzininių ir dyzelinių automobilių sąskaita, atskirų šalių ir visos ES biudžetuose atsivers nemaža skylė.

REKLAMA
REKLAMA

Bentley salonas Vilniuje


Taip yra todėl, kad elektromobilių savininkai dažnai nemoka kelių mokesčio, registracijos mokesčio, gauna tūkstančius eurų automobiliui įsigyti. Tačiau ši parama negalės trukti neribotą laiką. Jei šalių vyriausybės matys, jog pajamos gautos iš vairuotojų, vairuojančių tradicines transporto priemones mažėja, subsidijų politika elektromobiliams įsigyti ir mokesčių lengvatos taps praeitimi, o elektromobiliams skirtos elektros energijos kaina smarkiai išaugs. Todėl, kaip tikisi „ACEA“ vadovas, gali išaugti ne elektromobilių pardavimai, o europiečių siekis kuo ilgiau išlaikyti senesnius ir taršesnius automobilius.
Ši tendencija akivaizdi jau šiandien. Pavyzdžiui, Nyderlanduose, naujų automobilių pardavimai smarkiai mažėja, nes vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams taikomi bekompromisiai mokesčiai, o elektriniai automobiliai vis dar brangūs net ir su subsidijomis. Todėl nenuostabu, kad Nyderlanduose klesti naudotų transporto priemonių importas, pavyzdžiui, iš Vokietijos.


  1. Belgija – 3817 eurų

  2. Austrija – 2678 eurai

  3. Suomija – 2523 eurai

  4. Airija – 2438 eurai

  5. Danija – 2251 euras

  6. Nyderlandai – 2158 eurai

  7. Vokietija – 1963 eurai

  8. Prancūzija – 1911 eurų

  9. Italija – 1727 eurai

  10. Švedija – 1561 euras

  11. Portugalija – 1528 eurai

  12. Graikija – 1264 eurai

  13. Ispanija – 1068 eurai

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų