Reitingas buvo sudarys atsižvelgiant į mokesčius, susijusius su transporto priemonės įsigijimu, transporto priemonės nuosavybės, transporto priemonės eksploatavimu bei degalų mokesčiais.
Daugiausiai pajamų iš vairuotojų gauna Vokietija (99,9 mlrd. eurų), o mažiausiai – Airija (6,2 mlrd. eurų).
Vertinant visus metinius vairuotojų mokesčius, belgų padėtis yra blogiausia. Valstybė iš jų per metus surenka 3187 eurus! Toliau seka Austrija (2678 EUR) ir Suomija (2523 EUR).
Mažiausia mokestinė našta yra Graikijoje (1264 EUR) ir Ispanijoje (1068 EUR).
„Transporto priemonių, kelių ir degalų mokesčiai ES kasmet generuoja didžiules pajamas", – sakė „ACEA“ generalinis direktorius Ericas-Markas Huitema.
„Šios pajamos turėtų padėti finansuoti elektromobiliams reikalingą infrastruktūrą, kuri būtina siekiant užtikrinti spartų alternatyviaisiais energijos šaltiniais varomų automobilių dalies augimą.“
Tai reiškia, kad Europos Sąjungos narės vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių savininkų mokesčius naudoja elektrinio judumo plėtrai finansuoti. Tačiau kiekviena moneta turi dvi puses. Jei automobilių rinkoje pradės dominuoti lengvatiniais mokesčiais apmokestinami ir subsidijuojami elektromobiliai benzininių ir dyzelinių automobilių sąskaita, atskirų šalių ir visos ES biudžetuose atsivers nemaža skylė.
Taip yra todėl, kad elektromobilių savininkai dažnai nemoka kelių mokesčio, registracijos mokesčio, gauna tūkstančius eurų automobiliui įsigyti. Tačiau ši parama negalės trukti neribotą laiką. Jei šalių vyriausybės matys, jog pajamos gautos iš vairuotojų, vairuojančių tradicines transporto priemones mažėja, subsidijų politika elektromobiliams įsigyti ir mokesčių lengvatos taps praeitimi, o elektromobiliams skirtos elektros energijos kaina smarkiai išaugs. Todėl, kaip tikisi „ACEA“ vadovas, gali išaugti ne elektromobilių pardavimai, o europiečių siekis kuo ilgiau išlaikyti senesnius ir taršesnius automobilius.
Ši tendencija akivaizdi jau šiandien. Pavyzdžiui, Nyderlanduose, naujų automobilių pardavimai smarkiai mažėja, nes vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams taikomi bekompromisiai mokesčiai, o elektriniai automobiliai vis dar brangūs net ir su subsidijomis. Todėl nenuostabu, kad Nyderlanduose klesti naudotų transporto priemonių importas, pavyzdžiui, iš Vokietijos.
- Belgija – 3817 eurų
- Austrija – 2678 eurai
- Suomija – 2523 eurai
- Airija – 2438 eurai
- Danija – 2251 euras
- Nyderlandai – 2158 eurai
- Vokietija – 1963 eurai
- Prancūzija – 1911 eurų
- Italija – 1727 eurai
- Švedija – 1561 euras
- Portugalija – 1528 eurai
- Graikija – 1264 eurai
- Ispanija – 1068 eurai