Automobilių vairuotojai dažnai mėgsta tam tikrų gamintojų modelius pagirti ar pašiepti dėl jų kilmės šalies sąsajų. Pavyzdžiui, „Škoda“, priklausydama „Volkswagen Group“ koncernui, dažnai laikoma vokiškos inžinerijos sinonimu, tačiau „Jaguar“ ir „Land Rover“ prekės ženklams priklausymas Indijos bendrovei „Tata Group“ kartais vertinamas skeptiškai.
Vis dėlto, ar tai reiškia, kad „Jaguar“ yra indiškas automobilis, „Škoda“ – vokiškas, o „Tesla“ – kiniškas, vien todėl, kad Kinijoje veikia didžiausia jos gamykla pasaulyje? Tikrai ne.
Šis klausimas tampa ypač aktualus kalbant apie „Volvo“. Nepaisant to, kad gamintojas priklauso Kinijos „Geely“, iki šiol jis siejamas su skandinavišku dizainu, inovacijomis ir kokybe. Tačiau pastarasis skandalas šią nuomonę gali pakeisti.
Pirkėjas pastebėjo, kad kažkas ne taip
Autoritetingas Kinijos leidinys „Sohu“ pranešė, kad skandalas kilo po to, kai vienas „Volvo S60“ savininkas Kinijoje pastebėjo, kad jo automobilio garso sistema pažymėta „Bowers & VVilkins“ – su dviguba „V“. Jis suprato, kad tai akivaizdi klastotė, nes originali sistema visuomet turi būti žymima užrašu „Bowers & Wilkins“.
Įtarimų sukėlė ir krištolinė pavarų perjungimo svirtis – detalė, kurią gamina garsus švedų gamintojas „Orrefors“. Pirkėjas pastebėjo, kad ji nėra apšviesta. Įtarimų sukėlė ir pavarų perjungimo svirties kokybė.
Kreipęsis į oficialią atstovybę, pirkėjas tikėjosi paaiškinimo ar bent jau galimybės pakeisti automobilį į tokį, kuris atitiktų specifikacijas. Tačiau pardavėjai į jo pastabas numojo ranka, aiškindami, kad „VV“ ir „W“ yra tas pats, o garso sistema veikia be priekaištų.
Nepatenkintas pirkėjas savo istoriją paskelbė socialiniame tinkle „Weibo“, ir tai sukėlė tikrą pasipiktinimo laviną. Kiti „Volvo“ savininkai taip pat pradėjo dalintis savo pastebėjimais – pasirodė, kad klastotės gali būti ne pavienis atvejis. Skirtingų „Volvo“ modelių vairuotojai tvirtino, kad savo automobiliuose rado garso sistemų, interjero apdailos detalių klastočių.
„Volvo“ atsakas – daugiau klausimų nei atsakymų
„Weibo“ socialiniame tinkle kilus triukšmui, „Volvo“ išplatino oficialų pareiškimą, kuriame atsiprašė už susidariusią situaciją ir pažadėjo gerinti kokybės kontrolę. Tačiau viena detalė išliko neišspręsta – gamintojas nepatvirtino ir nepaneigė, kad „Volvo“ automobiliai galėjo būti parduoti su žymių, brangių prekės ženklų klastotėmis.
Jeigu tai būtų pavienių pardavėjų iniciatyva, „Volvo“ greičiausiai būtų pabrėžusi, kad jų gamyklos vykdo griežtą kokybės kontrolę. Tačiau oficiali reakcija sukėlė daugiau klausimų negu atsakymų.
Grėsmė „Volvo“ reputacijai
Net jei šis atvejis yra susijęs tik su pavieniais pardavėjais, jis vis tiek gali rimtai pakenkti „Volvo“ įvaizdžiui. Pirkėjai tikisi aukščiausios kokybės, ypač kai kalbama apie prabangių automobilių segmentą.
Jei gamintojas nesugeba užtikrinti, kad į jo automobilius būtų montuojami originalūs komponentai, tai gali sukelti rimtų abejonių dėl tiekimo grandinės kontrolės ir gamintojo skelbiamų vertybių.