• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Siemens“ pasirašė susitarimą su „Airbus“ ir „Rolls-Royce“ dėl naujos kartos lėktuvo prototipo „E-Fan X“, kuriame bus naudojama hibridinė traukos sistema. Šis prototipas taps svarbiu žingsniu siekiant ateityje pristatyti pirmą hibridinį elektrinį lėktuvą, kuris bus gerokai efektyvesnis už šiandien naudojamus komercinio oro transporto lainerius.
„Siemens“ būsimąjį lėktuvo prototipą aprūpins elektriniais varikliais, jų keitikliais, elektros paskirstymo ir valdymo įranga. „Rolls-Royce“ bus atsakinga už turboreaktyvinius variklius, elektros generatorių ir traukos jėgos valdymo sistemas. Bendrovė taip pat adaptuos traukos mentes „Siemens“ elektrinei pavarai, jai sukurs specialų korpusą.
Tuo metu viena didžiausių pasaulyje lėktuvų gamintojų „Airbus“ turės pasirūpinti visų technologijų integracija, hibridinės elektrinės traukos sistemos valdymo sprendimu ir jos suderinamumu su kitomis skrydžio valdymo sistemomis.
Planuojama, kad lėktuvo prototipas „E-Fan X“ su hibridine traukos sistema savo pirmajam skrydžiui pakils 2020 metais. Prototipas bus paremtas „BAE 146“ lėktuvo modeliu, kuriame vienas iš keturių tradicinių variklių bus pakeistas elektrine 2 MW galios pavara. Sėkmingai užbaigus bandymus, lėktuve bus sumontuota antra elektrinė pavara.
Prototipas „E-Fan X“ padės patikrinti įvairias hibridinės traukos sistemos charakteristikas – jos atsparumą temperatūros poveikiui, elektrinės traukos sistemos valdymą, aukščio ir judėjimo poveikį elektros sistemai, jos atsparumą elektromagnetiniams trikdžiams. Įsitikinus hibridinės technologijos saugumu ir patikimumu, ateityje ji turėtų būti naudojama vienos eilės keleiviniuose lėktuvuose, galinčiuose gabenti apie 130 žmonių.
Hibridiniai lėktuvai vadinami trečios kartos aviacijos eros pradininkais, kurie gali padėti pasiekti ambicingus ES tikslus dėl oro transporto. Europos Komisija savo aviacijos strategijoje iki 2050-ųjų yra numačiusi sumažinti lėktuvų išmetamą anglies dvideginio kiekį 75 proc., azoto oksidų kiekį – 90 proc., o triukšmo lygį – 65 procentais. Šiandien egzistuojančios aviacijos technologijos nėra pajėgios pasiekti šių tikslų, todėl hibridinė traukos sistema vertinama kaip didžiausią potencialą turinti netolimos ateities technologija.
Be to, tikimasi, kad šio projekto metu bus aiškiau apibrėžti reikalavimai, keliami naujos kartos hibridiniams lėktuvams. Jo metu tikimasi prisidėti išugdant naują projektuotojų ir inžinierių kartą, kurie ateityje galės kurti inovatyvias oro transporto priemones.

„Siemens“ pasirašė susitarimą su „Airbus“ ir „Rolls-Royce“ dėl naujos kartos lėktuvo prototipo „E-Fan X“, kuriame bus naudojama hibridinė traukos sistema. Šis prototipas taps svarbiu žingsniu siekiant ateityje pristatyti pirmą hibridinį elektrinį lėktuvą, kuris bus gerokai efektyvesnis už šiandien naudojamus komercinio oro transporto lainerius.
„Siemens“ būsimąjį lėktuvo prototipą aprūpins elektriniais varikliais, jų keitikliais, elektros paskirstymo ir valdymo įranga. „Rolls-Royce“ bus atsakinga už turboreaktyvinius variklius, elektros generatorių ir traukos jėgos valdymo sistemas. Bendrovė taip pat adaptuos traukos mentes „Siemens“ elektrinei pavarai, jai sukurs specialų korpusą.
Tuo metu viena didžiausių pasaulyje lėktuvų gamintojų „Airbus“ turės pasirūpinti visų technologijų integracija, hibridinės elektrinės traukos sistemos valdymo sprendimu ir jos suderinamumu su kitomis skrydžio valdymo sistemomis.
Planuojama, kad lėktuvo prototipas „E-Fan X“ su hibridine traukos sistema savo pirmajam skrydžiui pakils 2020 metais. Prototipas bus paremtas „BAE 146“ lėktuvo modeliu, kuriame vienas iš keturių tradicinių variklių bus pakeistas elektrine 2 MW galios pavara. Sėkmingai užbaigus bandymus, lėktuve bus sumontuota antra elektrinė pavara.
Prototipas „E-Fan X“ padės patikrinti įvairias hibridinės traukos sistemos charakteristikas – jos atsparumą temperatūros poveikiui, elektrinės traukos sistemos valdymą, aukščio ir judėjimo poveikį elektros sistemai, jos atsparumą elektromagnetiniams trikdžiams. Įsitikinus hibridinės technologijos saugumu ir patikimumu, ateityje ji turėtų būti naudojama vienos eilės keleiviniuose lėktuvuose, galinčiuose gabenti apie 130 žmonių.
Hibridiniai lėktuvai vadinami trečios kartos aviacijos eros pradininkais, kurie gali padėti pasiekti ambicingus ES tikslus dėl oro transporto. Europos Komisija savo aviacijos strategijoje iki 2050-ųjų yra numačiusi sumažinti lėktuvų išmetamą anglies dvideginio kiekį 75 proc., azoto oksidų kiekį – 90 proc., o triukšmo lygį – 65 procentais. Šiandien egzistuojančios aviacijos technologijos nėra pajėgios pasiekti šių tikslų, todėl hibridinė traukos sistema vertinama kaip didžiausią potencialą turinti netolimos ateities technologija.
Be to, tikimasi, kad šio projekto metu bus aiškiau apibrėžti reikalavimai, keliami naujos kartos hibridiniams lėktuvams. Jo metu tikimasi prisidėti išugdant naują projektuotojų ir inžinierių kartą, kurie ateityje galės kurti inovatyvias oro transporto priemones.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų