• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įžymusis Carroll Shelby buvo ne tik įžymus lenktynininkas, bet talentingas automobilių konstruktorius.
Po „Shelby“ markės ženkliuku buvo sukurta aibė skirtingų, didžiulę išliekamąją vertę turinčių modelių, tačiau kaip ir daugelis mažyčių kompanijų, taip ir „Shelby“ vieną dieną nusprendė tapti ambicingu, daugybę vilčių teikiančiu automobilių gamintoju.

Įžymusis Carroll Shelby buvo ne tik įžymus lenktynininkas, bet talentingas automobilių konstruktorius.
Po „Shelby“ markės ženkliuku buvo sukurta aibė skirtingų, didžiulę išliekamąją vertę turinčių modelių, tačiau kaip ir daugelis mažyčių kompanijų, taip ir „Shelby“ vieną dieną nusprendė tapti ambicingu, daugybę vilčių teikiančiu automobilių gamintoju.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ford Mustang


Nuo pat pirmųjų „Shelby“ įkūrimo dienų Carroll Shelby specializavosi tam tikrų modelių tobulinimu, dinamikos ir važiavimo savybių gerinimu. Tuo tarpu autentiškų, originalių projektų sąrašas buvo absoliučiai tuščias.
Po gausybės metų, praleistų tobulinant kitų gamintojų modelius, 1996-aisiais „Shelby“ markės įkūrėjas nusprendė imtis ryžtingų veiksmų – sukurti pirmąjį „Shelby“ markės modelį, kuris neturėtų nieko bendro su „AC Cobra“ ar „Ford Mustang“. Kaip bebūtų keista, tačiau pirmasis „Shelby“ modelis neturėjo nieko bendro netgi su „Ford“ – bendrove, kuri daugelį metų glaudžiai bendradarbiavo su ponu Shelby.

REKLAMA

Pirmasis Shelby modelis - Shelby Series 1


Naujo sportiško automobilio idėją sumanęs „Shelby“ markės vadovas nusprendė kreiptis pagalbos į kitą Jungtinių Valstijų automobilių pramonės gigantą – „General Motors“. Šio koncerno atsarginių detalių sandėlyje buvo keletas itin svarbių komponentų, kurie palengvintų būsimo modelio kūrimo procesą.
Naujojo modelio varomuoju motyvu tapo „Aurora“ vardu pramintas 4 litrų darbinio tūrio, 8 cilindrų benzininis variklis, išvystantis 324 arklio galias (esant 6500 aps/min.) ir 390 Nm sukimo momentą (esant 5000 aps/min.).

REKLAMA
REKLAMA

Pirmasis Shelby modelis -Shelby Series 1


„Shelby“ specialistai siekdami išgauti kuo geresnę dinamiką, didžioji dalis automobilio struktūros buvo pagaminta iš aliuminio. Tuo tarpu priekyje ir gale pūpso europietiška, nepriklausoma pakabos konfigūracija.
Pagal pirminį planą, gamintojos įkūrėjas planavo pagaminti maždaug 250 „Shelby Series 1“ automobilių, ir kiekvieną egzempliorių pardavinėti po maždaug 100 tūkst. dolerių. Atsižvelgiant į faktą, jog didžioji dalis „Shelby“ kūrinių sugeba labai greitai pasiekti 1 mln. dolerių vertės ribą, numatoma „Shelby Series 1“ kaina atrodė ypatingai maža.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmasis Shelby modelis - Shelby Series 1


Vis dėlto, ypatingai daug ambicijų demonstravusi kompanija labai greitai susidūrė su elementariomis problemomis, kurių išvengia daugiau patirties turintis gamintojas. Pagrindinė problema buvo netinkamai sustyguotas gamybos ir reikalingų komponentų tiekimo procesas. Didžiuliu galvos skausmu tapo ir naujas automobilių homologacijos procesas, kuris iš automobilių gamintojų reikalavo žymiai aukštesnės kokybės produktų.
Paskutine kliūtimi tapo „Venture Corporation“, kuri 1999-aisiais metais įsigijo „Shelby“ bendrovę, tikėdamasi pasinaudoti Carroll Shelby idėjomis ir vardu, jog galėtų išplėsti šios markės galimybių ribas. O, bet, tačiau. 2004 metais „Venture Corporation“ paskelbė bankrotą, Carroll Shelby suformavo naują bendrovę ir galiausiai „Shelby“ valdymą vėl perėmė į savo rankas.

REKLAMA

Pirmasis Shelby modelis - Shelby Series 1


Nusprendęs pradėti naują „Shelby“ markės gyvavimo etapą, Carroll Shelby neapleido sportiško, autentiško „Shelby“ modelio gyvavimo idėjos. Vis dėlto, siekdamas apeiti itin brangų homologacijos procesą, įžymusis ponas Shelby nusprendė „Shelby Series 1“ pardavinėti kaip „Kit Car“ tipo automobilius. Jie į pirkėjų namus atvykdavo neturėdami nei variklio, nei transmisijos.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų