Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nors daugelis įsivaizduoja, jog „Ford Mustang" yra Amerikiečių ikona, iš tikro šį titulą su pasididžiavimu nešioja „Chevrolet Corvette". Seniausias šios šalies sportiškas automobilis, kuris per savo egzistenciją vienintelis nuolatos stengėsi konkuruoti su Europietiškais ir Japoniškais konkurentais.
Šiais metais šis automobilis švenčia ne tik naujos kartos modelio debiutą, bet ir šešiasdešimties metų jubiliejų. Tad ta proga, norime deramai pagerbti šį modelį ir šiek tiek peržvelgti jo istoriją.
Idėja sukurti sportišką „Chevrolet Corvette" automobilį kilo „General Motors" inžinieriui Harley Earl. Tuo metu, sportiškų automobilių pasiūla buvo pakankamai maža, o šio segmento lyderiai buvo „Jaguar". Harley Earl teigdavo, jog norėjo sukurti ne ką prastesnį automobilį negu „Jaguar XK 120". Įtikinęs „General Motors" vadovybę, kompanija 1953 metais pristatė pirmosios kartos „Corvette", kuri tuo metu dėvėjo visai kitokį vardą - „Motorama".
Bene didžiausias pirmosios kartos modelio privalumas - lengvas kėbulas, kuris buvo pagamintas iš stiklo pluošto. Tiesa, didelės ambicijos susidūrė su realybę, nes pirmieji modeliai turėjo daugybę patikimumo problemų.
Nors automobiliai ir buvo surenkami rankomis, tačiau pagamintų skaičius buvo palyginus didelis. Per metus buvo pagaminama 3640 automobilių.
Vos po trijų pirmosios kartos „Corvette" gamybos metų, kompanija pristatė atnaujintą modelį. Išvaizda tapo patrauklesnė, modernesnė, o po kapotu buvo pradėtas montuoti aštuonių cilindrų benzininis motoras.
„Corvette" greičiau evoliucionavo negu „Porsche" sugebėdavo pakeisti „911" formą. 1958 metais modelis buvo dar kartą atnaujintas ir patobulintas. Automobilis gavo dvigubus žibintus, galingesnius benzininius variklius, kurių galia svyravo tarp 230 - 290 arklio galių.
Ties šiuo „Corvette" modeliu, kompanija pagaliau „užkabino" pirkėjus. Per metus „Chevrolet" parduodavo šiek tiek daugiau negu 14,000 šio modelio vienetų.
„Corvette" kūrėjas tikrai tikėjo, jog šis modelis gali pasipriešinti Europietiškiems modeliams. Puikiausias jėgų išbandymas yra lenktynės, kuriose išlenda visi netinkami galai. Nuotraukoje matote visą armiją lenktynėms ruoštų „Corvette" automobilių.
Forma, kuri šiuo metu laikoma legendine. 1963 metais buvo pristatyta „Corvette Sting Ray". Taip pat, tai yra pirmasis „Corvette" kabrioletas.
Tais pačiais 1963 metais, „Chevrolet" pristatė ir šio modelio kupė versiją. Iki šiol šis automobilis laikomas vienu gražiausių Amerikietišku automobiliu per visą šios šalies industrijos istoriją. Šio modelio dizaineris teigė, jog įkvėpimo sėmėsi iš „Bugatti 57 SC".
Iki 1968 metų gamintas modelis išpopuliarėjo akimirksniu. Nors modelis buvo tobulinamas ir atnaujinamas kasmet, tačiau daugelis šio modelio gerbėjų teigia, jog tai buvo pati geriausia „Corvette" karta.
1968 metais buvo pristatyta visiškai nauja, trečioji, modelio karta. Šioji modelio karta pirmą kartą buvo siūloma su nuimamu stogu. Vairuotojas gali pats nusiimti stogą ir įsimesti jį bagažinę. Variklių galia išaugo iki 435 arklio galių.
Bėgant metams ir pasaulį užklupusi naftos krizė paveikė ir „Corvette" pardavimus ir tolimesnį tobulėjimą. Bėgant metams, modelis buvo siūlomas su plastikiniais bamperiais, variklių galia nukrito iki 230 arklio galių. „Chevrolet" buvo sukūrusi specialią modifikaciją skirtą saulėtai Kalifornijos valstijai. Speciali modifikacija buvo aprūpinta vos 180 arklio galių išvystančiu motoru.
1983 metų pavasarį prekyboje debiutavo ketvirtos kartos modelis. Naujasis modelis atitiko tuometinius saugumo ir emisijų reikalavimus. Taip pat daugelis ekspertų pripažino, jog tai buvo maloniausiai valdoma „Corvette" karta.
Po ilgos pertraukos, „Chevrolet" pristatė „Corvette" kabrioletą 1986 metais. Jeigu žvilgtelėtume į ketvirtosios kartos benzininių variklių galios diapazoną, jis buvo nuo 205 iki 405 arklio galių.
1988 metais Detroito automobilių parodoje, „Chevrolet" pristatė „Corvette Indy" koncepciją. Keturiais varomais ratais automobilis buvo sukurtas kartu su „Lotus" inžinieriais. Automobilis buvo aprūpintas „Ilmor-Chevrolet" sukurtu varikliu, kuris turėjo patekti į lenktyninius bolidus.
1997 metai buvo pažymėti naujos kartos „Corvette" debiutu. Penktoji modelio karta turėjo visiškai naujos kartos benzininius variklius, važiuoklę ir dar daugybę kitų komponentų. Šis modelis išsiskyrė tuo, jog pirmą kartą „Corvette" vardas buvo pradedamas pripažinti ir už JAV ribų, išskirtinai Europoje.
Suraskime dešimt skirtumų, tokį žaidimą mėgdavo žaisti daugelis automobilių žurnalistų, kai 2005 metais buvo pristatyta modernizuota „C6" modelio karta.
Iki šiol „Chevrolet" pagamino daugiau negu 1,6 milijono „Corvette" modelių. Nors kupė kėbulo tipas vis dar yra populiaresnis, tačiau kabrioletas pardavimų skaičių lentelėse jam mina ant kulnų.
Tarp gamintojų prasidėjus arklio galių karui, „Chevrolet" nusprendė šio šanso nepramiegoti ir suteikti šansą „Corvette" modeliui. Inžinieriai į šį modelį sumontavo 647 arklio galias ir 823 NM sukimo momentą išvystantį variklį, kuris leido modeliui iki 100 km/h įsibėgėti per 3,4 sekundės.
„Chevrolet" yra ilgalaikė Le Mano varžybų dalyvė ir laimėtoja. 2010 metais kompanijai buvo itin svarbūs, nes tada sukako 50 metų, kai „Corvette" dalyvauja Le Mano varžybose.
Šiais metais „Chevrolet" pristatė visiškai naują, modernią ir technologiškai pažangesnė „Corvette" kartą, kuri prekyboje pasirodys dar šiais metais. „Chevrolet" planuose yra ir šio modelio eksportas į Europą.
Nors daugelis įsivaizduoja, jog „Ford Mustang" yra Amerikiečių ikona, iš tikro šį titulą su pasididžiavimu nešioja „Chevrolet Corvette". Seniausias šios šalies sportiškas automobilis, kuris per savo egzistenciją vienintelis nuolatos stengėsi konkuruoti su Europietiškais ir Japoniškais konkurentais.
Šiais metais šis automobilis švenčia ne tik naujos kartos modelio debiutą, bet ir šešiasdešimties metų jubiliejų. Tad ta proga, norime deramai pagerbti šį modelį ir šiek tiek peržvelgti jo istoriją.
Idėja sukurti sportišką „Chevrolet Corvette" automobilį kilo „General Motors" inžinieriui Harley Earl. Tuo metu, sportiškų automobilių pasiūla buvo pakankamai maža, o šio segmento lyderiai buvo „Jaguar". Harley Earl teigdavo, jog norėjo sukurti ne ką prastesnį automobilį negu „Jaguar XK 120". Įtikinęs „General Motors" vadovybę, kompanija 1953 metais pristatė pirmosios kartos „Corvette", kuri tuo metu dėvėjo visai kitokį vardą - „Motorama".
Bene didžiausias pirmosios kartos modelio privalumas - lengvas kėbulas, kuris buvo pagamintas iš stiklo pluošto. Tiesa, didelės ambicijos susidūrė su realybę, nes pirmieji modeliai turėjo daugybę patikimumo problemų.
Nors automobiliai ir buvo surenkami rankomis, tačiau pagamintų skaičius buvo palyginus didelis. Per metus buvo pagaminama 3640 automobilių.
Vos po trijų pirmosios kartos „Corvette" gamybos metų, kompanija pristatė atnaujintą modelį. Išvaizda tapo patrauklesnė, modernesnė, o po kapotu buvo pradėtas montuoti aštuonių cilindrų benzininis motoras.
„Corvette" greičiau evoliucionavo negu „Porsche" sugebėdavo pakeisti „911" formą. 1958 metais modelis buvo dar kartą atnaujintas ir patobulintas. Automobilis gavo dvigubus žibintus, galingesnius benzininius variklius, kurių galia svyravo tarp 230 - 290 arklio galių.
Ties šiuo „Corvette" modeliu, kompanija pagaliau „užkabino" pirkėjus. Per metus „Chevrolet" parduodavo šiek tiek daugiau negu 14,000 šio modelio vienetų.
„Corvette" kūrėjas tikrai tikėjo, jog šis modelis gali pasipriešinti Europietiškiems modeliams. Puikiausias jėgų išbandymas yra lenktynės, kuriose išlenda visi netinkami galai. Nuotraukoje matote visą armiją lenktynėms ruoštų „Corvette" automobilių.
Forma, kuri šiuo metu laikoma legendine. 1963 metais buvo pristatyta „Corvette Sting Ray". Taip pat, tai yra pirmasis „Corvette" kabrioletas.
Tais pačiais 1963 metais, „Chevrolet" pristatė ir šio modelio kupė versiją. Iki šiol šis automobilis laikomas vienu gražiausių Amerikietišku automobiliu per visą šios šalies industrijos istoriją. Šio modelio dizaineris teigė, jog įkvėpimo sėmėsi iš „Bugatti 57 SC".
Iki 1968 metų gamintas modelis išpopuliarėjo akimirksniu. Nors modelis buvo tobulinamas ir atnaujinamas kasmet, tačiau daugelis šio modelio gerbėjų teigia, jog tai buvo pati geriausia „Corvette" karta.
1968 metais buvo pristatyta visiškai nauja, trečioji, modelio karta. Šioji modelio karta pirmą kartą buvo siūloma su nuimamu stogu. Vairuotojas gali pats nusiimti stogą ir įsimesti jį bagažinę. Variklių galia išaugo iki 435 arklio galių.
Bėgant metams ir pasaulį užklupusi naftos krizė paveikė ir „Corvette" pardavimus ir tolimesnį tobulėjimą. Bėgant metams, modelis buvo siūlomas su plastikiniais bamperiais, variklių galia nukrito iki 230 arklio galių. „Chevrolet" buvo sukūrusi specialią modifikaciją skirtą saulėtai Kalifornijos valstijai. Speciali modifikacija buvo aprūpinta vos 180 arklio galių išvystančiu motoru.
1983 metų pavasarį prekyboje debiutavo ketvirtos kartos modelis. Naujasis modelis atitiko tuometinius saugumo ir emisijų reikalavimus. Taip pat daugelis ekspertų pripažino, jog tai buvo maloniausiai valdoma „Corvette" karta.
Po ilgos pertraukos, „Chevrolet" pristatė „Corvette" kabrioletą 1986 metais. Jeigu žvilgtelėtume į ketvirtosios kartos benzininių variklių galios diapazoną, jis buvo nuo 205 iki 405 arklio galių.
1988 metais Detroito automobilių parodoje, „Chevrolet" pristatė „Corvette Indy" koncepciją. Keturiais varomais ratais automobilis buvo sukurtas kartu su „Lotus" inžinieriais. Automobilis buvo aprūpintas „Ilmor-Chevrolet" sukurtu varikliu, kuris turėjo patekti į lenktyninius bolidus.
1997 metai buvo pažymėti naujos kartos „Corvette" debiutu. Penktoji modelio karta turėjo visiškai naujos kartos benzininius variklius, važiuoklę ir dar daugybę kitų komponentų. Šis modelis išsiskyrė tuo, jog pirmą kartą „Corvette" vardas buvo pradedamas pripažinti ir už JAV ribų, išskirtinai Europoje.
Suraskime dešimt skirtumų, tokį žaidimą mėgdavo žaisti daugelis automobilių žurnalistų, kai 2005 metais buvo pristatyta modernizuota „C6" modelio karta.
Iki šiol „Chevrolet" pagamino daugiau negu 1,6 milijono „Corvette" modelių. Nors kupė kėbulo tipas vis dar yra populiaresnis, tačiau kabrioletas pardavimų skaičių lentelėse jam mina ant kulnų.
Tarp gamintojų prasidėjus arklio galių karui, „Chevrolet" nusprendė šio šanso nepramiegoti ir suteikti šansą „Corvette" modeliui. Inžinieriai į šį modelį sumontavo 647 arklio galias ir 823 NM sukimo momentą išvystantį variklį, kuris leido modeliui iki 100 km/h įsibėgėti per 3,4 sekundės.
„Chevrolet" yra ilgalaikė Le Mano varžybų dalyvė ir laimėtoja. 2010 metais kompanijai buvo itin svarbūs, nes tada sukako 50 metų, kai „Corvette" dalyvauja Le Mano varžybose.
Šiais metais „Chevrolet" pristatė visiškai naują, modernią ir technologiškai pažangesnė „Corvette" kartą, kuri prekyboje pasirodys dar šiais metais. „Chevrolet" planuose yra ir šio modelio eksportas į Europą.