• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Praėjus 2011 metų Omnitel 1000 km lenktynių aistroms pakalbinome komandos Artas RACING PBS vadą Artūrą Mrazauską. Primename, kad su Lexus IS-F lenktynėse važiavusi komanda startavusi beveik iš pačio galo bendroje įskaitoje užėmė 4 vietą, o savo GT klasėje nusileido tik Spyker bolidui ir liko antri.
Paklaustas ar ilgai šventė sėkmingą pasirodymą Artūras sakė, kad juos labai džiugina rezultatas, tačiau specialaus šventimo nerengė. Ko gero tai ne ta komanda, kuri statys barą paplūdimyje, o tiesiog darys tai ką labai mėgsta.


Sėkmė lenktynėse
Prieš startą lenktynininkai su Lexus IS-F turėjo tikslą pabaigti lenktynes. Nes tai praktiškai standartinis automobilis. Net pakabą buvo nuspręsta palikti standartinę. Pirkta sportinė nepasiteisino. Ir apskritai, kaip minėjo Arturas Mrazauskas, ne vienas jo aplinkos žmogus tik gūžčiojo pečiais, sužinojęs į kokią aferą veliasi komanda. Kur kas paprasčiau buvo lenktynėms ruošti panašios galios BMW automobilį. Nes toks Lexus IS-F ilgų distancijų lenktynėse yra važiavęs tik kartą. Ir jį ruošė Toyotos sportinis padalinys Europoje. Nepaisant to, sprendimas pasiteisino.
Didžiausios variklio ir greičių dėžės kaitimo problemos nekilo paskutinėmis dienomis prieš lenktynes pastačius papildomą greičių dėžės aušinimo radiatorių ir tepalo siurblį. Visų lenktynių metu greičių dėžės temperatūra nepakilo aukščiau 90 laipsnių.
Žinoma prie pergalės prisidėjo ir dėkingas oras bei teisinga taktika. Kaip bebūtų ironiška, tačiau tokią taktiką padiktavo ratlankių stygius. Lexus IS-F naudoja specifinius ratlankius, kurių prieš lenktynes komanda nespėjo parsisiųsti. Todėl teko verstis su keliais komplektais. Žinoma pagrindiniai buvo apauti slik tipo padangomis. O pagalbiniai mūvėjo Toyo R888 gatvinius semi slikus. Prasidėjus nestipriam lietui, komanda jais ir apavė bolidą. Tuo tarpu mechanikai bėgo permontuoti lietaus padangas. Taip gavosi, kad kai trasa dar nebuvo pilnai šlapia bolidas važiavo su savotiškomis "pusiau lietaus" padangomis. Kas ir leido komandai nelėtinti važiavimo tempo. Tada ir buvo pagrindinis lūžis leidęs Lexus IS-F išsiveržti į trečia vietą. Vėliau juos aplenkė pataisytas Spyker.


Ar bolidas tinkamas lenktynėms?
Iš pirmo žvilgsnio šis bolidas atrodo kaip limuzinas. Jis buvo sunkiausias iš visų Omnitel 1000 km lenktynėse dalyvavusių automobilių. Svėrė net 1550 Kg. Artūras prisipažino, kad dabar pamąstantis, jog rizika buvo didelė. Juk paprasti vyrukai iš Europos pakraščio ėmėsi lenktyniauti neturėdami supratimo apie šios mašinos specifiką. Tačiau kaip rodo greičiausių ratų rezultatai, tai tikrai pajėgi mašina. Ji ne ką nusileidžia savo pagrindiniam konkurentui BMW M3. Tiesa, tai taip pat gan mėgstanti benziną. Vienam ratui jai reikia 1,4 litro benzino.
Kalbant apie komandos darbą, jis taip pat prisidėjo prie gero rezultato. Ypač tada kai reikėjo derinti automobilio nustatymus. Čia nepakeičiamas buvo komandos lenktynininkas ir konsultantas Darius Baltramiejūnas. Artūras džiaugėsi, kad su jais dirba žmogus, kuris ne tik labai greitas trasoje, bet ir gerai nusimano technikoje. O tokių Lietuvoje nedaug.


O kas toliau?
Arturas Mrazauskas sakė, kad kur lenktyniaus toliau dar nėra galvojęs. Tačiau yra gavęs pakvietimą važiuoti 24 valandų lenktynėse Barselonoje. Pirmas darbas kurį padarys komanda, tai pažiūrės agregatų, o ypač greičių dėžės, susidėvėjimą. Tik tada bus aišku kaip krūvį atlaikė technika.
Taip pat dar daug galima padirbėti dėl bolido gerinimo. Omnitel 1000 km lenktynėse komanda nerizikavo naudoti savo sukurtą dugno aerodinaminį paketą. Kas galėjo pridėti greičio greituose posūkiuose. Lenktynėse naudotos perdarytos Porsche stabdžių kaladėlės taip pat dilo netolygiai. Ir žinoma, nauji sportiniai amortizatoriai. Pirmas dalykas, kurį gaus Lexus IS-F.
Tik tada galima pagalvoti apie Barseloną ir kitas ilgų distancijų lenktynes. Žinoma labai svarbu, kad ir rėmėjai susidomėtu šiuo bolidu. Jau pirmose lenktynėse jis buvo pastebimas ir reklamavo komandos rėmėją PBS. Tikimės, kad ir ateityje atsiras žmonių, kurie pamatys naudą tokiame rėmime.
Už pasidalintas mintis dėkojame Arturą Mrazauską.
Automanas linki Artas RACING PBS komandai rezultatų kartelę kelti vis aukščiau.














Praėjus 2011 metų Omnitel 1000 km lenktynių aistroms pakalbinome komandos Artas RACING PBS vadą Artūrą Mrazauską. Primename, kad su Lexus IS-F lenktynėse važiavusi komanda startavusi beveik iš pačio galo bendroje įskaitoje užėmė 4 vietą, o savo GT klasėje nusileido tik Spyker bolidui ir liko antri.
Paklaustas ar ilgai šventė sėkmingą pasirodymą Artūras sakė, kad juos labai džiugina rezultatas, tačiau specialaus šventimo nerengė. Ko gero tai ne ta komanda, kuri statys barą paplūdimyje, o tiesiog darys tai ką labai mėgsta.


Sėkmė lenktynėse
Prieš startą lenktynininkai su Lexus IS-F turėjo tikslą pabaigti lenktynes. Nes tai praktiškai standartinis automobilis. Net pakabą buvo nuspręsta palikti standartinę. Pirkta sportinė nepasiteisino. Ir apskritai, kaip minėjo Arturas Mrazauskas, ne vienas jo aplinkos žmogus tik gūžčiojo pečiais, sužinojęs į kokią aferą veliasi komanda. Kur kas paprasčiau buvo lenktynėms ruošti panašios galios BMW automobilį. Nes toks Lexus IS-F ilgų distancijų lenktynėse yra važiavęs tik kartą. Ir jį ruošė Toyotos sportinis padalinys Europoje. Nepaisant to, sprendimas pasiteisino.
Didžiausios variklio ir greičių dėžės kaitimo problemos nekilo paskutinėmis dienomis prieš lenktynes pastačius papildomą greičių dėžės aušinimo radiatorių ir tepalo siurblį. Visų lenktynių metu greičių dėžės temperatūra nepakilo aukščiau 90 laipsnių.
Žinoma prie pergalės prisidėjo ir dėkingas oras bei teisinga taktika. Kaip bebūtų ironiška, tačiau tokią taktiką padiktavo ratlankių stygius. Lexus IS-F naudoja specifinius ratlankius, kurių prieš lenktynes komanda nespėjo parsisiųsti. Todėl teko verstis su keliais komplektais. Žinoma pagrindiniai buvo apauti slik tipo padangomis. O pagalbiniai mūvėjo Toyo R888 gatvinius semi slikus. Prasidėjus nestipriam lietui, komanda jais ir apavė bolidą. Tuo tarpu mechanikai bėgo permontuoti lietaus padangas. Taip gavosi, kad kai trasa dar nebuvo pilnai šlapia bolidas važiavo su savotiškomis "pusiau lietaus" padangomis. Kas ir leido komandai nelėtinti važiavimo tempo. Tada ir buvo pagrindinis lūžis leidęs Lexus IS-F išsiveržti į trečia vietą. Vėliau juos aplenkė pataisytas Spyker.


Ar bolidas tinkamas lenktynėms?
Iš pirmo žvilgsnio šis bolidas atrodo kaip limuzinas. Jis buvo sunkiausias iš visų Omnitel 1000 km lenktynėse dalyvavusių automobilių. Svėrė net 1550 Kg. Artūras prisipažino, kad dabar pamąstantis, jog rizika buvo didelė. Juk paprasti vyrukai iš Europos pakraščio ėmėsi lenktyniauti neturėdami supratimo apie šios mašinos specifiką. Tačiau kaip rodo greičiausių ratų rezultatai, tai tikrai pajėgi mašina. Ji ne ką nusileidžia savo pagrindiniam konkurentui BMW M3. Tiesa, tai taip pat gan mėgstanti benziną. Vienam ratui jai reikia 1,4 litro benzino.
Kalbant apie komandos darbą, jis taip pat prisidėjo prie gero rezultato. Ypač tada kai reikėjo derinti automobilio nustatymus. Čia nepakeičiamas buvo komandos lenktynininkas ir konsultantas Darius Baltramiejūnas. Artūras džiaugėsi, kad su jais dirba žmogus, kuris ne tik labai greitas trasoje, bet ir gerai nusimano technikoje. O tokių Lietuvoje nedaug.


O kas toliau?
Arturas Mrazauskas sakė, kad kur lenktyniaus toliau dar nėra galvojęs. Tačiau yra gavęs pakvietimą važiuoti 24 valandų lenktynėse Barselonoje. Pirmas darbas kurį padarys komanda, tai pažiūrės agregatų, o ypač greičių dėžės, susidėvėjimą. Tik tada bus aišku kaip krūvį atlaikė technika.
Taip pat dar daug galima padirbėti dėl bolido gerinimo. Omnitel 1000 km lenktynėse komanda nerizikavo naudoti savo sukurtą dugno aerodinaminį paketą. Kas galėjo pridėti greičio greituose posūkiuose. Lenktynėse naudotos perdarytos Porsche stabdžių kaladėlės taip pat dilo netolygiai. Ir žinoma, nauji sportiniai amortizatoriai. Pirmas dalykas, kurį gaus Lexus IS-F.
Tik tada galima pagalvoti apie Barseloną ir kitas ilgų distancijų lenktynes. Žinoma labai svarbu, kad ir rėmėjai susidomėtu šiuo bolidu. Jau pirmose lenktynėse jis buvo pastebimas ir reklamavo komandos rėmėją PBS. Tikimės, kad ir ateityje atsiras žmonių, kurie pamatys naudą tokiame rėmime.
Už pasidalintas mintis dėkojame Arturą Mrazauską.
Automanas linki Artas RACING PBS komandai rezultatų kartelę kelti vis aukščiau.












REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų