• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo narys Mykolas Majauskas teikia įstatymų pataisas, įtvirtinančias draudimą bendrojo naudojimo vietose laikyti neregistruotas, galiojančios techninės apžiūros neturinčias transporto priemones ir numatančias draudimą už teisės akto nepaisymą. Pakoregavus galiojančią tvarką, tokio automobilio laikymas bendrojo naudojimo vietose iš pradžių užtrauktų įspėjimą, atlikus nusižengimą pakartotinai – piniginę baudą su galimybe transporto priemonę konfiskuoti, o padarius tą patį nusižengimą trečią kartą – piniginę baudą kartu skiriant privalomą transporto priemonės konfiskavimą.
„Daugiabučių kiemai, gatvės, stovėjimo aikštelės ir kitos bendro naudojimo vietos dūsta nuo neeksploatuojamų, dalyvavimui viešajame eisme netinkamų automobilių. Šie automobiliai be priežiūros paliekami metų metus ir nepelnytai užima ir taip trūkstamas automobilių statymo vietas. Pareigūnų duomenimis, tokių transporto priemonių kiemuose kartais būna net iki 20 proc. Iš gyventojų gaunamų skundų dėl tokių automobilių Vilniaus savivaldybė per metus gauna apie 2000, Kauno – apie 600, ir šis skaičius sparčiai auga“, – teigia M. Majauskas.
Pagal dabar galiojančius teisės aktus, neeksploatuojamos transporto priemonės laikymas bendrojo naudojimo vietose užtraukią administracinę atsakomybę, tačiau nei neeksploatuojamos transporto priemonės, nei bendrojo naudojimo vietų sąvokos nėra aiškiai apibrėžtos, taip paliekant daug vietos interpretacijoms. Priėmus pataisas, būtų aiškiai įtvirtinta, kad administracinė atsakomybė gresia tiek už sudegusių, išardytų ar turinčių kitų akivaizdžių defektų, tiek už neregistruotų ar be techninės apžiūros transporto priemonių laikymą keliuose, stovėjimo aikštelėse, kiemuose ir kitose panašiose bendro naudojimo vietose.
Ir nors augant skundų skaičiui savivaldybių dėmesys bendrojo naudojimo vietose stovintiems apleistiems automobiliams didėja, o problemos neretai išsprendžiamos po pirmų pareigūnų veiksmų, egzistuoja piktybinių pažeidėjų grupė, kurių perspėjimai ir piniginės nuobaudos neatbaido. „Jei pažeidėjas už tą patį nusižengimą yra baudžiamas trečią kartą, tai rodo, kad į perspėjimus ir pinigines baudas jis paprasčiausiai nereaguoja. Iš tokių asmenų neeksploatuojamas transporto priemones siūloma konfiskuoti privalomai, jei pažeidimas fiksuojamas trečią kartą. Privalomo konfiskavimo galimybė suveiktų kaip gera prevencinė priemonė, skatinanti anksčiau pasirūpinti savo automobiliu, žinant, kas laukia to nepadarius, – komentuoja parlamentaras. – Klaidinga manyti, kad bendrojo naudojimo vietas galima naudoti kaip privačią erdvę, neatsižvelgiant į greta gyvenančių interesus.“

Seimo narys Mykolas Majauskas teikia įstatymų pataisas, įtvirtinančias draudimą bendrojo naudojimo vietose laikyti neregistruotas, galiojančios techninės apžiūros neturinčias transporto priemones ir numatančias draudimą už teisės akto nepaisymą. Pakoregavus galiojančią tvarką, tokio automobilio laikymas bendrojo naudojimo vietose iš pradžių užtrauktų įspėjimą, atlikus nusižengimą pakartotinai – piniginę baudą su galimybe transporto priemonę konfiskuoti, o padarius tą patį nusižengimą trečią kartą – piniginę baudą kartu skiriant privalomą transporto priemonės konfiskavimą.
„Daugiabučių kiemai, gatvės, stovėjimo aikštelės ir kitos bendro naudojimo vietos dūsta nuo neeksploatuojamų, dalyvavimui viešajame eisme netinkamų automobilių. Šie automobiliai be priežiūros paliekami metų metus ir nepelnytai užima ir taip trūkstamas automobilių statymo vietas. Pareigūnų duomenimis, tokių transporto priemonių kiemuose kartais būna net iki 20 proc. Iš gyventojų gaunamų skundų dėl tokių automobilių Vilniaus savivaldybė per metus gauna apie 2000, Kauno – apie 600, ir šis skaičius sparčiai auga“, – teigia M. Majauskas.
Pagal dabar galiojančius teisės aktus, neeksploatuojamos transporto priemonės laikymas bendrojo naudojimo vietose užtraukią administracinę atsakomybę, tačiau nei neeksploatuojamos transporto priemonės, nei bendrojo naudojimo vietų sąvokos nėra aiškiai apibrėžtos, taip paliekant daug vietos interpretacijoms. Priėmus pataisas, būtų aiškiai įtvirtinta, kad administracinė atsakomybė gresia tiek už sudegusių, išardytų ar turinčių kitų akivaizdžių defektų, tiek už neregistruotų ar be techninės apžiūros transporto priemonių laikymą keliuose, stovėjimo aikštelėse, kiemuose ir kitose panašiose bendro naudojimo vietose.
Ir nors augant skundų skaičiui savivaldybių dėmesys bendrojo naudojimo vietose stovintiems apleistiems automobiliams didėja, o problemos neretai išsprendžiamos po pirmų pareigūnų veiksmų, egzistuoja piktybinių pažeidėjų grupė, kurių perspėjimai ir piniginės nuobaudos neatbaido. „Jei pažeidėjas už tą patį nusižengimą yra baudžiamas trečią kartą, tai rodo, kad į perspėjimus ir pinigines baudas jis paprasčiausiai nereaguoja. Iš tokių asmenų neeksploatuojamas transporto priemones siūloma konfiskuoti privalomai, jei pažeidimas fiksuojamas trečią kartą. Privalomo konfiskavimo galimybė suveiktų kaip gera prevencinė priemonė, skatinanti anksčiau pasirūpinti savo automobiliu, žinant, kas laukia to nepadarius, – komentuoja parlamentaras. – Klaidinga manyti, kad bendrojo naudojimo vietas galima naudoti kaip privačią erdvę, neatsižvelgiant į greta gyvenančių interesus.“

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų