Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimo projektą, anot iniciatoriaus, paskatino ir specifinis komercinių, krovininių automobilių naudojimo dažnis bei grafikas, besiskiriantis nuo privačių automobilių naudojimo.
„Jei asmeniniais automobiliais daugiausiai naudojamasi tik ryte ir vakare, tarkime, važiuojant į darbą ir iš jo, tai komerciniais ar krovininiais automobiliais įprastai per parą naudojamasi žymiai ilgiau ir jais nuvažiuojami atstumai yra reikšmingai didesni. Tai sudaro svarbią CO2 emisijų transporto sektoriuje dalį.
Suteikiant kelių naudotojo mokesčio lengvatą gryniesiems
elektromobiliams, verslas būtų skatinamas taršesnes krovinines transporto priemones keisti į elektromobilius ir taip prisidėti prie transporto sektoriaus generuojamos taršos bei poveikio klimatui mažinimo“, – sako Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys K. Adomaitis.
„Siūloma lengvata gryniesiems elektromobiliams – tai iniciatyva, skatinanti žaliąjį kursą. Tai lyg lašas, kuris per laiką akmenį pratašo, nes būtent transporto sektoriaus vykdoma veikla turi itin didelę įtaką formuojant visuomenės įpročius kelyje“, – teigia vienas iš projekto teikėjų parlamentaras Marius Matijošaitis.
„Norėdami pasiekti Europos tikslą iki 2050 metų tapti pirmuoju neutralaus poveikio klimatui žemynu, ryžtingų sprendimų turime imtis jau dabar. Mokesčio lengvata komerciniams elektromobiliams yra puikus žingsnis link šio tikslo, tačiau dar laukia ilgas kelias ir daug svarbių sprendimų“, – tikina projekto palaikytoja, Seimo narė Ieva Pakarklytė.
Seimui galutinai pritarus Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimo projektui, mokesčio lengvata komercinio transporto gryniesiems elektromobiliams už naudojimąsi magistraliniais keliais įsigaliotų nuo 2023 m. liepos 1 d.