Antrą kartą aptarti Seat Leon dizainą nėra prasmės. Ispanijos gamintojo dizaineriams reikėtų atsistoti ir paploti. Segmente, kuriame didžioji dalis tokio tipo automobilių atrodo blankiai net ir šalia nuogos merginos, Seat Leon išsiskiria savo aštriomis linijomis.
Labai norėtume pasakyti, jog FR versija turi daugybę eksterjero patobulinimų, kurie kardinaliai pakeičia mašinos išvaizdą. Taip tikrai nėra. Visi FR modeliai gauna šiek tiek pakitusius priekinį ir galinį bamperį, didesnio skersmens lengvo lydinio ratlankius, keletą FR ženkliukų ir braškes primenančią - raudoną kėbulo spalvą. Tai nėra kardinalūs pasikeitimai, tačiau jie pastebimi net ir tų, kuriems automobiliai nėra labai įdomūs.
Palyginus su praeitais metais bandytu Seat Leon, interjere pakeitimų taip pat nedaug. Išskirti galėtume tik mažesnį ir malonų liesti vairą, duryse sumontuotas specialias juostas, kurios apie savo egzistavimą primins tik naktį ir Alcantra sėdynes.
Mygtukai, apdailos medžiagos, ergonomika, surinkimo kokybė nepakito. Kaip ir visos likusios Leon versijos, taip ir sportiškoji FR yra toks pats praktiškas, erdvus ir patogus šeimyninis automobilis.
Bagažinės tūris vienas didžiausių klasėje - 380 litrų.
Variklis yra vienas įdomiausių Leon FR komponentų. Tai yra visiškai naujas, keturių cilindrų, dviejų litrų darbinio tūrio dyzelinis agregatas išvystantis 183 arklio galias ir 380 NM sukimo momentą esant vos 1750 aps/min.
Pasak kompanijos atstovų, automobilis su šiuo varikliu iki 100 km/val. sugebės įsibėgėti per 7.5 sekundės, maksimalus greitis yra 228 km/val. Tai yra galingiausias dyzelinis variklis Seat Leon variklių gamoje. Norėdami dar daugiau fejerverkų, turėsite palipti vienu laipteliu aukščiau ir įsigyti Leon Cupra su 265 arklio galiomis.
Nuo ko pradėti? Kaip ir kiekvienas dyzelinis variklis, taip ir šis, automobilį „rauti“ iš vietos priverčia tik ribotame sūkių diapazone. 380 NM sukimo momentas juntamas nuo 1750 iki 3000 aps/min. Paspaudus akceleratoriaus pedalą, ekstazė trunka tik maždaug vieną sekundę. Mašina turi šešias pavaras, tad patys galite suskaičiuoti kiek apskritai trunka malonumą teikianti dalis. Aišku, variklį galima „pjauti“ iki 4000 aps/min, tačiau to daryti nerekomenduotume, nes nebus malonu nei jums, nei varikliui.
Vis dėlto, variklis tikrai efektyvus ir puikiai savo darbą atlieka, jeigu norite staigia pajudėti iš vietos arba ką nors aplenkti greitkelyje.
Ar reikėtų įvardinti vidutines kuro sąnaudas? Užmiestyje, priklausomai nuo greičio, galima laisvai sutilpti į 4.5-5 litrus šimtui kilometrų. Mieste situacija panaši. 6-7 litrai šimtui kilometrų, netaupant.
Nors sportiškoji FR versija turi 25 milimetrus sužemintą važiuoklę ir 18 colių lengvo lydinio ratlankius, Leon FR kelio nelygumus sugeria pagirtinai. Kadangi daugelis FR versijų gauna galinę nepriklausomą pakabą, dauguma komplimentų reikėtų skirti būtent jai. Vargu ar standartiniai modeliai, kurie vietoj nepriklausomos pakabos turi balkį, galėtų taip pat gerai sugerti kelio nelygumus su 18 colių ratlankiais.
Didžiausią siurprizą automobilis pateikia posūkiuose. Kad ir kaip bandytumėte išvesti automobilį iš kantrybės, kartais atrodo, jog Leon FR į kelią įsikimba savo aštriais nagais ir net nesiruošia paleisti. Iš rikiuotės jį šiek tiek išveda staigesnis stabdžių pedalo paspaudimas, tačiau apskritai - sukibimas su keliu įspūdingas.
Lietuvoje naujos kartos Seat Leon kainuoja nuo 52.764 litų. Tuo tarpu FR modifikacijų kainos prasideda nuo 63.109 litų. Pati pigiausia FR versija turės 1.4 litro benzininį motorą išvystantį 122 arklio galias ir pakankamai gausią bazinę įrangą.
Kiek kainuoja Leon FR su galingiausiu dyzeliniu motoru? 82.038 litus. Tai gali pasirodyti daug už hečbeką, tačiau rinkoje šiuo metu nieko panašaus tiesiog nėra. Analogiškas Volkswagen Golf GTD kainuoja nuo 95.950 litų. Variklis, važiuoklė ir kiti techniniai komponentai yra identiški, skiriasi tik išvaizda.
Galbūt už maždaug 80.000 litų galima įsigyti klasikinį hot hatch'ą su benzininiu varikliu? Galima. Už maždaug 70.000 litų galite įsigyti Kia Cee'd GT, kurio priekinius ratus suka 1.6 litro turbininis motoras išvystantis 200 arklio galių. Už panašią sumą pavyktų nusipirkti ir Renault Clio RS. Tačiau abudu automobiliai tikrai bus lėtesni ir pasižymės didesniu apetitu kurui.
Seat Leon FR su dyzeliniu varikliu tikrai nebus toks įdomus ir geidžiamas kaip Leon Cupra, tačiau tai gali būti viena geriausių alternatyvų klasikiniams sportiškiems hečbekams, kurie riaumoja turėdami benzinines širdis.
Jeigu šiuo metu galvojate apie automobilį, kuris turėtų dyzelinį variklį, būtinai išbandykite Seat Leon FR. Šiuo metu nėra geresnio sportiško hečbeko su dyzeliniu varikliu.
Seat koncernas sugebėjo dar kartą įrodyti, jog moka išnaudoti VAG koncerno privalumus. Vokietijoje pagaminti agregatai, Ispanijoje sukurtas dizainas ir greičiausiai Čekijoje sugalvota kaina. Ar gali būti geriau?
Galerija :