REKLAMA
REKLAMA
Jau daugelį metų, kompaktiškoji „Ibiza“ yra pats populiariausias „Seat“ markės modelis. Nuo pat pirmosios kartos debiuto 1984 metais, „Seat“ pardavė daugiau kaip keturis milijonus „Ibiza“ modelių. Prieš dvidešimt devyneris metus, „Seat“ pristatė pirmąjį produktą, kuris buvo sukurtas po nepriklausomos kompanijos vėliava.
Po išsiskyrimo su „Fiat“, ispanai pradėjo ieškoti naujų partnerių, kurie galėtų padėti automobilių kūrimo srityje. Prekyboje pasirodžius pirmos kartos „Ibiza“ modeliui, „Seat“ vadovybė šnekučiavosi su „Toyota“, „Nissan“ ir net „Mitsubishi“, tačiau geresnį pasiūlymą jiems pateikė „Volkswagen“ markės valdybos narys Carlas Horstas Hahnas. Jis pasiūlė kompanijai „VAG“ koncerno išteklius, inžinierių paslaptis ir kitus privalumus. Už tai „Seat“ turėjo pereiti į „Volkswagen“ markės rankas.
REKLAMA
1993 metais pasirodžiusi antroji modelio karta, buvo sukurta vadovaujant „Volkswagen“ markės inžinieriams. Automobilis naudojo „Volkswagen“ platformą, važiuoklės komponentus, variklius. „Ibiza“ nuo vokiškų brolių skyrėsi tik kaina, interjero ir eksterjero išvaizda.
Tokiu pat principu buvo kuriamos ir likusios modelio kartos. Ketvirtoji ir naujausioji modelio karta nėra išimtis. 2008 metais pristatytas modelis praeitais metais sulaukė pirmojo atnaujinimo.
REKLAMA
REKLAMA
Keturi su puse
Tokio tipo atnaujinimai nėra naujas reiškinys automobilių industrijoje. Nors kuo toliau, tuo automobilių gamintojai savo produktus atnaujinta vis dažniau. „Ibiza“ subtilios modernizacijos reikėjo laukti keturis metus. Per keturis gamybos metus, „Seat“ pardavė beveik septynis šimtus tūkstančių ketvirtos kartos modelių. Pasak gamintojo atstovų, atnaujintas modelis turėtų padėti stabilizuoti mažėjančius „Ibiza“ pardavimų rodiklius iki tol, kol pasirodys visiškai naujos kartos modelis.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Atnaujintas modelis nuo 2008 metais pristatyto modelio pasikeitė nedaug. Vis dėlto „Seat“ reikėtų pagirti įdėjus šiek tiek daugiau pastangų į automobilio modernizacijos procesą, nes daugelis kitų gamintojų pataiso iškilusias problemas, truputėlį pakeičia kainą, uždeda „LED“ tipo žibintus ir viskas.
REKLAMA
„Seat“ specialistai nusprendė sumontuoti naujo dizaino priekinius žibintus, kurie bus matomi visuose naujuose ispaniškos markės automobiliuose. Taip pat šiek tiek pakito priekinio bamperio, galinių žibintų, radiatoriaus grotelių dizainas.
Atnaujintas modelis mūsų akimis tapo šiek tiek agresyvesnis. Truputėlį griežtesnių ir kampuotesnių formų automobilio priekinė dalis suteikia savito žavesio, ypač jeigu tai yra sportiškoji „FR“ modifikacija.
REKLAMA
Viduje pakeitimų nedaug. Išskirti reikėtų tik aiškiau matomus ciferblatus, geresnės kokybės apdailą ir geresnę surinkimo kokybę. Daugiau pakeitimų, kurių reikėtų norint konkuruoti su segmento lyderiais, čia nėra.
Smagu priekyje, gale nelabai
Kadangi tai yra „VAG“ koncerno produktas, priekaištų ergonomikai čia neturėtų būti. Tačiau turime keletą pastebėjimų, jeigu esate aukštesnis negu 1.80 metro ūgio žmogus. Nors priekyje įsitaisysite komfortabiliai, tačiau gale trūks vietos tiek kojoms, tiek galvai. Inžinieriai nusprendė, jog gali paaukoti keleivių erdvę ant galinių sėdynių dėl truputėlį nuožulnesnės stogo linijos.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Bagažinės tūris yra vienas didžiausių klasėje - 292 litrai. Nors pakrovimo anga yra pakankamai aukštai, tačiau jinai yra plati. Todėl norint sukrauti didesnius ar platesnius daiktus, problemų kilti neturėtų.
Visa kita prilygsta klasės vidurkiui. Matymo laukas geras, surasti patogią vairuotojo poziciją ir naudotis prietaisais lengva.
Išskirtinumas - sportiškumas
Pagal „Volkswagen“ mąstysena, ispaniški „Seat“ markės automobiliai turėtų tapti pigi, sportiška ir jaunatviška alternatyva „Audi“ markės automobiliams. „Volkswagen“ ir „Škoda“ taikosi į komfortą mėgstančius pirkėjus, tuo tarpu „Seat“ ir „Audi“ taikosi į vairavimo malonumą mėgstančius vairuotojus.
Atnaujintas modelis mechaniškai beveik nepasikeitė. „Ibiza“ išlaikė tokias pačias vairavimo charakteristikas. Kadangi mūsų bandytas modelis nebuvo sportiškoji „FR“ modifikacija, tikėtis šypsenos sėdint už vairo nereikėtų. Kaip bebūtų keista, tačiau sudėtingesniuose kelio ruožuose, „Ibiza“ nesiryžta pasiduoti ir kiek įmanoma kimba į asfaltą.
Didžiausias privalumas - palyginus protingai sukonfigūruota važiuoklė. Įprastais mūsų šalies keliais, automobilis nesistengia išdaužyti jūsų brangių dantų. Nesitikėkite „Citroen“ markės komforto privalumų, tačiau kaip tokiam mažam automobiliui, važiuoklė kelio nelygumus sugeria neblogai.
REKLAMA
Vairo mechanizmas taip pat neblogas. Žinant, jog tai yra paprastas hečbekas, vairo mechanizmas pakankamai tikslus ir aštrus. Aišku jis neprilygsta „Ford Fiesta“ ar „Peugeot 208“, tačiau yra visa galva aukščiau už savo giminaičius iš „VAG“ kompanijos.
„TSI“ magija
Mūsų bandytas automobilis buvo aprūpintas 1.2 litro benzininiu agregatu išvystančiu 105 arklio galias ir 175 NM sukimo momentą. Kas be ko, mažasis variklis yra aprūpintas turbokompresoriumi.
REKLAMA
Pasak gamintojo, automobilis su šiuo varikliu iki 100 km/val. įsibėgėja per 9.8 sekundes, pasiekia 190 km/val. greitį ir suvartoja 5.3 litro degalų šimtui kilometrų.
Nors šis variklis yra montuojamas ne tik „Ibiza“ modelyje, tačiau būtent šiam hečbekui jis tinka puikiai. Žvitrus, truputėlį netašytas ir agresyvus variklio garsas, staigios reakcijos į akceleratoriaus komandas suteikia gyvybės pačiam automobiliui. Nesitikėkite, jog „Ibiza“ taps lenktyniniu automobiliu, tačiau daugelio poreikius jis patenkins - tiek mieste, tiek užmiestyje.
Nors benzininiai varikliai turi savotiškos magijos, tačiau su jais pradėjus žaisti, kuro sąnaudos išauga iki kartais protu nesuvokiamų aukštumų. Šis 1.2 litro benzininis variklis su tiesioginiu įpurškimu yra truputėlį kitoks. Kad ir kaip gausiai bandėme jo kantrybę, tačiau vidutinės kuro sąnaudos sunkiai perlipo 6.3 litro barjerą šimtui kilometrų. Norėtume paminėti, jog mūsų bandytas automobilis turėjo „DSG“ automatinę pavarų dėžę, kuri ekonomiškumo tikrai neprideda. Jeigu automobilis būtų su mechanine pavarų dėže, manome, jog kuro sąnaudų vidurkis būtų nukritęs žemiau šešių litrų.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Apskritai tai nėra blogas rodiklis, ypač kai panašaus galingumo dyzelinis variklis yra 12.000 litų brangesnis.
Konkurentai
Mūsų šalyje, stilingoji „Ibiza“ kainuoja nuo 38.664 litų. Už tai gausite pakankamai silpną, 70 arklio galių variklį. Bazinėje įrangoje bus elektra valdomi priekiniai langai, centrinis užraktas, dienos šviesos, radijo imtuvas su CD/MP3 grotuvu, oro kondicionierius, ABS, vairuotojo ir keleivio oro pagalvės.
REKLAMA
Tuo tarpu mūsų bandytas automobilis buvo aprūpintas moderniu 1.2 litro benzininiu agregatu, „DSG“ automatine pavarų dėže ir etikete ant kurios užrašyta 48.505 litų suma. Už šią sumą papildomai gausite elektra valdomus ir šildomus veidrodėlius, 15 colių plieninius ratlankius, klimato kontrolę, borto kompiuterį, greičio palaikymo sistemą. Jeigu dar pridėtume lengvo lydinio ratlankius ir panoraminį stoglangį - kaina išaugtų maždaug 3000 litų.
„Ford Fiesta“
„Fiesta“ taip pat neseniai gavo pirmąjį atnaujinimą. Kaip ir „Ibiza“, atnaujinta „Fiesta“ gavo naujo dizaino priekinę dalį, šiek tiek patobulintą interjerą ir nuostabųjį 1 litro „EcoBoost“ variklį. Vienas iš kelių nepriekaištingiausių produktų segmente.
REKLAMA
„Renault Clio“
Stilingesnė, energingesnė alternatyva „Ibiza“ modeliui. Visiškai naujas modelis gali pasigirti erdviu ir charizmatišku interjeru, stipriais ir ekonomiškais dyzeliniais varikliais, gausia bazine įranga ir ilgesne garantija. Vis dėlto surinkimo kokybė ir garso izoliacija galėtų būti geresnė.
REKLAMA
REKLAMA
„Fiat Punto“
Morališkai pasenęs modelis, kuris praeitais metais dar kartą buvo atnaujintas. Nors automobilio kaina yra viena mažiausių, tačiau tai vargu ar padės pritraukti daugiau pirkėjų. Vis dėlto modelis gali pasigirti talpiu interjeru, žvitriais dyzeliniais motorais ir gausia bazine įranga.
„Seat“ pačiu laiku nusprendė atnaujinti populiariausią markės modelį. Ištaisę buvusio modelio bėdas, atnaujintas modelis pirkėjus pasitiks išvaizdesniu eksterjeru, ekonomiškesniais varikliais, geresnės kokybės interjeru. Nors konkurencija šiame segmente yra beprotiškai aštri, tačiau „Ibiza“ išlieka patraukliu pirkiniu. Pirkėjams ieškantiems stilingo, malonaus vairuoti, ekonomiško automobilio, siūlome atkreipti dėmesį į „Ibiza“.
REKLAMA