Pirmas planas - driftas
Komandos narys, drifteris Mantas Kulvinskas buvo pateikęs paraišką dalyvauti birželio 9-10 dienomis Taline vykusiame antrajame Baltijos šalių drifto čempionato etape. Taigi susirinkusi visus reikmenis, pasikrovusi du lenktyninius automobilius: driftui skirtą „BMW E30“ bei žiedinėms lenktynėms ruoštą „Mazda RX-8“, iš dvylikos žmonių sudaryta komanda patraukė Estijos link.
Kelionė iš Vilniaus prasidėjo ankstų penktadienio rytą (birželio 9 d.). Pirmoji stotelė buvo „auto24ring“ trasa, Pernu mieste, Estijoje. Čia buvo paliktas „Mazda“ automobilis, atsarginės jo detalės, o visa komanda patraukė į Taliną, kur 6 valandą vakaro Manto Kulvinsko jau laukė treniruotės.
„Atvažiavę 600 km atstumą iškart patyrėme didelę nuostabą, nes serviso zona buvo itin ankšta, o dalyvių skaičius didelis. Daugiau nei 30 „pro“ lygos ir dar 25 „semi pro“ lygos dalyviai. Taigi teko pasukti galvą, kur įsikurti. Varžybose dalyvavę Lietuvos drifteriai organizatoriams pažėrė kritikos dėl trasos teisėjų bei visos infrastruktūros“,- pirmais įspūdžiais dalinosi Antanas.
Treniruotės praėjo su sulaužytu BMW pusašiu. Komanda juokavo, kad treniravosi ne tik Mantas, bet ir mechanikai. Pusašis lūžo dar ir per šeštadienio kvalifikaciją, kurioje sportininkas buvo 14-as. Tačiau pirmąją TOP32 kovą jis laimėjo, o TOP16 kova buvo itin įspūdinga, kuomet sportiniu žargonu tariant - Mantas „užrėmė latvį“ Ingemars Jekabsons (2016 metų Latvijos drifto čempionas), tačiau pastarasis nepasidavė ir teisėjai skyrė „One more time“, t. y. pakartojimą.
Gaila, bet pakartojimo metu Mantą pavedė technika – generatorius ėmė nebekrauti, todėl dingo elektrinis vairo stiprintuvas. Viskas vyko važiavimo metu, taigi lietuvis slysdamas šonu išsitiesino ir pralošė lemiamą kovą.
Treniruotės ir testai su „Mazda RX-8“
Po šių varžybų komanda turėjo trijų dienų poilsį, o antradienį vakare, birželio 13 dieną, iškeliavo atgal į Pernu trasą, kur trečiadienį buvo pradėtas vykdyti antras savaitės Estijoje planas – treniruotės ir „Mazda RX-8“ testavimas. Tas buvo būtina, norint kaip įmanoma geriau pasiruošti antrajam „Fast Lap“ varžybų etapui, vyksiančiam birželio 17 dieną, šeštadienį. Komandos planas buvo atrasti silpnąsias automobilio vietas, atlikti reikiamus reguliavus, ištestuoti į šią trasą atsivežtus aerodinaminius elementus, leidžiančius sumažinti trasos įveikimo laiką, bei, žinoma, treniruotės komandos lenktynininkui Livijui Jodeikai.
Pirma diena – ne pagal planą
Pastarasis jau pirmąją planuotų treniruočių dieną, trečiadienį, su nereguliuotu automobiliu, pagerino Antano Vėbros su šiuo bolidu 2016 metais užfiksuotą rezultatą.
Žinoma, komanda turėdama pernai metų duomenis, automobilį šiai trasai kiek kitaip paruošė dar namuose. Pagrindinis patobulinimas – tai kitokios formos priekinio bamperio spoileris, kuris leido gauti daugiau prispaudžiamosios jėgos.
Gaila, bet pirmos dienos treniruotės baigėsi vos po 17 ratų – ventiliatorius pramušė „Mazda“ aušinimo radiatorių. Automobilis taip pat turėjo ir kažkokį mistinį tepalų nutekėjimą, tad nuo 6 valandos vakaro mechanikai kibo į darbą.
Sodyboje komanda įsirengė dirbtuves ir dirbo iki 2 valandos nakties. Bet tai nebuvo veltui, nes buvo aptikta dar ir kitų smulkių bėdų. Taigi pirmoji testų diena, nors ir vykusi ne visiškai pagal planą – pasiteisino. Buvo surastos automobilio silpnybės, kurios buvo sutvarkytos, o radiatorius pakeistas į atsarginį.
Automobilio ir vairuotojo galimybių ribos
Ketvirtadienį komanda treniruotes ir testus pradėjo nuo 11 valandos ir tęsė visa tai iki pat 18 valandos vakaro. Iš viso buvo prasukta apie 60 ratų. Sustojimų metu buvo reguliuojami aerodinaminiai elementai: dugno aukštis, spoilerio kampas, buvo kietinama važiuoklė bei koreguojama ratų geometrija. Vėl gi buvo atrasta dalykų, kuriuos reikėjo dar patobulinti.
Trasoje buvo sutiktas ir Jonas Dereškevičius, kuris Livijui negailėjo patarimų. Pats lenktynininkas buvo patenkintas automobiliu, jo dinamika, tačiau pats savo galimybių dar maksimaliai neišnaudojo.
Lyginant su trečiadieniu, L. Jodeika rato įveikimo laiką šią dieną pagerino 1,5 sek., tačiau pasitempti dar yra kur. „Anksčiau šioje trasoje esu važiavęs su „Honda Civic“, o persėdęs į „Mazda“ aš tiesiog visą laiką kaifavau. Esu itin patenkintas šiuo automobiliu ir labai pamėgau Pernu trasą. Galėčiau joje sukti ir sukti ratus vieną po kito“,- įspūdžiais apie automobilį dalinosi Livijus.
Penktadienį komanda bandys naujas, platesnes padangas, taip pat reguliuos stabdžius, nes kartais norisi aštresnio stabdymo, o Livijus dirbs su savo psichologija. „Prispaudimo jėga posūkiuose tokia didelė, kad man sunku persilaužti. Jaučiu, kad juose galiu būti dar greitesnis, bet šiek tiek bijau“,- atviravo lenktynininkas.
„Lyginant su pernai metais, posūkiuose automobilis yra apie 14 km/h greitesnis. Tam įtakos turėjo papildomi sparnai ant priekinio bamperio spoilerio, kurie itin gerai prispaudžia automobilio priekį. O lygus dugnas dar pagerino ir prispaudžiamosios jėgos tolygumą. Gamindami spoilerį būtent šiai trasai, panašaus efekto ir tikėjomės“,- pasakojo komandos vadovas Antanas Vėbra.
Jis taip pat pridūrė, kad jeigu Livijui pavyks „perlaužti save“, tai trasos įveikimo laiką būtų galima pagerinti dar bent dvi sekundes.
Duomenų rinkimas - būtinas
Važiavimų metu komanda viską konspektavo, rinko informaciją, todėl puikiai gali palyginti duomenis su pernai metų užfiksuota medžiaga. Toks duomenų rinkamas leidžia greičiau priimti įvairius sprendimus bei žinoti, kaip automobilis veikia esant skirtingai oro ar trasos dangos temperatūrai. Kaip jis elgiasi posūkiuose ir koks greitas yra tiesiojoje.
„Mazda RX-8“ automobilis per šiuos testus buvo įsibėgėjęs iki 208 km/h maksimalaus greičio. Tai yra apie 4 km/h greičiau nei pernai.
„Turime prielaidą, kad mūsų aerodinaminiai elementai gerina posūkių įveikimą, tačiau mažina maksimalų greitį tiesiojoje, todėl bandėme optimaliai sumažinti spoilerių atakos kampus“,- šiek tiek savo virtuvės paslapčių atskleidė Antanas.
Šeštadienį didieji startai
Komandos vadovas penktadienį numatęs valandos trukmės testus, kuomet planuoja įveikti apie 20-30 ratų.
Šeštadienį Livijaus Jodeikos laukia „Time Attack“ varžybos ir „Wolf Race“ lenktynės.
Tuo tarpu, anksčiau minėtas komandos lenktynininkas, drifteris Mantas Kulvinkas jau su suremontuotu automobiliu penktadienį pajuda į Latvijos sostinę Rygą, kur „Bikernieku“ trasoje dalyvaus „HGK Drift Challenge 2017“ drifto varžybose, kuriose varžysis kviestinės šios automobilių sporto šakos žvaigždės iš įvairių pasaulio kraštų. Be Manto, čia dalyvaus ir kitas lietuvis – Benediktas Čirba. Taip pat į varžybas atvyksta drifteriai iš Europos, Azijos ir JAV. Iš viso sąraše jų – 27.
Taigi „Promaksa by 50garage“ komandos ir jos lenktynininkų laukia rimtas šeštadienis, užbaigsiantis savaitės trukmės treniruočių, testų ir net trijų lenktynių maratoną.