54 žingsniai - kaip pasidaryti automobilį pačiam. Šį kartą savo patirtimi su kitais automanais dalinasi Šarūnas Pavilionis, interneto platybėse dar žinomas Shropna pravarde. Pateikiame Šarūno reportažą "Step by step". Norite sužinoti kur pirko rėmą, kiek mokėjo, kaip pavyko pačiam sukonstruot variklio kompiuterį, kiek dabar arklių, kiek laiko pragyveno garaže ir tt... Klauskite Šarūno patys - jis neabejotinai į Jūsų klausimus atsakys komentaruose.
1 Lenkijoje paimtas rėmas:
2 Taip pat kėbulo plastikas:
3 Ardomas "donoras" Ford Sierra:
4 Donoras pilnai išardytas:
5 Dar nerestauruotas galinis tiltas:
6 Galinio tilto detales po smėliasrovės:
7 Galinio tilto detales jau nudažytos kabo ant "kabyklos":
8 Nušveista ir nudažyta greičiu dėžė:
9 Sierros dėžė beveik idealiai tinka prie Focuso Zetec variklio. Centravimo įvorės atsistoja į savo vietas, reikia perdaryt tik apatinių varžtų vietas bei starterio tvirtinimą:
10 Surinkta priekinė pakaba:
11 Ir galinė pakaba:
12 Kad Zetec‘as normaliai tiktu Sierros greičių dėžei, teko aną šiek tiek papjaustyt.....
13 Sėdynės reguliavimo mechanizmas paimtas iš Sierros. Tam, kad vairuotojo sėdynė turėtu kur važinėt, skardas prie rėmo tvirtinau transmisinio tunelio išorėje:
14 Skardų tvirtinimas:
15 Pačios sėdynės taip pat atvažiavo iš Lenkijos, ba „standartinės“ , kurias galima nusipirkt čia, kiek per plačios...... Na, teks nepriaugt per daug svorio, norint tilpt ;)
16 Sierros rankinio trosas per ilgas beveik pusmetriu. Nukirpau trosą bei užpresavau naują antgalį. Antaglį padariau iš elementarios minkštos geležinės „vielos“ gabaliuko, pragręžęs jame troso skersmens skylę ir užpresavęs „elektriko“ replėmis.
17 „Elektriko“ replės.
18 Pavysiu, ar ne? :D
19 Pradedu daryt stabdžius........
20 ....ir „matuot“ variklį.
21 Na, tarpuose dar parinkau ir riešutų :D
22 Kardano trumpinimas. Viena kardano dalis išmesta, iš likusių padaryta viena reikiama dalis.
23 Kardanas sujungtas per ištekintą įvorę kardano viduj. Sutvirtinimas atliktas virinant per išgręžtas skyles, kad metalas nesikraipytu.
24 taip pat teko perdaryt ir vairo mechanizmą. Jeigu naudot vairo mechanizmą iš Sierros be vairo stiprintuvo, nieko daryt nereiktu. Bet.....
Perdavimo skaičius butu 3,5 vairo apsisukimų vietoj 2,5 apsisukimų, jei naudoji vairo kolonėlę nuo Sierros su vairo stiprintuvu. Tiesa, aš dar nurėžiau stūmoklį vairo kolonėlės viduje.
O parodytą antgalį teko dėt, ba kolonėlės su stiprintuvu antgalis tiesiog rėmėsi į rėmą......
25 Perdarytas vairo kolonėlės „galas“
26 Pamatuotas aušinimo radiatorius. Beje, nuo „Moskvyčiaus“. Stovi ir po šiai dienai. Ir nekeisiu ;)
27 Variklio pagalvės pasirinktos nuo Volvo 240. Nors praktiškai tokios pat nuo rusiškos Nivos.
28 Variklio laikikliai. Variklį kažkiek centravau ramstydamas kaladėlėmis ir kuom papuolė, pastačiau, kaip maniau gerai, tada pasidariau variklio tvirtinimo laikiklių brėžinius, ir pačius laikiklius ;)
29 Skylės variklio pagalvėms buvo pragręžtos tiesiog panaudojus medines lenteles, kurių aukštis atitinka pasirinktoms variklio pagalvėms.....
30 Procesas....
31 Ir variklio laikikliai pagaminti.
32 Reikia perdaryt karterio dangtelį, nes kitaip ans bus tik kokie 3 cm nuo asfalto :D
33 Dangtelis supjaustytas:
34 Padarytas trūkstamos detalės šablonas
35 Ta pati trūkstama detalė jau iš metalo
36 Naujas karterio dangtelis.
37 Sumontuota „kuro aparatūra“
38 Daromas sankabos reguliavimo mechanizmas
39 Sankabos reguliavimo mechanizmas jau sumontuotas
40 Jau beveik viskas „apsiūta“ skardomis. Tiesa, naudotos ne vien kniedės, bet ir poliuretaniniai klijai – hermetikas. Dar netgi klausimas, kas iš tiesų tvirčiau laiko – ar kniedės, ar šie klijai ;)
41 Pradėta junginėti elektros instaliacija. Saugiklių blokas panaudotas nuo Ford Focus. Variklio valdymo kompiuteris – Megasquirt, taip pat mano paties sulituotas :D
42 Sujungta aušinimo sistema
43 Padarytas vairo mechanizmo prailgintojas. Tam prireikė dar vienos vairo kolonėlės iš Sierros
44 Pirmasis variklio užvedimas. Pradėjo dirbt iš karto, kaip bebūtų keista:
Po to dar „pasispjaude“ liepsnom, ir pirmasis pajudėjimas iš vietos :D
45 Daromas duslintuvas. Vamzdžiai nerūdijančio plieno.
46 Bus taip. Svarbu nenusisvilint kojos išlipant......
47 Kad nenusisukčiau sprando.....
48 Saugos rėmas suvirintas.
49 Duslintuvas ir saugos rėmas jau sumontuoti. Duslintuvas gavosi palyginus tylus, kriokia mažiau, nei daugelyje gatvinių „bolidų“ :D
50 Priekinės „faros“ motociklinės, o laidų įvedimui panaudota dušo žarna :D
51 Reikia padaryt kuro lygio matuoklį. Nors viena „kilminga“ detalė mano Lotuse – matuoklis išimtas iš Lancer EVO IX.
52 Darom prietaisu „panelę“
53 Ir prietaisai jau vietoje. Nors, tai nebus galutinis variantas..... Matoma dar viena „kilminga“ detalė – vairas nuo Sierros RS, gautas už brendžio buteli :D
54 Na, galu gale galima ir kitiem duot pavažiuot :D
Štai ir viskas! Finito! Dabar pasigrožėkim kas gavosi:
REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
TOLIAU SKAITYKITE
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą