• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Švedija visada buvo saugiausių automobilių meka pastaruosius 20 metų, tačiau 1994 metais vienas žmogus įrodė, jog Švedijoje yra ir pakvaišusių dėl greičio ir adrenalino.
Visa istorija prasidėjo dar 1994 metais kai jaunas, plikas ir ambicingas vyrukas vardu Christianas sugalvojo, jog reikia įkurti super automobilių kompaniją, kuri būtų gerbiama visame pasaulyje, o ir galėtų nušluostyti nosį daugeliui varžovų. Pradžia buvo itin sunki ir nelengva. Nors pirmieji prototipai pasirodė dar 1995 metais, tačiau po ilgų bandymų, tobulinimų, pirmasis serijinis modelis pasirodė tik 2002 metais. Tuos metus galime vadinti kaip Koenigsegg gimimą išskirtinėje super automobilių lygoje.

Gera pradžia, pusė darbo


Pats pirmasis prototipas vardu “CC” buvo sukurtas pačio ir kompanijos įkūrėjo Christian von Koenigsegg. Jis savo eskizus nunešė parodyti kitam inžinieriui iš Švedijos, Davidui Crafoordui. Po abiejų pasikalbėjimo šie sukūrė 1:5 dydžio automobilį. 1995 metais kai Christianas norėjo sukurti pirmąjį, realaus dydžio prototipą, Davidas su savo teptuku užbaigė automobilio dizainą ir 1995 metų pabaigoje gimė pirmasis “CC” modelis. Taip kelis metus iš eilės prototipas buvo intensyviai testuojamas visais metų laikais ir ypač šaltomis Skandinavijos žiemomis.
1997 metais, Koenigsegg savo būstinę perkraustė iš Olofstromo į Margretetorpo miestelį, nes kompanijai reikėjo daug didesnių patalpų norint gaminti automobilius. Tačiau 2003 viena automobilių surinkimo linijų užsidegė ir stipriai apgadino angarą. Tad dabar kompanija yra padalinta į du didelius angarus bei turi vieną atskirą ofisų pastatą šalia.

Vienas ir tas pats, bet skirtingas


Pirmasis Koenigsegg visuomenei buvo parodytas 1996 metais, bet gamybai paruoštas modelis pirkėjams buvo pasiūlytas tik 2002 metais. Tada Koenigsegg teigė, jog Ženevoje pristatytas modelis sulaukė tik 8 pirkėjų per visus 2002 metus, nors automobilis buvo pristatytas pavasarį, Ženevoje. Po metų Koenigsegg automobilių atstovybė pasirodė ir Seule, Bankoke ir Šanchajuje. Iki pat 2004 metų, kai pasirodė “CCR” modelio versija buvo pagaminta vos 34 “CC” automobilio vienetai.
Griežtėjant automobilių kūrimo sąlygoms, 2006 metais Koenigsegg pristatė “CCX”, kuris atitiko pasaulinius automobilių reikalavimus. Turime galvoje saugumą, emisijos standartus, kurie yra skirtingi Amerikoje ir Europoje. Tokie griežti reikalavimai, Koenigsegg privertė sukurti savo variklius ir atsikratyti senomis technologijomis. Bet ambicijos yra viršesnės negu biurokratų norai, nes Koenigsegg yra vienintelis mažų pajėgumų super automobilių gamintojas, kuris sėkmingai praėjo saugumo testus. Tiek priekinio, šoninio smūgio testai buvo puikūs, bet ir pėsčiųjų teste, “CCX” surinko labai pavydėtinas dvejas žvaigždutes. Bet po to kai Koenigsegg perėjo šiuos testus, reglamentai pasikeitė, neva mažiems automobilių gamintojams per sunku pereiti šiuo reikalavimus. Tada reikalavimai buvo pakeisti, tokių testų automobiliams nereikia eiti, jeigu konkretaus modelio produkcija neperžengia 10 tūkst. vienetų per metus.


2010 metais, Ženevoje, Koenigsegg pristatė naują modelį “Agera”. Kaip ir “CCX”, taip ir “Agera” turi pačios kompanijos sukurtą 5 litrų, 8 cilindrų variklį, kuris išvysto 910 arklio galių ir galia buvo perduodama per naują septynių bėgių pavarų dėžę. Pastaroji taip pat buvo sukurta Koenigsegg gamykloje.
Kaip ir prieš tai buvę Koenigsegg automobiliai, taip ir “Agera” atrodo šiek tiek patobulinta “CCX” versija. Platesnę provėža, kitokio dizaino bamperiai, žibintai, o ir instrumentų panelė yra visiškai kitokio dizaino nei prieš tai buvusiuose modeliuose. Iki šiol Koenigsegg pardavė 29 “Agera” modelių vienetus.

Pasiekimai neprasti


Ne taip, kaip pavyzdžiui Itališkų super automobilių gamintojai kurie turi itin daug lenktynių patirties, pavyzdžiui Ferrari, Švedai pagarsėjo kitose srityse. Koenigsegg savo kraityje turi net kelis greičio rekordus, kurie priklauso būtent jiems. Pavyzdžiui 2005 metais, Nardo trasoje Italijoje, “CCR” sumušė gineso rekordą ir tapo greičiausiu automobiliu pasaulyje. Tada “CCR” pasiekė 388 km/h greitį, bet už kelėtos mėnesių Volkswagen atsivežė “Veyron” ir rekordą pagerino iki 407 km/h.
Kitas rekordas nuskambėjo per garsią automobilių laidą Aukščiausia pavara. Tada Jeremy Clarksonas visiems pasakė, jog “CCX” priklauso didžiausio viršyto greičio rekordas. Automobilio savininkas buvo sustabdytas viršijęs greitį 268 km/h. Zonoje kur galima važiuoti 120 km/h, “CCX” lėkė 388 km/h greičiu.
Bandymas žengti pirmyn
Dar prieš maždaug du metus, kai General Motors nusprendė parduoti ligų kamuojamo Saab, Koenigsegg reagavo žaibiškai ir pateikė paraišką General Motors, jog juos domina Saab įsigijimas. Nors tada General Motors oficialiai pranešė, jog pasirenka Koenigsegg kaip naujuosius savininkus, tačiau iki patvirtinimo, Švedai turėjo sumokėti 600 milijonų dolerių General Motors. Po kurio laiko Koenigsegg atskleidė, jog Kinų kompanija BAIC prisijungs prie Saab pirkimo. Bet atėjus 2009 metų Lapkričiui, Koenigsegg nusprendė, jog nebenori įsigyti Saab ir nutraukė derybas dėl šios markės įsigijimo iš General Motors.
Deja, bet nei General Motors nei Koenigesgg neatskleidžia smulkmenų dėl kurių pasitraukė Švedai. Tačiau gandai sklando, jog Švedai atsitraukė, nes Saab buvo skęstantis laivas ir jam sutaisyti reikia per daug pinigų. O ir tokie gandai nėra iš piršto laužti, žinant su kokiomis bėdomis dabar susiduria Saab savininkai iš Spyker.


Viskas tik prasideda


Pasak kompanijos dabartinio vadovo Christiano, Koenigsegg dirba ties dar galingesne “Agera R” versija ir lenktyniniu bolidu, kuri bandys spjauti dabartiniams greičio rekordininkams. Taip pat kompanija svarsto apie pigesnį ir prieinamesnį automobilį, kuris kompanijai padėtų šiek tiek padidinti automobilių gamybos apimtis.
Bet, kad ir ką sugalvotų Christianas ir jo komanda, Koenigsegg visada bus ir liks vienu ekstremaliausių automobilių gamintojų pasaulyje.



Švedija visada buvo saugiausių automobilių meka pastaruosius 20 metų, tačiau 1994 metais vienas žmogus įrodė, jog Švedijoje yra ir pakvaišusių dėl greičio ir adrenalino.
Visa istorija prasidėjo dar 1994 metais kai jaunas, plikas ir ambicingas vyrukas vardu Christianas sugalvojo, jog reikia įkurti super automobilių kompaniją, kuri būtų gerbiama visame pasaulyje, o ir galėtų nušluostyti nosį daugeliui varžovų. Pradžia buvo itin sunki ir nelengva. Nors pirmieji prototipai pasirodė dar 1995 metais, tačiau po ilgų bandymų, tobulinimų, pirmasis serijinis modelis pasirodė tik 2002 metais. Tuos metus galime vadinti kaip Koenigsegg gimimą išskirtinėje super automobilių lygoje.

Gera pradžia, pusė darbo


Pats pirmasis prototipas vardu “CC” buvo sukurtas pačio ir kompanijos įkūrėjo Christian von Koenigsegg. Jis savo eskizus nunešė parodyti kitam inžinieriui iš Švedijos, Davidui Crafoordui. Po abiejų pasikalbėjimo šie sukūrė 1:5 dydžio automobilį. 1995 metais kai Christianas norėjo sukurti pirmąjį, realaus dydžio prototipą, Davidas su savo teptuku užbaigė automobilio dizainą ir 1995 metų pabaigoje gimė pirmasis “CC” modelis. Taip kelis metus iš eilės prototipas buvo intensyviai testuojamas visais metų laikais ir ypač šaltomis Skandinavijos žiemomis.
1997 metais, Koenigsegg savo būstinę perkraustė iš Olofstromo į Margretetorpo miestelį, nes kompanijai reikėjo daug didesnių patalpų norint gaminti automobilius. Tačiau 2003 viena automobilių surinkimo linijų užsidegė ir stipriai apgadino angarą. Tad dabar kompanija yra padalinta į du didelius angarus bei turi vieną atskirą ofisų pastatą šalia.

Vienas ir tas pats, bet skirtingas


Pirmasis Koenigsegg visuomenei buvo parodytas 1996 metais, bet gamybai paruoštas modelis pirkėjams buvo pasiūlytas tik 2002 metais. Tada Koenigsegg teigė, jog Ženevoje pristatytas modelis sulaukė tik 8 pirkėjų per visus 2002 metus, nors automobilis buvo pristatytas pavasarį, Ženevoje. Po metų Koenigsegg automobilių atstovybė pasirodė ir Seule, Bankoke ir Šanchajuje. Iki pat 2004 metų, kai pasirodė “CCR” modelio versija buvo pagaminta vos 34 “CC” automobilio vienetai.
Griežtėjant automobilių kūrimo sąlygoms, 2006 metais Koenigsegg pristatė “CCX”, kuris atitiko pasaulinius automobilių reikalavimus. Turime galvoje saugumą, emisijos standartus, kurie yra skirtingi Amerikoje ir Europoje. Tokie griežti reikalavimai, Koenigsegg privertė sukurti savo variklius ir atsikratyti senomis technologijomis. Bet ambicijos yra viršesnės negu biurokratų norai, nes Koenigsegg yra vienintelis mažų pajėgumų super automobilių gamintojas, kuris sėkmingai praėjo saugumo testus. Tiek priekinio, šoninio smūgio testai buvo puikūs, bet ir pėsčiųjų teste, “CCX” surinko labai pavydėtinas dvejas žvaigždutes. Bet po to kai Koenigsegg perėjo šiuos testus, reglamentai pasikeitė, neva mažiems automobilių gamintojams per sunku pereiti šiuo reikalavimus. Tada reikalavimai buvo pakeisti, tokių testų automobiliams nereikia eiti, jeigu konkretaus modelio produkcija neperžengia 10 tūkst. vienetų per metus.


2010 metais, Ženevoje, Koenigsegg pristatė naują modelį “Agera”. Kaip ir “CCX”, taip ir “Agera” turi pačios kompanijos sukurtą 5 litrų, 8 cilindrų variklį, kuris išvysto 910 arklio galių ir galia buvo perduodama per naują septynių bėgių pavarų dėžę. Pastaroji taip pat buvo sukurta Koenigsegg gamykloje.
Kaip ir prieš tai buvę Koenigsegg automobiliai, taip ir “Agera” atrodo šiek tiek patobulinta “CCX” versija. Platesnę provėža, kitokio dizaino bamperiai, žibintai, o ir instrumentų panelė yra visiškai kitokio dizaino nei prieš tai buvusiuose modeliuose. Iki šiol Koenigsegg pardavė 29 “Agera” modelių vienetus.

Pasiekimai neprasti


Ne taip, kaip pavyzdžiui Itališkų super automobilių gamintojai kurie turi itin daug lenktynių patirties, pavyzdžiui Ferrari, Švedai pagarsėjo kitose srityse. Koenigsegg savo kraityje turi net kelis greičio rekordus, kurie priklauso būtent jiems. Pavyzdžiui 2005 metais, Nardo trasoje Italijoje, “CCR” sumušė gineso rekordą ir tapo greičiausiu automobiliu pasaulyje. Tada “CCR” pasiekė 388 km/h greitį, bet už kelėtos mėnesių Volkswagen atsivežė “Veyron” ir rekordą pagerino iki 407 km/h.
Kitas rekordas nuskambėjo per garsią automobilių laidą Aukščiausia pavara. Tada Jeremy Clarksonas visiems pasakė, jog “CCX” priklauso didžiausio viršyto greičio rekordas. Automobilio savininkas buvo sustabdytas viršijęs greitį 268 km/h. Zonoje kur galima važiuoti 120 km/h, “CCX” lėkė 388 km/h greičiu.
Bandymas žengti pirmyn
Dar prieš maždaug du metus, kai General Motors nusprendė parduoti ligų kamuojamo Saab, Koenigsegg reagavo žaibiškai ir pateikė paraišką General Motors, jog juos domina Saab įsigijimas. Nors tada General Motors oficialiai pranešė, jog pasirenka Koenigsegg kaip naujuosius savininkus, tačiau iki patvirtinimo, Švedai turėjo sumokėti 600 milijonų dolerių General Motors. Po kurio laiko Koenigsegg atskleidė, jog Kinų kompanija BAIC prisijungs prie Saab pirkimo. Bet atėjus 2009 metų Lapkričiui, Koenigsegg nusprendė, jog nebenori įsigyti Saab ir nutraukė derybas dėl šios markės įsigijimo iš General Motors.
Deja, bet nei General Motors nei Koenigesgg neatskleidžia smulkmenų dėl kurių pasitraukė Švedai. Tačiau gandai sklando, jog Švedai atsitraukė, nes Saab buvo skęstantis laivas ir jam sutaisyti reikia per daug pinigų. O ir tokie gandai nėra iš piršto laužti, žinant su kokiomis bėdomis dabar susiduria Saab savininkai iš Spyker.


Viskas tik prasideda


Pasak kompanijos dabartinio vadovo Christiano, Koenigsegg dirba ties dar galingesne “Agera R” versija ir lenktyniniu bolidu, kuri bandys spjauti dabartiniams greičio rekordininkams. Taip pat kompanija svarsto apie pigesnį ir prieinamesnį automobilį, kuris kompanijai padėtų šiek tiek padidinti automobilių gamybos apimtis.
Bet, kad ir ką sugalvotų Christianas ir jo komanda, Koenigsegg visada bus ir liks vienu ekstremaliausių automobilių gamintojų pasaulyje.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų