• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Saab" markės gerbėjai pastaruosius du-tris metus išgyveno tikrą pragarą, nes nesustojantis problemų garvežys ir spaudos neigiami atsiliepimai iš dalies sužlugdė „Spyker" vadovų planus atgaivinti charizmatišką automobilių gamintoją.
Didžiausiame „Saab" markės fanų portale buvo paviešintos kelios nuotraukos, kaip būtų atrodęs naujos kartos „Saab 9-3", kurio dizainą kūrė garsusis automobilių dizaineris - Jasonas Castriota. Jis buvo atsakingas už tokius automobilius, kaip „Maserati GranTurismo" ar „Ferrari 599". Tad jis savo darbą išmano kuo puikiausiai.
Tačiau šio puslapio fanatikai paviešino ne tik nuotraukas, bet ir kvapą gniaužančią istoriją, kaip buvo kuriamas naujasis „9-3". Tad nieko nelaukime ir sugrįžkime į 2007 metus.
„General Motors" ir „Saab" apie naujos kartos „9-3" modelį pradėjo svarstyti dar 2007 metais. Susirinkę gimtajame „Opel" mieste, Russelsheime, kompanijos vadovai svarstė įvairiausius scenarijus, koks gali būti naujasis modelis. „GM" pasamdė žmogų vardu Simon Padian, kuriam buvo suteikta užduotis nupiešti būsimojo „Saab 9-3" eskizus ir visą koncepciją pristatyti abejoms kompanijoms.


Šis automobilis turėjo pasirodyti dar anksčiau negu naujos kartos „9-5", kuris kaip žinote buvo paskutinis naujas kompanijos modelis. Kadangi mažiau darbo buvo ties „9-5" modeliu, „General Motors" maždaug 70 procentų finansavimo skyrė „9-5" projektui ir likusius 30 procentų naujos kartos „9-3" modeliui.
Visgi atėjus finansinei krizei, „General Motors" sustabdė ne tik „9-3" kūrimą, bet ir „9-5" modelio tobulinimą. Kai 2010 metais kompaniją įsigijo „Spyker", naujieji savininkai nedelsdami atnaujino „9-5" tobulinimą ir stengėsi šį modelį kuo anksčiau nuvesti iki serijinės gamybos konvejerio. Nors ši užduotis ir pavyko, tačiau ne vienas jautė, jog automobilis į serijinę gamybą pateko paskubomis, nes kiekvieną mėnesį „Saab" inžinieriai tobulindavo įvairius „9-5" komponentus ir iš dalies kiekvienas naujas automobilis buvo truputėlį kitoks.
Tuo tarpu „9-3" laukė kitoks likimas dėl kurio iš dalies „Saab" ir patyrė finansinį krachą. Vietoj to, jog vystytų jau sukurtą „9-3" idėją, naujieji „Saab" savininkai nusprendė sukurti visiškai naują „9-3" dizainą, platformą bei senuosius „GM" benzininius variklius pakeisti „BMW" agregatais. Nors mintis yra puiki, tačiau reikalauja nežmoniškai didelių finansinių išteklių, kurių naujieji „Saab" savininkai neturėjo.
„Saab" tuometiniai vadovai norėjo, jog naujos kartos „9-3" grįžtų prie savo įpėdinių ištakų ir turėtų klasikinių „Saab"  markės automobilių bruožų, todėl šis darbas buvo paskirtas Jasonui Castriota. Victoras Mulleris, tuometinis „Saab" vadovas, naujai pasamdytam dizaineriui davė tokią užduoti : Sukurti automobilio dizainą, kuris būtų iškart atpažįstamas, automobilis turėtų turėti klasikinių ir modernių automobilių bruožų.
Vėliau pats Jasonas teigė, jog ši užduotis buvo neįtikėtinai sunki, nes inžinieriai turėjo prisitaikyti ne tik prie jo, bet ir jis prie jų. Inžinieriai turėjo truputėlį patobulinti platformą, prailginti ratų bazę. Tuo tarpu Jasonas turėjo automobilį sukurti aerodinamiškesniu, nes pirminiai testai vėjo tunelyje parodė, jog esant didesniam greičiui automobilis taptų nestabilus.


Pagrindinės kliūtys buvo laikas ir pinigai. Automobilis turėjo būti paruoštas serijinei gamybai iki 2011 metų pabaigos, o debiutuoti turėjo 2012 metų Ženevos automobilių parodoje po kurios iškart būtų prasidėjusi modelio prekyba.
Projektas judėjo tinkama linkme dar 2011 metų gruodį. Tuo metu visa komanda įnirtingai dirbo prie projekto, tačiau galutinis produktas pasak Victoro Mullerio būtų buvęs paruoštas tik 2012 metų pavasarį, o tai jau yra per vėlu. Ypač, kai galvojant, jog serijinė automobilio gamyba būtų nusikėlusi iki 2012 rudens, anksčiausiai.
Automobilių industrijoje, kai automobilis iš prototipo tampa paruoštu serijinei gamybai, reikia maždaug 6 - 8 mėnesių, jog gamintojas parinktų tinkamus techninius komponentus, kurie nuolatos būtų montuojami į konkretų modelį. O va čia ir prasidėjo bėdos, nes pirminiai testai ir bandymai parodė, jog automobilis serijinę gamybą pasiektų TIK 2014 metais.


Be naujojo „9-3", „Saab" taip pat tęsė kitus savo projektus, pavyzdžiui „9-5" universalą, kuris buvo pradėtas gaminti, tačiau truputėlį per vėlai, nes 2011 metų pabaigoje daugelis suprato, jog gali negauti atlyginimų už visą sunkų darbą. Kol galų galiausiai „General Motors", 2011 metų gruodžio 19 dieną blokavo „Saab" markės pardavimą investuotojams iš Kinijos. Ko pasekoje „Saab" neturėjo kitos išeities, tik paskelbti bankrotą.
Po ilgų ieškojimų ir svarstymų, šiais metais bankrutavusią kompaniją įsigijo „NEVS - National Electric Vehicle Sweden", kuri ne tik įsigijo kompaniją, bet ir planuoja šiais metais atnaujinti automobilių gamybą bei tęsti likusius projektus. Nors tai nebus „9-5" modelis, kuris dar išriedės pro gamyklos vartus, tai greičiausiai bus visiškai naujas „9-3", kuris buvo taip arti finišo tiesiosios.

„Saab" markės gerbėjai pastaruosius du-tris metus išgyveno tikrą pragarą, nes nesustojantis problemų garvežys ir spaudos neigiami atsiliepimai iš dalies sužlugdė „Spyker" vadovų planus atgaivinti charizmatišką automobilių gamintoją.
Didžiausiame „Saab" markės fanų portale buvo paviešintos kelios nuotraukos, kaip būtų atrodęs naujos kartos „Saab 9-3", kurio dizainą kūrė garsusis automobilių dizaineris - Jasonas Castriota. Jis buvo atsakingas už tokius automobilius, kaip „Maserati GranTurismo" ar „Ferrari 599". Tad jis savo darbą išmano kuo puikiausiai.
Tačiau šio puslapio fanatikai paviešino ne tik nuotraukas, bet ir kvapą gniaužančią istoriją, kaip buvo kuriamas naujasis „9-3". Tad nieko nelaukime ir sugrįžkime į 2007 metus.
„General Motors" ir „Saab" apie naujos kartos „9-3" modelį pradėjo svarstyti dar 2007 metais. Susirinkę gimtajame „Opel" mieste, Russelsheime, kompanijos vadovai svarstė įvairiausius scenarijus, koks gali būti naujasis modelis. „GM" pasamdė žmogų vardu Simon Padian, kuriam buvo suteikta užduotis nupiešti būsimojo „Saab 9-3" eskizus ir visą koncepciją pristatyti abejoms kompanijoms.


Šis automobilis turėjo pasirodyti dar anksčiau negu naujos kartos „9-5", kuris kaip žinote buvo paskutinis naujas kompanijos modelis. Kadangi mažiau darbo buvo ties „9-5" modeliu, „General Motors" maždaug 70 procentų finansavimo skyrė „9-5" projektui ir likusius 30 procentų naujos kartos „9-3" modeliui.
Visgi atėjus finansinei krizei, „General Motors" sustabdė ne tik „9-3" kūrimą, bet ir „9-5" modelio tobulinimą. Kai 2010 metais kompaniją įsigijo „Spyker", naujieji savininkai nedelsdami atnaujino „9-5" tobulinimą ir stengėsi šį modelį kuo anksčiau nuvesti iki serijinės gamybos konvejerio. Nors ši užduotis ir pavyko, tačiau ne vienas jautė, jog automobilis į serijinę gamybą pateko paskubomis, nes kiekvieną mėnesį „Saab" inžinieriai tobulindavo įvairius „9-5" komponentus ir iš dalies kiekvienas naujas automobilis buvo truputėlį kitoks.
Tuo tarpu „9-3" laukė kitoks likimas dėl kurio iš dalies „Saab" ir patyrė finansinį krachą. Vietoj to, jog vystytų jau sukurtą „9-3" idėją, naujieji „Saab" savininkai nusprendė sukurti visiškai naują „9-3" dizainą, platformą bei senuosius „GM" benzininius variklius pakeisti „BMW" agregatais. Nors mintis yra puiki, tačiau reikalauja nežmoniškai didelių finansinių išteklių, kurių naujieji „Saab" savininkai neturėjo.
„Saab" tuometiniai vadovai norėjo, jog naujos kartos „9-3" grįžtų prie savo įpėdinių ištakų ir turėtų klasikinių „Saab"  markės automobilių bruožų, todėl šis darbas buvo paskirtas Jasonui Castriota. Victoras Mulleris, tuometinis „Saab" vadovas, naujai pasamdytam dizaineriui davė tokią užduoti : Sukurti automobilio dizainą, kuris būtų iškart atpažįstamas, automobilis turėtų turėti klasikinių ir modernių automobilių bruožų.
Vėliau pats Jasonas teigė, jog ši užduotis buvo neįtikėtinai sunki, nes inžinieriai turėjo prisitaikyti ne tik prie jo, bet ir jis prie jų. Inžinieriai turėjo truputėlį patobulinti platformą, prailginti ratų bazę. Tuo tarpu Jasonas turėjo automobilį sukurti aerodinamiškesniu, nes pirminiai testai vėjo tunelyje parodė, jog esant didesniam greičiui automobilis taptų nestabilus.


Pagrindinės kliūtys buvo laikas ir pinigai. Automobilis turėjo būti paruoštas serijinei gamybai iki 2011 metų pabaigos, o debiutuoti turėjo 2012 metų Ženevos automobilių parodoje po kurios iškart būtų prasidėjusi modelio prekyba.
Projektas judėjo tinkama linkme dar 2011 metų gruodį. Tuo metu visa komanda įnirtingai dirbo prie projekto, tačiau galutinis produktas pasak Victoro Mullerio būtų buvęs paruoštas tik 2012 metų pavasarį, o tai jau yra per vėlu. Ypač, kai galvojant, jog serijinė automobilio gamyba būtų nusikėlusi iki 2012 rudens, anksčiausiai.
Automobilių industrijoje, kai automobilis iš prototipo tampa paruoštu serijinei gamybai, reikia maždaug 6 - 8 mėnesių, jog gamintojas parinktų tinkamus techninius komponentus, kurie nuolatos būtų montuojami į konkretų modelį. O va čia ir prasidėjo bėdos, nes pirminiai testai ir bandymai parodė, jog automobilis serijinę gamybą pasiektų TIK 2014 metais.


Be naujojo „9-3", „Saab" taip pat tęsė kitus savo projektus, pavyzdžiui „9-5" universalą, kuris buvo pradėtas gaminti, tačiau truputėlį per vėlai, nes 2011 metų pabaigoje daugelis suprato, jog gali negauti atlyginimų už visą sunkų darbą. Kol galų galiausiai „General Motors", 2011 metų gruodžio 19 dieną blokavo „Saab" markės pardavimą investuotojams iš Kinijos. Ko pasekoje „Saab" neturėjo kitos išeities, tik paskelbti bankrotą.
Po ilgų ieškojimų ir svarstymų, šiais metais bankrutavusią kompaniją įsigijo „NEVS - National Electric Vehicle Sweden", kuri ne tik įsigijo kompaniją, bet ir planuoja šiais metais atnaujinti automobilių gamybą bei tęsti likusius projektus. Nors tai nebus „9-5" modelis, kuris dar išriedės pro gamyklos vartus, tai greičiausiai bus visiškai naujas „9-3", kuris buvo taip arti finišo tiesiosios.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų