• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rover kadaise buvo vienas didžiausių, inovatyviausių ir įdomiausių gamintojų pasaulyje. Kaip ir daugelis D.Britanijoje įsikūrusių automobilių gamintojų, taip ir Rover aukso amžius buvo šeštas-devintas dešimtmečiai. 
Tuo laikotarpiu britai sukūrė keletą įdomių inovacijų, orientuodavosi į išrankesnį pirkėją ir aktyviai dalyvaudavo automobilių sporto pasaulyje.
Vienas įdomiausių Rover lenktyninių bolidų buvo BRM, kurio istorija prasideda dar 1950 metais, kai Rover pirmą kartą kompanijos istorijoje pristatė JET1 prototipą. Gan keistai atrodantis automobilis turėjo vieną išskirtinę savybę - vietoj įprasto vidaus degimo variklio, prototipas turėjo dujų turbiną.

Rover kadaise buvo vienas didžiausių, inovatyviausių ir įdomiausių gamintojų pasaulyje. Kaip ir daugelis D.Britanijoje įsikūrusių automobilių gamintojų, taip ir Rover aukso amžius buvo šeštas-devintas dešimtmečiai. 
Tuo laikotarpiu britai sukūrė keletą įdomių inovacijų, orientuodavosi į išrankesnį pirkėją ir aktyviai dalyvaudavo automobilių sporto pasaulyje.
Vienas įdomiausių Rover lenktyninių bolidų buvo BRM, kurio istorija prasideda dar 1950 metais, kai Rover pirmą kartą kompanijos istorijoje pristatė JET1 prototipą. Gan keistai atrodantis automobilis turėjo vieną išskirtinę savybę - vietoj įprasto vidaus degimo variklio, prototipas turėjo dujų turbiną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

rover-brm_5


Nors britai vidaus degimo variklį dujų turbinomis norėjo pakeisti nuo pat antrojo pasaulinio karo pabaigos, tačiau projektas pavidalą įgavo tik 1950-aisiais.
Rover specialistai norėdami savo ambicijas pademonstruoti lenktynių trasoje, prie prototipo dirbo maždaug vienuolika metų. Bemiegės naktys, nuolatiniai bandymai ir tobulinimai privedė iki pirmo ir normaliai funkcionuojančio lenktyninio automobilio, kuris turi dujų turbiną.
Pirmieji bolido bandymai buvo atlikti 1962 metais, likus vos kelioms dienoms į Le Mano ilgųjų nuotolių lenktynių. Automobilį išbandęs Grahamas Hill'as tuo metu pasakojo, kad Rover BRM yra nepakartojamas automobilis. „Iš pirmo žvilgsnio tai įprastas automobilis, tačiau paspaudus akceleratorių, Rover'is pradėdavo riaumoti kaip koks nors lėktuvas.“

REKLAMA

58


Pirmosios BRM lenktynės įvyko 1963 metais. Rover lenktynėse dalyvavo tik norėdama pamatyti kaip elgsis eksperimentinis kūrinys, tačiau Grahamo Hill'o ir Richie Ginther'io tandemas sugebėjo per 24 valandas nuvažiuoti net 3600 kilometrų distanciją ir sugebėjo išspausti 229 km/val. greitį!
Rover BRM debiutas baigėsi pakankamai sėkmingai. Bendroje įskaitoje Rover BRM užėmė net aštuntą vietą!
1964 metais Rover į ilgųjų nuotolių lenktynes grįžo su tuo patobulintu Rover BRM bolidu. Inžinieriai sumontavo du papildomus rotacinius regeneratorius. Jie leido padidinti dujų turbinos efektyvumą ir sumažinti kuro sąnaudos. Automobilis taip pat gavo lengvesnį, naujo dizaino kėbulą, kurį sukūrė Rover vyriausiasis dizaineris Williamas Towns'as.
rover-brm_5
Vis dėlto pasiruošimas 1964 metų Le Mano 24 valandų lenktynėms dėl nežinomų priežasčių buvo nutrauktas. Neoficialūs šaltiniai teigia, kad kelionės metu į Prancūziją automobilis buvo gausiai apgadintas, todėl Rover nusprendė nerizikuoti ir atsisakė dalyvauti Le Mano lenktynėse.
Pasimokę iš savo klaidų, britai 1965 metais į ilgųjų nuotolių lenktynes atvažiavo pasigalandę kirvius. Rover už automobilio vairo nusprendė pasodinti Grahamą Hill'ą ir Jackie Stewart'ą.
Lenktynių metų Rover sugebėjo iškrėsti keletą šunybių. Pavyzdžiui, įpusėjus maratonui lūžo keli turbinos ašmenys, kurie sukėlė nemažą sprogimą. Vis dėlto sprogimas neišgąsdino nei dujų turbinos nei Jackie Stewarto'o, nes galutinėje įskaitoje Rover BRM užėmė dešimtą vietą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų