Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Iki pirmojo šių metų Lietuvos drago čempionato etapo, mes galvojome, jog ši sporto šaka yra daugelio užmiršta. Vis dėlto šių metų žiemą sužinojome, jog greičio liga užsikrėtę entuziastai patyliukais savo garažuose lieja prakaitą ir ruošia greičiausius automobilius Lietuvos drago čempionatui.
Didžiausia greičiausių automobilių koncentracija yra Klaipėdoje. Todėl ne veltui pati greičiausia „Audi S4“ stovi viename garaže netoli Klaipėdos uosto. Atrodytų, niekuo neišsiskiriantys, įprastai sublokuoti garažai, kurių mūsų krašte yra tūkstančiai, tačiau viename iš jų slepiasi tai, prie ko norėjome prisiliesti jau seniai.
Mūsų kelionės gidai, Valdas ir Rolandas, įspėja, jog nedirba vienas cilindras – matyt, sportinis variklio kompiuteris rodo savo kaprizus ir nenori laiku įpurkšti etanolio į ketvirtą cilindrą. Tai kiek nuvilia, tačiau net ir puškėdamas keturiais cilindrais, automobilis skleidžia kiek bauginančią ir kartu patrauklią aurą.
Išsistumiam lauk „Audinę“ tam, kad galėtume atidžiau apžiūrėti jos žaisliukus. Standartinis „AAN“ penkių cilindrų variklis yra perrinktas iki smulkiausio varžtelio. Beje, būdami lietuviais, meistrai nestokojo improvizacijų. Pavyzdžiui, viena iš svarbiausių variklio detalių, alkūninis velenas, yra paimtas iš... „Silkės“! Kai Valdas ramiu veidu atšovė tokį atsakymą, buvo sunku juo patikėti, tačiau faktas yra toks, jog didžiulę galią gali atlaikyti bet kuris velenas paimtas iš penkių cilindrų „Audi“ kurto variklio. Tai ir žavi, jog kažkada Ingolštato inžinieriai kūrė nuostabius agregatus, o suprojektuotos detalės yra tokios universalios ir stiprios, jog net prasilenkia su logika.
Kodėl prasilenkia su logika? Juk dėka didžiulės „Precision Turbo“ turbinos ir didelio pralaidumo etanolio įpurškimo sistemos, 2,2 darbinio tūrio variklis suka visus keturis ratus su 700 arklio galių jėga. Septynių šimtų žirgų kaimenė gatvėse legalioje „Audinėje“! Ši monstriška energija ratus pasiekia per standartinę greičių dėžę, kuri yra kiek sustiprinta. Toliau – visiškas originalas – reduktoriai, pusašiai, granatos... Dar kartą galime žavėtis „Audi“ inžinieriais.
Šio universalo ketvirčio mylios įveikimo laikas – 10,8 sekundės. Reikia su kuo palyginti? 2006 metų „Bugatti Veyron“ oficialus laikas – 10,7. Taigi ši karvutė, sverianti apie 1600 kilogramų, verstų paprakaituoti visų superautomobilių karalių. Stebina tai, jog tokie greičiai pasiekiami nepraradus visų patogumų – priekiniai elektriniai langai veikia! Gale – jau kita istorija. Išlupta viskas, kas nereikalinga, įskaitant ir moldingus (šis stilistinis sprendimas drago trasose jau yra tapęs automobilio vizitine kortele). Kitas neįprastas sprendimas – galiniai durų stikliai – jie tiesiog priklijuoti prie kėbulo, o atsidaro tik apatinė durų dalis. Tik trukt už rankenėlės, o stiklas liko vietoje.
Galiausiai, turime skirti dėmesio žmogui, kuris buvo šios mūsų ekskursijos kaltininku. Tai „Audinės“ savininkas Romualdas Norvilas, kuris mūsų vizito metu buvo išvykęs į užsienį. Vyras automobilių sportu pradėjo domėtis dar vaikystėje, o jau dešimties metų sėdosi už kartingo vairo. Vėliau jo ir autosporto keliai išsiskyrė, tačiau likimas juos kartu suvedė prieš aštuonerius metus, kuomet Romas nusipirko šią „Audi“. Drageris iš pradžių nekaltai pradėjo lenktyniauti su draugu, kuris tuo metu taip pat vairavo „Audi“. Varžybos iš gatvės persikėlė į garažus, kur kiekvienas stengėsi savo plieniniam žirgui pridėti daugiau galios. Taip bėgant metams „S4“ priaugo kelis šimtus arklio galių ir gerokai pagreitėjo.
Vyro pirmiausia paklausėme, kodėl vyras buvo nusprendęs parduoti savo ištikimąjį keturratį draugą. Pašnekovas atšovė, jog norėjo pradėti naują projektą, kurio pagrindu tikriausiai būtų tapusi kiek naujesnė ir lengvesnė „Audi“. Taip pat Romas pridūrė, kad su šiuo automobiliu pagreitėti viena sekunde kainuoja apie dešimt tūkstančių litų, o kuo toliau, ta kaina auga. Vyras taip pat pridūrė, jog drago bolidą buvo perleidęs savo sūnui, tačiau pastarasis neparodė gerų rezultatų, todėl Romualdas sugrįžo į drago trasas.
Iki pirmojo šių metų Lietuvos drago čempionato etapo, mes galvojome, jog ši sporto šaka yra daugelio užmiršta. Vis dėlto šių metų žiemą sužinojome, jog greičio liga užsikrėtę entuziastai patyliukais savo garažuose lieja prakaitą ir ruošia greičiausius automobilius Lietuvos drago čempionatui.
Didžiausia greičiausių automobilių koncentracija yra Klaipėdoje. Todėl ne veltui pati greičiausia „Audi S4“ stovi viename garaže netoli Klaipėdos uosto. Atrodytų, niekuo neišsiskiriantys, įprastai sublokuoti garažai, kurių mūsų krašte yra tūkstančiai, tačiau viename iš jų slepiasi tai, prie ko norėjome prisiliesti jau seniai.
Mūsų kelionės gidai, Valdas ir Rolandas, įspėja, jog nedirba vienas cilindras – matyt, sportinis variklio kompiuteris rodo savo kaprizus ir nenori laiku įpurkšti etanolio į ketvirtą cilindrą. Tai kiek nuvilia, tačiau net ir puškėdamas keturiais cilindrais, automobilis skleidžia kiek bauginančią ir kartu patrauklią aurą.
Išsistumiam lauk „Audinę“ tam, kad galėtume atidžiau apžiūrėti jos žaisliukus. Standartinis „AAN“ penkių cilindrų variklis yra perrinktas iki smulkiausio varžtelio. Beje, būdami lietuviais, meistrai nestokojo improvizacijų. Pavyzdžiui, viena iš svarbiausių variklio detalių, alkūninis velenas, yra paimtas iš... „Silkės“! Kai Valdas ramiu veidu atšovė tokį atsakymą, buvo sunku juo patikėti, tačiau faktas yra toks, jog didžiulę galią gali atlaikyti bet kuris velenas paimtas iš penkių cilindrų „Audi“ kurto variklio. Tai ir žavi, jog kažkada Ingolštato inžinieriai kūrė nuostabius agregatus, o suprojektuotos detalės yra tokios universalios ir stiprios, jog net prasilenkia su logika.
Kodėl prasilenkia su logika? Juk dėka didžiulės „Precision Turbo“ turbinos ir didelio pralaidumo etanolio įpurškimo sistemos, 2,2 darbinio tūrio variklis suka visus keturis ratus su 700 arklio galių jėga. Septynių šimtų žirgų kaimenė gatvėse legalioje „Audinėje“! Ši monstriška energija ratus pasiekia per standartinę greičių dėžę, kuri yra kiek sustiprinta. Toliau – visiškas originalas – reduktoriai, pusašiai, granatos... Dar kartą galime žavėtis „Audi“ inžinieriais.
Šio universalo ketvirčio mylios įveikimo laikas – 10,8 sekundės. Reikia su kuo palyginti? 2006 metų „Bugatti Veyron“ oficialus laikas – 10,7. Taigi ši karvutė, sverianti apie 1600 kilogramų, verstų paprakaituoti visų superautomobilių karalių. Stebina tai, jog tokie greičiai pasiekiami nepraradus visų patogumų – priekiniai elektriniai langai veikia! Gale – jau kita istorija. Išlupta viskas, kas nereikalinga, įskaitant ir moldingus (šis stilistinis sprendimas drago trasose jau yra tapęs automobilio vizitine kortele). Kitas neįprastas sprendimas – galiniai durų stikliai – jie tiesiog priklijuoti prie kėbulo, o atsidaro tik apatinė durų dalis. Tik trukt už rankenėlės, o stiklas liko vietoje.
Galiausiai, turime skirti dėmesio žmogui, kuris buvo šios mūsų ekskursijos kaltininku. Tai „Audinės“ savininkas Romualdas Norvilas, kuris mūsų vizito metu buvo išvykęs į užsienį. Vyras automobilių sportu pradėjo domėtis dar vaikystėje, o jau dešimties metų sėdosi už kartingo vairo. Vėliau jo ir autosporto keliai išsiskyrė, tačiau likimas juos kartu suvedė prieš aštuonerius metus, kuomet Romas nusipirko šią „Audi“. Drageris iš pradžių nekaltai pradėjo lenktyniauti su draugu, kuris tuo metu taip pat vairavo „Audi“. Varžybos iš gatvės persikėlė į garažus, kur kiekvienas stengėsi savo plieniniam žirgui pridėti daugiau galios. Taip bėgant metams „S4“ priaugo kelis šimtus arklio galių ir gerokai pagreitėjo.
Vyro pirmiausia paklausėme, kodėl vyras buvo nusprendęs parduoti savo ištikimąjį keturratį draugą. Pašnekovas atšovė, jog norėjo pradėti naują projektą, kurio pagrindu tikriausiai būtų tapusi kiek naujesnė ir lengvesnė „Audi“. Taip pat Romas pridūrė, kad su šiuo automobiliu pagreitėti viena sekunde kainuoja apie dešimt tūkstančių litų, o kuo toliau, ta kaina auga. Vyras taip pat pridūrė, jog drago bolidą buvo perleidęs savo sūnui, tačiau pastarasis neparodė gerų rezultatų, todėl Romualdas sugrįžo į drago trasas.