Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Rokas Baciuška, nepavykus suderinti su komanda šio sezono dalyvavimo Pasaulio ralio-kroso čempionate, ieško galimybių ir bando save kitose kategorijose. Per pastarąsias tris savaites jis išbandė daug skirtingų sportinių automobilių, dalyvavo trijuose testuose ir dviejose varžybose.
„Pasaulio ralio-kroso čempionatas labai neapibrėžtas ir kol kas neturi ateities, konkurencija ten visiškai nyki. Mes norime važiuoti kažkur, kur reikia iš tikrųjų kovoti, o ne tiesiog parsivežti taurę. Iš dalies ir todėl nutarėme bent jau kol kas pasiieškoti kitų galimybių,“ – pasakoja R. Baciuška.
Pasaulio taurės etapas „Rally Aragon“
Kaip viena iš galimybių buvo pasirinktas Pasaulio „Cross Country Baja“ taurės varžybos. Taip vadinamų motobagių įskaitoje ten yra labai didelė konkurencija, tai sparčiai populiarėjanti klasė. Dakaro ralio maratone šios klasės dalyvių jau yra daugiau negu automobilių ir svarbiausia, ten daugiausiai kovoja jaunimas, tad ir 21 metų Roko Baciuškos akys pakrypo į tą pusę.
Pasitaręs su rėmėjais, jis pasirinko išbandyti savo jėgas viename iš Pasaulio taurės etapų Ispanijoje, Aragono ralyje. Dalyvių sąraše – net 19 ekipažų, iš kurių keli ir Dakare važiuojantys.
„Kad nereikėtų klaidžioti ir mokytis iš savo klaidų, mes sutarėme su „Southracing“ komanda ir važiavome jos gretose. Tai šiuo metu stipriausia pasaulyje T4 klasės komanda, kurios lenktynininkai nuolat laimi visas lenktynes savo klasėse,“ – pasakoja R. Baciuška.
Lietuvis pasirinko nors ir neturintį patirties, bet pažįstamą ir jau važiavusį ralio reidus šturmaną Mindaugą Lelį. Breslau ralyje Mindaugas buvo Jono Raudeliūno šturmanas ir jie užėmė puikią ketvirtą vietą.
Aragono ralis – tai dviejų dienų beveik 500 km greičio ruožų lenktynės. Pirmą dieną 150 km greičio ruože du trečdalius jo lietuviai pirmavo savo įskaitoje ir gerokai nustebino „Southracing“ komandos vadovus. Tačiau likus apie 20 km iki finišo lenkdami du vienoje vietoje klaidžiojusius bagius šiek tiek per daug kirto kampą ir į akmenį pažeidė ratą. Ekipažas nutarė nestoti ir lėkti toliau ir prieš pat finišą prakirto ir antrą. Taip ir finišavo su dviem prakirstais ratais ir dėl to prarado apie 6 minutes. Negana to, po finišo dėl nepatyrimo jie nepravažiavo laiko kontrolės ir ratus keitėsi vos kirtę finišo liniją. Teisėjai lietuviams skyrė 15 minučių baudos ir dėl to jie savo klasėje nusirito į 17 vietą.
Antrą dieną laukė du greičio ruožai – 150 ir 200 km ilgio. Pirmą lietuviai laimėjo ir pakilo iki 11 vietos. Antrajame finišavo antri ir galutinėje įskaitoje liko ketvirtoje pozicijoje ir penkiolikti bendroje.
O ralį laimėjo Nasser Al Attiyah, kuris paskutinio greičio ruožo finiše aplenkė iki to laiko užtikrintai pirmavusį Sebastien Loeb. Prancūzas į akmenį pažeidė vairo stiprintuvą ir per paskutinius 20 km prarado net penkias minutes.
Toks rezultatas gerokai nustebino daugelį, Rokas susilaukė pagyrimų ir kvietimų išbandyti kitų komandų techniką.
Likę po lenktynių dar vienai dienai sportininkai išbandė Nani Roma vairuotą „BRX Hunter“ automobilį. Iš pradžių vairavo Nani Roma, šalia sėdėjo Rokas, vėliau lietuvis sėdo prie vairo.
Išbandyti galingesnį naujai ruošiamą T3 motobagį kvietė ir “Overdrive” komanda. Atvykus į testus apie bagio valdymo subtilybes Rokui pasakojo Aragono ralio nugalėtojas Nasser Al-Attiyah, kuris ir pats prisidėjo prie naujo bagio valdymo tobulinimo.
Laimėtas lietuviškas Dakaras
Vos grįžęs iš Ispanijos, Rokas nutarė išbandyti savo jėgas standartiniu visiškai nemodifikuotu motobagiu Lietuvoje. Šalia savęs pasisodinęs Joną Raudeliūną Rokas dalyvavo lietuvišku Dakaru vadinamose keturių dienų lenktynėse „Perimetras“. Tai Lietuvos bajų čempionato sunkiausios ir ilgiausios lenktynės.
Rokas laimėjo tris iš šešių greičio ruožų ir užtikrintai nugalėjo. Nepaisant to, kad paskutiniame greičio ruože patyrė labai įdomų nuotykį. Pakilus į vieną iš kalnelių apačioje sportininkai pamatė gulinčius ant kelio net tris motociklininkus. Teko staigiai stabdyti ir dėl to bagis persivertė per priekį ir atsistojo ant galinių ratų.
„Stebuklas kad nieko nenutiko. Jeigu būtumėm atvirtę ant ratų po mumis būtų atsidūręs vienas iš motociklininkų,“ – pasakoja R. Baciuška.
Lenktynininkai staigiai šoko iš bagio – Jonas nubėgo suteikti pagalbą vienam susižeidusių dalyvių, Rokas nubėgo ant kalno stabdyti kitų dalyvių, bet jie buvo likę toli. Todėl padėjus motociklininkams bagį pavyko pastatyti ant ratų, Rokas su Jonu šoko į jį ir finišavo tą greičio ruožą pirmoje vietoje.
„Įdomi patirtis tas lietuviškas Dakaras. Nežinau ar kartočiau, nes labai pavojinga, bet buvo malonu pasigalynėti su lietuviais. O dar maloniau kad pavyko aplenkti visus – ne tik savo konkurentus, bet ir automobilius, keturračius ir motociklus ir finišuoti greičiausiai tarp visų dalyvių,“ – po finišo sakė Rokas Baciuška.
Testai legendinėje SPA trasoje
Rokui lenktyniaujant komanda gavo netikėtą skambutį iš „Aston Martin Racing“. Šios komandos vadovas John Gow pakvietė Belgijos SPA trasoje išbandyti žiedinį „Aston Martin Vantage GT4“ automobilį. Testai vyko sekančią dieną po šioje trasoje vykusių SPA 24 val. lenktynių.
Į testus buvo pakviesti dar trys jauni sportininkai, o jų instruktoriumi buvo gamyklinis „Aston Martin“ lenktynininkas Valentin Hasse-Clot, kuris lenktynėse laimėjo pirmą vietą savo klasėje.
„Tai buvo visiškas netikėtumas, kaip žaibas iš giedro dangaus. Pasirodo, John Gow jau seniai seka mano rezultatus ir pasitaikius progai nutarė išbandyti ko esu vertas žiedinėje trasoje,“ – savo nustebimo neslėpė Rokas Baciuška.
SPA – tikras išbandymas bet kuriam lenktynininkui, o tokiam, kuris yra pirmą kartą čia ir dar pirmą kartą sėdi už tokio automobilio vairo – dar ir milžiniška atsakomybė. Juo labiau, kad testai prasidėjo ant šlapios trasos, kusi vėliau pradėjo džiūti ir dienos pabaigoje jau visi važiavo su sausai trasai skirtomis „Slick“ tipo padangomis.
Rezultatas ir vėl labai palankus lietuviui. „Jis turi natūralų įgimtą greičio pojūtį,“ – po jų sakė V. Hasse-Clot. „Manau testai praėjo labai pozityviai ir net neįtikėtina, kad Rokas niekada nėra važiavęs šioje trasoje“, - teigė lenktynininkas.
Taigi, trys savaitės ir tiek daug potyrių ir patirčių, kurių ne kiekvienas patiria per ištisus metus. Šiuo metu lietuvis jau pekeliui į Smalininkų kartodromą, kur treniruos savo brolį Simą ir padės jam siekti rezultatų Lietuvos kartingo čempionate. O apie savo planus kol kas nutyli – sportininkas yra kaip niekada didelėje kryžkelėje ir kur pakryps svarstyklės kol kas lieka neaišku.
Rokas Baciuška, nepavykus suderinti su komanda šio sezono dalyvavimo Pasaulio ralio-kroso čempionate, ieško galimybių ir bando save kitose kategorijose. Per pastarąsias tris savaites jis išbandė daug skirtingų sportinių automobilių, dalyvavo trijuose testuose ir dviejose varžybose.
„Pasaulio ralio-kroso čempionatas labai neapibrėžtas ir kol kas neturi ateities, konkurencija ten visiškai nyki. Mes norime važiuoti kažkur, kur reikia iš tikrųjų kovoti, o ne tiesiog parsivežti taurę. Iš dalies ir todėl nutarėme bent jau kol kas pasiieškoti kitų galimybių,“ – pasakoja R. Baciuška.
Pasaulio taurės etapas „Rally Aragon“
Kaip viena iš galimybių buvo pasirinktas Pasaulio „Cross Country Baja“ taurės varžybos. Taip vadinamų motobagių įskaitoje ten yra labai didelė konkurencija, tai sparčiai populiarėjanti klasė. Dakaro ralio maratone šios klasės dalyvių jau yra daugiau negu automobilių ir svarbiausia, ten daugiausiai kovoja jaunimas, tad ir 21 metų Roko Baciuškos akys pakrypo į tą pusę.
Pasitaręs su rėmėjais, jis pasirinko išbandyti savo jėgas viename iš Pasaulio taurės etapų Ispanijoje, Aragono ralyje. Dalyvių sąraše – net 19 ekipažų, iš kurių keli ir Dakare važiuojantys.
„Kad nereikėtų klaidžioti ir mokytis iš savo klaidų, mes sutarėme su „Southracing“ komanda ir važiavome jos gretose. Tai šiuo metu stipriausia pasaulyje T4 klasės komanda, kurios lenktynininkai nuolat laimi visas lenktynes savo klasėse,“ – pasakoja R. Baciuška.
Lietuvis pasirinko nors ir neturintį patirties, bet pažįstamą ir jau važiavusį ralio reidus šturmaną Mindaugą Lelį. Breslau ralyje Mindaugas buvo Jono Raudeliūno šturmanas ir jie užėmė puikią ketvirtą vietą.
Aragono ralis – tai dviejų dienų beveik 500 km greičio ruožų lenktynės. Pirmą dieną 150 km greičio ruože du trečdalius jo lietuviai pirmavo savo įskaitoje ir gerokai nustebino „Southracing“ komandos vadovus. Tačiau likus apie 20 km iki finišo lenkdami du vienoje vietoje klaidžiojusius bagius šiek tiek per daug kirto kampą ir į akmenį pažeidė ratą. Ekipažas nutarė nestoti ir lėkti toliau ir prieš pat finišą prakirto ir antrą. Taip ir finišavo su dviem prakirstais ratais ir dėl to prarado apie 6 minutes. Negana to, po finišo dėl nepatyrimo jie nepravažiavo laiko kontrolės ir ratus keitėsi vos kirtę finišo liniją. Teisėjai lietuviams skyrė 15 minučių baudos ir dėl to jie savo klasėje nusirito į 17 vietą.
Antrą dieną laukė du greičio ruožai – 150 ir 200 km ilgio. Pirmą lietuviai laimėjo ir pakilo iki 11 vietos. Antrajame finišavo antri ir galutinėje įskaitoje liko ketvirtoje pozicijoje ir penkiolikti bendroje.
O ralį laimėjo Nasser Al Attiyah, kuris paskutinio greičio ruožo finiše aplenkė iki to laiko užtikrintai pirmavusį Sebastien Loeb. Prancūzas į akmenį pažeidė vairo stiprintuvą ir per paskutinius 20 km prarado net penkias minutes.
Toks rezultatas gerokai nustebino daugelį, Rokas susilaukė pagyrimų ir kvietimų išbandyti kitų komandų techniką.
Likę po lenktynių dar vienai dienai sportininkai išbandė Nani Roma vairuotą „BRX Hunter“ automobilį. Iš pradžių vairavo Nani Roma, šalia sėdėjo Rokas, vėliau lietuvis sėdo prie vairo.
Išbandyti galingesnį naujai ruošiamą T3 motobagį kvietė ir “Overdrive” komanda. Atvykus į testus apie bagio valdymo subtilybes Rokui pasakojo Aragono ralio nugalėtojas Nasser Al-Attiyah, kuris ir pats prisidėjo prie naujo bagio valdymo tobulinimo.
Laimėtas lietuviškas Dakaras
Vos grįžęs iš Ispanijos, Rokas nutarė išbandyti savo jėgas standartiniu visiškai nemodifikuotu motobagiu Lietuvoje. Šalia savęs pasisodinęs Joną Raudeliūną Rokas dalyvavo lietuvišku Dakaru vadinamose keturių dienų lenktynėse „Perimetras“. Tai Lietuvos bajų čempionato sunkiausios ir ilgiausios lenktynės.
Rokas laimėjo tris iš šešių greičio ruožų ir užtikrintai nugalėjo. Nepaisant to, kad paskutiniame greičio ruože patyrė labai įdomų nuotykį. Pakilus į vieną iš kalnelių apačioje sportininkai pamatė gulinčius ant kelio net tris motociklininkus. Teko staigiai stabdyti ir dėl to bagis persivertė per priekį ir atsistojo ant galinių ratų.
„Stebuklas kad nieko nenutiko. Jeigu būtumėm atvirtę ant ratų po mumis būtų atsidūręs vienas iš motociklininkų,“ – pasakoja R. Baciuška.
Lenktynininkai staigiai šoko iš bagio – Jonas nubėgo suteikti pagalbą vienam susižeidusių dalyvių, Rokas nubėgo ant kalno stabdyti kitų dalyvių, bet jie buvo likę toli. Todėl padėjus motociklininkams bagį pavyko pastatyti ant ratų, Rokas su Jonu šoko į jį ir finišavo tą greičio ruožą pirmoje vietoje.
„Įdomi patirtis tas lietuviškas Dakaras. Nežinau ar kartočiau, nes labai pavojinga, bet buvo malonu pasigalynėti su lietuviais. O dar maloniau kad pavyko aplenkti visus – ne tik savo konkurentus, bet ir automobilius, keturračius ir motociklus ir finišuoti greičiausiai tarp visų dalyvių,“ – po finišo sakė Rokas Baciuška.
Testai legendinėje SPA trasoje
Rokui lenktyniaujant komanda gavo netikėtą skambutį iš „Aston Martin Racing“. Šios komandos vadovas John Gow pakvietė Belgijos SPA trasoje išbandyti žiedinį „Aston Martin Vantage GT4“ automobilį. Testai vyko sekančią dieną po šioje trasoje vykusių SPA 24 val. lenktynių.
Į testus buvo pakviesti dar trys jauni sportininkai, o jų instruktoriumi buvo gamyklinis „Aston Martin“ lenktynininkas Valentin Hasse-Clot, kuris lenktynėse laimėjo pirmą vietą savo klasėje.
„Tai buvo visiškas netikėtumas, kaip žaibas iš giedro dangaus. Pasirodo, John Gow jau seniai seka mano rezultatus ir pasitaikius progai nutarė išbandyti ko esu vertas žiedinėje trasoje,“ – savo nustebimo neslėpė Rokas Baciuška.
SPA – tikras išbandymas bet kuriam lenktynininkui, o tokiam, kuris yra pirmą kartą čia ir dar pirmą kartą sėdi už tokio automobilio vairo – dar ir milžiniška atsakomybė. Juo labiau, kad testai prasidėjo ant šlapios trasos, kusi vėliau pradėjo džiūti ir dienos pabaigoje jau visi važiavo su sausai trasai skirtomis „Slick“ tipo padangomis.
Rezultatas ir vėl labai palankus lietuviui. „Jis turi natūralų įgimtą greičio pojūtį,“ – po jų sakė V. Hasse-Clot. „Manau testai praėjo labai pozityviai ir net neįtikėtina, kad Rokas niekada nėra važiavęs šioje trasoje“, - teigė lenktynininkas.
Taigi, trys savaitės ir tiek daug potyrių ir patirčių, kurių ne kiekvienas patiria per ištisus metus. Šiuo metu lietuvis jau pekeliui į Smalininkų kartodromą, kur treniruos savo brolį Simą ir padės jam siekti rezultatų Lietuvos kartingo čempionate. O apie savo planus kol kas nutyli – sportininkas yra kaip niekada didelėje kryžkelėje ir kur pakryps svarstyklės kol kas lieka neaišku.