(nuotr. Pixelonmars)
Autosporto varžybas stebėjo nuo mažumės
Didžiausią įspūdį daro tai, jog tai buvo pirmosios, debiutinės varžybos, kuriose Tautvydas nusprendė išbandyti savo jėgas. Iki tol lenktynes jis stebėjo tik iš šalies arba kai ateidavo metas teisėjauti skirtingose autosporto disciplinose, o iki tol Tautvydas nebuvo nei vienų varžybų dalyvis.
Pirmajam ir svarbiausiam žingsniui žengti prireikė 13-os metų, bet ties šiuo momentu norėtųsi panaudoti lotynišką patarlę – „Geriau vėliau negu niekada.“ Dabar, panašu, jog šį sprendimą priėmęs Tautvydas pradėjo įgyvendinti savo vaikystės svajonę – tapti profesionaliu lenktynininku.
„Automobiliai mano gyvenime yra pakankamai seniai. Vaikystėje tėtis duodavo saviškį ratuotį pavairuoti stovėjimo aikštelėje ir sakydavo – praktikuokis. Šis procesas man beprotiškai patiko, o ir pats automobilių veikimo procesas bei jų valdymo specifika man buvo be galo įdomi“, – prisiminimais dalinasi Tautvydas.
(nuotr. Pixelonmars)
Vis dėlto, svajonė tapti lenktynininku atsirado ne dėl Tautvydo tėčio leidimo leisti tvarkingai priparkuoti automobilį tuščioje stovėjimo aikštelėje. Simpatija automobilių sportui atsirado pradėjus stebėti Formulės 1 čempionatą.
„Būdamas mažas, kartu su tėčiu keldavomės pažiūrėti Formulės 1 varžybų. Buvo ir tokių atvejų, kai prie televizoriaus sėsdavomės 5-ą valandą ryto stebėti Australijos didžiojo prizo lenktynių.“
„Tuo metu, kai žiūrėdavau į Formulės 1 bolidus sutvardančius lenktynininkus, akyse žibėjo viltis, kad ir aš kažkada būsiu toks ir pasieksiu savo tikslą tapti automobilių sporto dalimi“, – pasakoja Tautvydas.
(nuotr. Pixelonmars)
Užsispyrimo rezultatas – klasės lyderis
Niekada rankų nenuleidžiantis „Ring Challenge“ čempionato dalyvis dabar džiaugiasi, jog treniruotės ir užklasinė veikla mėgėjiškose varžybose atsipirko su kaupu.
Tautvydas po dviejų „Ring Challenge Time Attack“ lygos etapų yra įsitaisęs pirmoje „SemiPro 1600“ automobilių klasės dalyvių vietoje. Tiek pirmame, tiek antrajame etape Tautvydas iškovojo maksimalų taškų skaičių, bet rezultatų lentelė neatspindi tikrųjų emocijų, kurias patyrė Kaune gyvenantis sportininkas.
„Pirmasis ir antrasis etapas suteikė visiškai skirtingas emocijas. Pirmajame etape dalyvavau su senomis ir grubaus asfalto jau mačiusiomis „Nankang AR-1“ padangos, todėl po varžybų buvau šiek tiek nusivylęs lenktynių trasos įveikimo laiku, tad kai atėjo metas ruoštis sekančiam varžybų etapui, įsigijau naują, tų pačių padangų komplektą.“, – pasakoja Tautvydas.
(nuotr. Pixelonmars)
„Šis menkas pokytis transformavo automobilį. Jis tapo labai greitas ir leido palaikyti tokį tempą, kokio norėjau aš. Antrasis etapas viską apvertė aukštyn kojom. Ne tik dėl to, jog dar kartą buvau greičiausias, bet dėl to, jog sugebėjau pasiekti savo išsikeltus tikslus.“
„Esu naujokas, kuris užsibrėžė tikslą „Neumuno žiedo“ trasą įveikti ne lėčiau nei per 1 minutę ir 30 min, tad galite įsivaizduoti kokios emocijos užplūsta, kai sugebi pasiekti savo tikslus. Jausmas būti savo klasės lyderiu – tiesiog neapsakomas“, – priduria Tautvydas.
(nuotr. Ring Challenge organizatorių)
Lenktynių savaitgalį pradės su kitu automobiliu
Automobilių sportą propaguojančių žmonių kasdienybė – nenuobodi. Iki to – toli gražu. Bemiegės naktys, stresas, o vėliau ir euforija – tai tik trumpas, bet labai tikslus daugelio lenktynininkų kasdienybės apibūdinimas.
Tam pritartų ir sekančiam „Ring Challenge“ etapui besiruošiantis Tautvydas, kuris lenktynių savaitgalį pradės su visiškai kitu automobiliu. Bet prieš tai – truputėlis priešistorės.
„Viskas prasidėjo paskutinėje treniruotėje, kai pradėjo kalenti variklis. Prieš tai džiaugiausi puikiu važiavimo tempu, netgi senos padangos dirbo puikiai. Buvau savimi patenkintas iki momento, kai pradingo variklio trauka“, – pasakoja Tautvydas.
(nuotr. Pixelonmars)
„Po to, kai variklis užgeso, iškart jį užvedėme ir nedelsiant užgesinome. Pradinis spėjimas – pabėgo indėklai, tačiau tiksli gedimo priežastis bus, kai išardysime motorą“, – liūdinai pasibaigusias treniruotes prisimena lenktynininkas.
Baltą vėliavą iškėlusį automobilį parsitempus į garažą, Tautvydas pradėjo iš kišenės traukti planą B, planą C ir jeigu prireiks – planą D. Juk artėjančios varžybos nulems ar Tautvydas taps „Semi-Pro R1600“ klasės čempionu ar pasiduos ir nugalėtojo titulo sieks kitąmet.
„Galiu dabar būti ramus, jog trečiajame „Ring Challenge“ etape startuosiu su skolintu automobiliu. Ketvirtosios kartos „Honda Civic“, kuris yra paruoštas mėgėjiškoms lenktynėms“, – priduria Tautvydas.
„Paskutinės dienos buvo skirtos tik automobiliui. Turėjau atlikti keletą pakeitimų, kurie leistų jam atitikti griežtus, automobilių sporto federacijos reglamentą. Norint tai padaryti, reikėjo susikoncentruoti į durelių apdailas, kilimus, užtikrinti, jog gesintuvas būtų ranka pasiekiamoje vietoje“.
Taip lengvai nepasiduodantis vaikinas į artėjantį lenktynių savaitgalį žiūri optimistiškai. Net ir žinodamas, jog skolintas automobilis lenktynių trasoje gali pateikti siurprizų, bet panašu, jog Tautvydui tai skamba kaip iššūkis, kuris privers jį dar labiau stengtis kovojant dėl pirmosios pozicijos „R1600“ klasėje.