• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dviejų dienų formato klasiniame ralyje, sudėliotame iš 10 – 15 greičio ruožų net ir patiems atkakliausiems fanams retai kada pavyksta suspėti pamatyti daugiau nei tris ar keturis skirtingus greičio ruožus. Trasos uždaromos likus valandai iki lenktynių pradžios, o norint prasibrauti aplinkkeliais iki įdomiausių vietų neretai tenka daryti dešimčių kilometrų ilgio kilpas arba įsigyti nuosavą sraigtasparnį. Antraip tiesiog fiziškai nespėja keisti dislokacijos vietos. Žinant šiuos dalykus pats didžiausias įmanomas prisiekusio ralio žiūrovo košmaras – pasirinktame greičio ruože sustabdytos lenktynės. Štai kaip ir kodėl tokie sprendimai gimsta.

Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020
“ varžybų vadovas Donatas Liesis komentuodamas kiekvieno ralio preliudijos metu stebimą procedūrą pripažino, kad vadinamais SAF (Safety Cars) automobiliai greičio ruožus pirmieji įveikiantys ekipažai veža itin atsakingą ir sunkią misiją.
„Pagal griežtus FIA saugos reglamentus kiekviename iš trijų SAF automobilių, žymimų „SAF C“, „SAF B“ bei „SAF A“ raidėmis, turinčių geltonos spalvos švyturėlius ir garso sirenas, privalo būti bent po tris ralio virtuvę idealiai išmanančius teisėjus. Jie į trasą pajuda likus valandai iki pirmojo sportinio automobilio starto ir perspėja apie oficialią varžybų pradžią. T. y. kad draudžiamas bet koks eismas būsimu greičio ruožu, o žiūrovai turi pasirinkti saugias stebėjimo vietas. Visi trys SAF ekipažai atidžiai vertina trasos būklę ir tikrina kaip pavojingos vietos atitvertos saugos juostomis, kur kiek žiūrovų susirinkę, kaip jie elgiasi. Kadangi šis inspektavimas kartojamas tris kartus – SAF automobiliai pajuda į greičio ruožą kas 15 minučių – ekipažai vienas su kitu susisiekia mobilaus ryšio ar radijo stotelių pagalba ir vertina, ar žiūrovai paiso taisyklių, ar elgiasi adekvačiai ir t.t. Jei situacija SAF automobiliu keliaujantiems ralio saugos komisarams šie dalykai nekelia abejonių, jie atitinkamą informaciją dėl galimybės saugiai pradėti varžybas perduoda ralio štabui“, – dėsto D. Liesis.
Teoriškai viskas paprasta, tačiau beveik visuose Lietuvos ralio čempionato etapuose pastarąjį dešimtmetį atsakingas pareigas užėmęs autosporto strategas tikina, kad SAF ekipažai kone kaskart sprendžia hamletiškus galvosūkius, kaip užtikrinti varžybų saugumą ir nesugadinti ralio fiestos. Pasitikėjimu savo jėgomis ir išmanumu trykštanti publika greta trasų beveik visuomet į pastabas atsikerta „aš už juostos - galiu stovėti kur noriu“, kad patys „viską žino“, kad dar „žiauriai daug laiko“ ir t.t.
„Kaip taisyklė, populiaresnėse žiūrovų zonose susirinkę žmonės artėjant startui stengiasi prisibrauti kiek įmanoma arčiau trasos ir pradeda užstoti vaizdą vieni kitiems. Tada žengia dar arčiau ir dar labiau komplikuoja situaciją, plėšo ar savavališkai perkėlinėja apsaugines juostas, ignoruoja saugos darbuotojų pastabas, keliauja į posūkio išorinę dalį, atsistoja už tramplynų ir pan. Visi panašūs  dalykai kelia grėsmę, kad greičio ruožas bus atšauktas“, – vardija „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ varžybų vadovas.
Pasakodamas apie SAF ekipažų darbo virtuvę D. Liesis pastebi, kad jų funkcija ne tik galutinai „uždaryti trasą“, įvertinti jos paruošimą lenktynėms, bet ir žaibiškai spręsti nenumatytas situacijas. Saugos komisarams pakankamai dažnai tenka evakuoti greičio ruožuose dėl kokių nors priežasčių įstrigusią žiūrovų ar vietinių gyventojų techniką, šalinti važiuojamojoje kelio dalyje atsiradusias kliūtis, akmenis, lūžusias šakas ar net išvirtusius medžius. Todėl ralio organizatoriai visada stengiasi varžybų komisarų komandą aprūpinti padidinto pravažumo automobiliais. „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ varžybų metu šią problemą jau šeštąjį kartą spręsti padeda bendrovė „Fakto Auto“, pristatanti reikiamą kiekį „
Nissan
“, „
Hyundai
“ ir „
Citroen
“ visureigių bei krosoverių.
Beje, tokia pavydėtinai tvirta ralio transporto parko funkcionalumą užtikrinančios kompanijos  partnerystė su „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ turi vieną nedidelę paslaptį: „Fakto Auto“ generalinis direktorius Donatas Rutkauskas net keturis sezonus buvo Žilvino Juršio – vieno iš  „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ architektų – šturmanas.
„Ralio virusas mane užpuolė prieš daugiau nei dvidešimt metų. 2000-2004 metais drauge su Žilvinu startavom visuose Lietuvos ralio čempionatų etapuose, todėl drauge suvalgėm gerą pūdą druskos, o draugais likom visam gyvenimui. Todėl kai jis pasiūlė prisidėti prie Elektrėnų ralio projekto sprendžiant SAF transporto galvosūkius, jokių didelių abejonių kaip elgtis nebuvo“, – atvirauja D. Rutkauskas.
Tiesa, „Fakto Auto“ vadovas tikina, kad šis bendradarbiavimas nėra labdara: SAF automobiliai atsiduria didžiulės greičio ruožus apjuosusių žiūrovų armijos dėmesio centre bei sunkiai suskaičiuojamos fotografų ir video operatorių kamerų taikikliuose. T. y. gauna tai, už ką žiniasklaidos kanalų bei reklamos agentūrų vadovai prašo nevaikiškų pinigų.
Nors šiais metais „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ darbuosis visų trijų „Fakto Auto“ atstovaujamų prekinių ženklų technika, oficialaus ralio automobilio titulas šįkart teks naujajam „
Nissan Juke
“ krosoveriui.

Dviejų dienų formato klasiniame ralyje, sudėliotame iš 10 – 15 greičio ruožų net ir patiems atkakliausiems fanams retai kada pavyksta suspėti pamatyti daugiau nei tris ar keturis skirtingus greičio ruožus. Trasos uždaromos likus valandai iki lenktynių pradžios, o norint prasibrauti aplinkkeliais iki įdomiausių vietų neretai tenka daryti dešimčių kilometrų ilgio kilpas arba įsigyti nuosavą sraigtasparnį. Antraip tiesiog fiziškai nespėja keisti dislokacijos vietos. Žinant šiuos dalykus pats didžiausias įmanomas prisiekusio ralio žiūrovo košmaras – pasirinktame greičio ruože sustabdytos lenktynės. Štai kaip ir kodėl tokie sprendimai gimsta.

Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020
“ varžybų vadovas Donatas Liesis komentuodamas kiekvieno ralio preliudijos metu stebimą procedūrą pripažino, kad vadinamais SAF (Safety Cars) automobiliai greičio ruožus pirmieji įveikiantys ekipažai veža itin atsakingą ir sunkią misiją.
„Pagal griežtus FIA saugos reglamentus kiekviename iš trijų SAF automobilių, žymimų „SAF C“, „SAF B“ bei „SAF A“ raidėmis, turinčių geltonos spalvos švyturėlius ir garso sirenas, privalo būti bent po tris ralio virtuvę idealiai išmanančius teisėjus. Jie į trasą pajuda likus valandai iki pirmojo sportinio automobilio starto ir perspėja apie oficialią varžybų pradžią. T. y. kad draudžiamas bet koks eismas būsimu greičio ruožu, o žiūrovai turi pasirinkti saugias stebėjimo vietas. Visi trys SAF ekipažai atidžiai vertina trasos būklę ir tikrina kaip pavojingos vietos atitvertos saugos juostomis, kur kiek žiūrovų susirinkę, kaip jie elgiasi. Kadangi šis inspektavimas kartojamas tris kartus – SAF automobiliai pajuda į greičio ruožą kas 15 minučių – ekipažai vienas su kitu susisiekia mobilaus ryšio ar radijo stotelių pagalba ir vertina, ar žiūrovai paiso taisyklių, ar elgiasi adekvačiai ir t.t. Jei situacija SAF automobiliu keliaujantiems ralio saugos komisarams šie dalykai nekelia abejonių, jie atitinkamą informaciją dėl galimybės saugiai pradėti varžybas perduoda ralio štabui“, – dėsto D. Liesis.
Teoriškai viskas paprasta, tačiau beveik visuose Lietuvos ralio čempionato etapuose pastarąjį dešimtmetį atsakingas pareigas užėmęs autosporto strategas tikina, kad SAF ekipažai kone kaskart sprendžia hamletiškus galvosūkius, kaip užtikrinti varžybų saugumą ir nesugadinti ralio fiestos. Pasitikėjimu savo jėgomis ir išmanumu trykštanti publika greta trasų beveik visuomet į pastabas atsikerta „aš už juostos - galiu stovėti kur noriu“, kad patys „viską žino“, kad dar „žiauriai daug laiko“ ir t.t.
„Kaip taisyklė, populiaresnėse žiūrovų zonose susirinkę žmonės artėjant startui stengiasi prisibrauti kiek įmanoma arčiau trasos ir pradeda užstoti vaizdą vieni kitiems. Tada žengia dar arčiau ir dar labiau komplikuoja situaciją, plėšo ar savavališkai perkėlinėja apsaugines juostas, ignoruoja saugos darbuotojų pastabas, keliauja į posūkio išorinę dalį, atsistoja už tramplynų ir pan. Visi panašūs  dalykai kelia grėsmę, kad greičio ruožas bus atšauktas“, – vardija „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ varžybų vadovas.
Pasakodamas apie SAF ekipažų darbo virtuvę D. Liesis pastebi, kad jų funkcija ne tik galutinai „uždaryti trasą“, įvertinti jos paruošimą lenktynėms, bet ir žaibiškai spręsti nenumatytas situacijas. Saugos komisarams pakankamai dažnai tenka evakuoti greičio ruožuose dėl kokių nors priežasčių įstrigusią žiūrovų ar vietinių gyventojų techniką, šalinti važiuojamojoje kelio dalyje atsiradusias kliūtis, akmenis, lūžusias šakas ar net išvirtusius medžius. Todėl ralio organizatoriai visada stengiasi varžybų komisarų komandą aprūpinti padidinto pravažumo automobiliais. „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ varžybų metu šią problemą jau šeštąjį kartą spręsti padeda bendrovė „Fakto Auto“, pristatanti reikiamą kiekį „
Nissan
“, „
Hyundai
“ ir „
Citroen
“ visureigių bei krosoverių.
Beje, tokia pavydėtinai tvirta ralio transporto parko funkcionalumą užtikrinančios kompanijos  partnerystė su „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ turi vieną nedidelę paslaptį: „Fakto Auto“ generalinis direktorius Donatas Rutkauskas net keturis sezonus buvo Žilvino Juršio – vieno iš  „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ architektų – šturmanas.
„Ralio virusas mane užpuolė prieš daugiau nei dvidešimt metų. 2000-2004 metais drauge su Žilvinu startavom visuose Lietuvos ralio čempionatų etapuose, todėl drauge suvalgėm gerą pūdą druskos, o draugais likom visam gyvenimui. Todėl kai jis pasiūlė prisidėti prie Elektrėnų ralio projekto sprendžiant SAF transporto galvosūkius, jokių didelių abejonių kaip elgtis nebuvo“, – atvirauja D. Rutkauskas.
Tiesa, „Fakto Auto“ vadovas tikina, kad šis bendradarbiavimas nėra labdara: SAF automobiliai atsiduria didžiulės greičio ruožus apjuosusių žiūrovų armijos dėmesio centre bei sunkiai suskaičiuojamos fotografų ir video operatorių kamerų taikikliuose. T. y. gauna tai, už ką žiniasklaidos kanalų bei reklamos agentūrų vadovai prašo nevaikiškų pinigų.
Nors šiais metais „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ darbuosis visų trijų „Fakto Auto“ atstovaujamų prekinių ženklų technika, oficialaus ralio automobilio titulas šįkart teks naujajam „
Nissan Juke
“ krosoveriui.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų