Kad ir kaip mylėtume itališkus automobilius, tenka pripažinti, jog anksčiau jų surinkimo kokybė neprilygo grakščioms ir iš koto verčiančioms linijoms. Juk net ir tokie žymūs vardai kaip „Ferrari“ ar „Lamborghini“ buvo žinomi ne dėl greitų superautomobilių, o dėl paralelinėje visatoje veikiančios elektronikos.
Nors šiuolaikiniai itališki automobiliai kartais net gi lenkia užtikrintumu pasižyminčiu vokiečius, tačiau šį kartą norime jums pristatyti automobilį apie kurį žino pakankamai mažas žmonių ratas. Susipažinkite - „Iso Fidia“.
„Iso“ net ir pagal tuometinius standartus buvo mažytė automobilių kompanija. „Iso“ nepasižymėjo itin didelėmis automobilių gamybos apimtimis, tačiau galėjo pasigirti vienais gražiausių septinto dešimtmečio automobiliais. Vienas iš jų - ketverių durų sedanas vardu „Fidia“.
1953 metais įkurta kompanija visą savo gyvenimą gamino sportiškus, kupė kėbulą turinčius automobilius. Tačiau 1965 metais, kompanijos vadovams šovė į galvą sukurti pirmąjį ir vienintelį „Iso“ sedaną.
„Iso Fidia“ buvo pristatytas 1967 metais, Frankfurto automobilių parodoje. Debiuto metu, automobilis sulaukė daugybės teigiamų įvertinimų. Tai paskatino „Iso“ kompanijos vadovus paleisti modelį į serijinę gamybą kuo greičiau.
Kaip ir daugelis „Iso“ kompanijos automobilių, taip ir ketverių durų sedano eksterjero linijas sukurpė garsusis Giorgetto Giugiaro. Būdamas tikru automobilių dizaino guru, Giorgetto siekė sukurti išskirtinį ir itališka dvasia spinduliuojantį automobilį.
Nors automobilio projektavimo darbai prasidėjo sklandžiai, tačiau inžinieriams įpusėjus, kompanija pamatė, jog „Fidia“ kūrimo kaštai auga beprotišku greičiu. Kadangi „Iso“ neturėjo didelio finansinio užnugario, tai privedė iki to, jog žavusis „Fidia“ sedanas kainavo tiek pat, kiek ir tuometiniai „Rolls Royce“.
Kaip bebūtų keista, net ir aukšta kaina neatbaidė žmonių norinčių įsigyti šį elegantišką sedaną. Vienas iš pirmųjų šio modelio pirkėjų buvo „The Beatles“ narys, Johnas Lennonas.
Po „Fidia“ variklio dangčiu slėpėsi amerikietiškas, „Chevrolet“ inžinierių sukurtas, 5.4 litro benzininis variklis. Tačiau, kai „General Motors“ pradėjo prašyti iš anksto sumokėti už benzininius variklius, „Iso“ į ketverių durų sedaną pradėjo montuoti 5.8 litro benzininį motorą iš „Ford“.
Aukšta automobilio kaina, brangūs „Fidia“ kūrimo kaštai tempė „Iso“ į bedugnę. Kompanija bandydama gelbėtis, pristatė kelis sportiškus modelius, 1971 metais atnaujino „Fidia“ sedaną, tačiau liepto galas buvo jau čia pat.
Per aštuoneris gamybos metus, italai pagamino tik 192 šio modelio vienetus. Nors paskutiniais automobilio gamybos metais „Fidia“ paklausa išaugo, tačiau to neužteko išgelbėti „Iso“ nuo bankroto. 1975 metais ši automobilių kompanija uždarė gamyklos duris ir paskelbė bankrotą.