Automobilių gamintojai nuolatos ieško būdų kaip galėtų efektyviai jau veikiantį prototipą perkelti į serijinę gamybą. Vieni pagrinde remiasi kompiuteriu modeliavimu, kiti – realiomis sąlygomis išbando kuo daugiau prototipų, o štai „Porsche“ stengiasi surasti aukso viduriuką.
Nuo svaiginančio karščio iki drebinančio šalčio
Nuo 30 laipsnių šalčio iki 50 laipsnių karščio – tai oro temperatūros diapazonas, kurį galima pritaikyti šioje „Porsche“ laboratorijoje.
„Šiame vėjo tunelyje galime atkurti bet kokias oro sąlygas. Nuo svilinančio karščio, važiavimo 250 km/val. greičiu ar net 95 proc. drėgmę“, – sakė vienas iš šios laboratorijos inžinierių Horstas-Uwe Kroßas.
Šios laboratorijos pagrindinis tikslas – prototipus išbandyti tokiomis sąlygomis, kokiomis jie važinėtų Saudo Arabijoje ar Norvegijoje. Pažangi laboratorija leidžia kiekvieną bandymą atkartoti iki smulkiausių detalių, todėl duomenų tikslumas vėliau palengvina inžinierių darbą.
„Realiame pasaulyje keičiasi saulės padėtis, kelio dangos temperatūra pakyla ir sumažėja. Tokias pačias sąlygas mes galime atkurti šiame vėjo tunelyje, todėl poveikį transporto priemonei mes galime pamatuoti išskirtiniu tikslumu“, – aiškino Horstas-Uwe Kroßas.
Vėjo tunelis – rimtiems išbandymams
Vėjo tunelyje nustatomas 40 laipsnių karštis siekiant įsitikinti kaip veikia aušinimo sistemos, ar klimato kontrolė sugeba automobilio salone palaikyti 22 laipsnių temperatūrą.
Tunelyje taip pat atliekami automobilio atsparumui šalčiui testai. Nustačius žemą oro temperatūrą, inžinieriai patikrina kaip lengvai ar sudėtinga galima pašalinti ant langų esantį ledą, kaip greitai variklis sugeba pasiekti darbinę temperatūrą, kaip efektyviai pradedamas šildyti automobilio salonas.
„Porsche“ tvirtina, jog kiekvienas automobilis atvykęs į šią laboratoriją turi praeiti kelių šimtų punktų įvertinimo programą.
Verta pridurti, jog šiame tunelyje inžinieriai atlieka ir kitus bandymus. Pavyzdžiui, jame galima atlikti improvizuotą priekabos tempimo Alpių kalnuose scenarijų, arba stoviniavimą spūstyse.
Iš laboratorijos į bendro naudojimo kelius
Po to, kai naujausi prototipai išbandomi šiame vėjo tunelyje, inžinieriai juos išleidžia į bendro naudojimo kelius.
„Negalime pasikliauti vien tik moderniu bandymų stendu. Automobilio išbandymas kelyje išlieka svarbiausius bandymų procesu“, – sako „Porsche“.
„Porsche vairavimo patirtis yra subjektyvus jausmas, kuriame įtakos turi kiekvieno automobilio charakteris. Tik žmonės bandymų metu gali nustatyti ar naujasis modelis jį turi“, – tęsė „Porsche“.
Būtent dėl šios priežasties, visi prototipai vėliau bandomi įvairiausiose pasaulio šalyse, skirtingomis oro sąlygomis. Atlikus konkrečius bandymus inžinieriai vėliau palygina gautus rezultatus su vėjo tunelyje užfiksuotais duomenimis.