• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors Porsche 935/78 kitaip dar vadinamas Moby Dick buvo kuriamas laimėti legendinėse LeMano 24 valandų lenktynėse, tačiau tai tapo Porsche laikino pasitraukimo iš šių lenktynių priežastimi. Kurtas kaip inovatyvus bolidas jis pirma kartą 1978 metais gerai pasirodė Silverstone 6 valandų lenktynėse. Visus savo varžovus jis rate lenkė 2 sekundėmis. Ir tai lėmė keli esminiai Porsche sprendimai.
Tai bolidas pagamintas Porsche 911 Turbo pagrindu. Tačiau tuo metu oru aušinamas Porsche 911 Turbo nuolat susidurdavo su aušinimo problemomis. Ypač kalbant apie ilgų distancijų lenktynes. Todėl visų pirma buvo diegiamas vandens aušinimas. Kas davė neįtikėtinų rezultatų. 3,2 litro darbinio tūrio variklis turbiną atsukus iki 1,5 baro išvystydavo 750 AG esant 8200 apsisukimams per minutę. Vėliau turbiną atsukus iki 1,7 baro galia padidėjo iki 845 AG. Tai leido pirmose lenktynėse Le Mane tiesiojoje įsibėgėti iki 365 km/h greičiu. Savo klasėje tai buvo geriausias rezultatas.
Tačiau greitis nėra pagrindinis pergalės faktorius ilgų distancijų lenktynėse. Čia labai svarbu patikimumas. Kas ir pakišo koją Porsche 935/78. Po sėkmės Silverstone testų metu pasipylė smulkūs gedimai. Ko pasekoje į Le Mano 24 valandų lenktynes buvo nutarta vežtis tik vieną bolidą. Tačiau ir tas neatlaikė lenktynių tempo. Didelė dilema patobulinta nauja Porsche pakaba. Tiems laikams milžiniški 19 colių galiniai ratai reikalavo naujo galinės pakabos spendimo. Buvo panaudotos naujas aliuminės konstrukcijos, kurios iš dalies nepasiteisino.
1979 metais Porsche pareiškė apie pasitraukimą iš ilgų distancijų lenktynių. Taip Porsche 935/78 "Moby Dick" atsidūrė Porsche muziejuje. Kitas Porsche 935/78 bolidas dar pilnai nesurinktas buvo parduotas privatiems žmonėms. Jis buvo kruopščiai surinktas ir tapo privačios kolekcijos dalimi. Porsche į Le Mano lenktynes grįžo tik 1990 metais su 911 GT1 modeliu ir iki šiol sėkmingai jose dalyvauja. O Porsche 935/78 toliau stebina savo išskirtinėmis kėbulo formomis, didele galia ir nuostabiu garsu. Kartais jis dar išvažiuoja į Le Mano istorinių automobilių lenktynes.

Nors Porsche 935/78 kitaip dar vadinamas Moby Dick buvo kuriamas laimėti legendinėse LeMano 24 valandų lenktynėse, tačiau tai tapo Porsche laikino pasitraukimo iš šių lenktynių priežastimi. Kurtas kaip inovatyvus bolidas jis pirma kartą 1978 metais gerai pasirodė Silverstone 6 valandų lenktynėse. Visus savo varžovus jis rate lenkė 2 sekundėmis. Ir tai lėmė keli esminiai Porsche sprendimai.
Tai bolidas pagamintas Porsche 911 Turbo pagrindu. Tačiau tuo metu oru aušinamas Porsche 911 Turbo nuolat susidurdavo su aušinimo problemomis. Ypač kalbant apie ilgų distancijų lenktynes. Todėl visų pirma buvo diegiamas vandens aušinimas. Kas davė neįtikėtinų rezultatų. 3,2 litro darbinio tūrio variklis turbiną atsukus iki 1,5 baro išvystydavo 750 AG esant 8200 apsisukimams per minutę. Vėliau turbiną atsukus iki 1,7 baro galia padidėjo iki 845 AG. Tai leido pirmose lenktynėse Le Mane tiesiojoje įsibėgėti iki 365 km/h greičiu. Savo klasėje tai buvo geriausias rezultatas.
Tačiau greitis nėra pagrindinis pergalės faktorius ilgų distancijų lenktynėse. Čia labai svarbu patikimumas. Kas ir pakišo koją Porsche 935/78. Po sėkmės Silverstone testų metu pasipylė smulkūs gedimai. Ko pasekoje į Le Mano 24 valandų lenktynes buvo nutarta vežtis tik vieną bolidą. Tačiau ir tas neatlaikė lenktynių tempo. Didelė dilema patobulinta nauja Porsche pakaba. Tiems laikams milžiniški 19 colių galiniai ratai reikalavo naujo galinės pakabos spendimo. Buvo panaudotos naujas aliuminės konstrukcijos, kurios iš dalies nepasiteisino.
1979 metais Porsche pareiškė apie pasitraukimą iš ilgų distancijų lenktynių. Taip Porsche 935/78 "Moby Dick" atsidūrė Porsche muziejuje. Kitas Porsche 935/78 bolidas dar pilnai nesurinktas buvo parduotas privatiems žmonėms. Jis buvo kruopščiai surinktas ir tapo privačios kolekcijos dalimi. Porsche į Le Mano lenktynes grįžo tik 1990 metais su 911 GT1 modeliu ir iki šiol sėkmingai jose dalyvauja. O Porsche 935/78 toliau stebina savo išskirtinėmis kėbulo formomis, didele galia ir nuostabiu garsu. Kartais jis dar išvažiuoja į Le Mano istorinių automobilių lenktynes.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų