• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Penktas ir šeštas dešimtmetis priklausė amerikietiškiems automobilių gamintojams. Šalis, kuri gali pasigirti turinti didžiausią automobilių pramonės miestą, didžiavosi nacionaliniais gamintojais ir net negalvojo žiūrėti į importinių produktų pusę.
Nesigilinsime į priežastis kodėl viskas apvirto aukštyn kojom, o tiesiog priminsime, kodėl amerikiečiai ir daugelis pasaulio žmonių kaskart negalėdavo atitraukti akių nuo Jungtinėse Amerikos Valstijose pagamintų automobilių.

Penktas ir šeštas dešimtmetis priklausė amerikietiškiems automobilių gamintojams. Šalis, kuri gali pasigirti turinti didžiausią automobilių pramonės miestą, didžiavosi nacionaliniais gamintojais ir net negalvojo žiūrėti į importinių produktų pusę.
Nesigilinsime į priežastis kodėl viskas apvirto aukštyn kojom, o tiesiog priminsime, kodėl amerikiečiai ir daugelis pasaulio žmonių kaskart negalėdavo atitraukti akių nuo Jungtinėse Amerikos Valstijose pagamintų automobilių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1956_10


Trumpam sugrįžkime į 1953 metus, kai „General Motors“ inžinierius ir dizaineris, Harley Earlas nusprendė sukurti automobilį, kuris būtų futuristiškai atrodančių automobilių tęsinys. Kartu su Paulu Gillianu, kuris tuo metu buvo „Pontiac“ dizaino studijos vadovas, savaitgalio naktimis braižė eskizus ir galvojo kaip turėtų atrodyti naujas dvivietis kabrioletas.
Pirmąjį prototipą du gabūs inžinieriai pademonstravo 1956 metais, specialioje „General Motors Motorama“ parodoje, kurioje daugiausiai dėmesio buvo skiriama netradicinių formų automobiliams. Naujasis „Club de Mer“ renginio reikalavimus atitiko puikiai.

REKLAMA

1956_24


Kadangi automobilis buvo kurtas su mintimi apie serijinę gamybą, gigantiškai atrodantis „Club de mer“ turėjo visiškai naują „Pontiac“ inžinierių sukurtą aštuonių cilindrų variklį, kuri darbintis tūris siekė 4.7 litro. Gavęs du karbiuratorius, bendra variklio galia buvo 300 AG, sukimo momentas siekė 447 NM. Pabandysite atspėti koks buvo maksimalus greitis? Nuvykę į druskų lygumas, automobilis sugebėjo pasiekti net 310 km/val. greitį!
Vis dėlto reikėtų prisiminti, jog „Pontiac“ priklausė „General Motors“ koncernui, kuris į tokius drąsius ir neįprastus pasiūlymus žiūrėdavo gan skeptiškai. Todėl abudu inžinieriai nebuvo nustebinti, kai 1958 metais „General Motors“ vadovybė įsakė projektą nutraukti.
Iš viso Harley Earlas ir Paulas Gillianas pagamino tik vieną egzempliorių, kuris 2007 metais įvykusiame aukcione buvo parduotas už 75.000 dolerių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų